Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btp808
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-03 18:57
Zojuist m'n RM750W met een RM1000x verwisseld, werkte prima.

Daarna pc uitgezet en de laatste firmware update op een 32GB USB stick gezet. FAT32 natuurlijk en de filename veranderd met de BIOS RENAMER.

Echter, nu zit ik vast in een loop. Eerst krijg ik de American Megatrends "enter setup to recover BIOS settings".

Als je vervolgens de settings naar default zet en uit de BIOS gaat komt ie binnen 1 seconde weer terug de BIOS in.

De CMOS batterij werkt want als ik wat settings verander en lucky ben dat ik geen black screen krijg maar de BIOS in mag komen dan staan ze er nog.

Ook geprobeerd de CMOS batterij voor 3-5m uit het moederbord te houden en er weer terug in te doen.

Heeft iemand een idee? Gewoon een slechte firmware update of..???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:26
Schijfvolgorde niet goed ingesteld? Als je gewoon in de bios kan, is de update waarschijnlijk gewoon goed gegaan.

Anders kan je natuurlijk nog een keer proberen te updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 63856

Als het moederbord geen opstartbare schijf partitie ziet dan gaat hij vanzelf naar de bios.
Misschien dat je hier wat aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom met een bios renamer? Er zit ook een reguliere update functie op je bord. Daar hoef je niet meteen een recovery voor te doen.

Nu lijkt het kwaad iig geschied. Overigens moet je wel een specifieke usb poort gebruiken nu en kan het zijn dat je een oudere 2-8GB USB2 stick moet zoeken. Nieuwere grotere sticks werken vaak niet hiervoor.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• btp808
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-03 18:57
WEBGAMING schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:27:
Schijfvolgorde niet goed ingesteld? Als je gewoon in de bios kan, is de update waarschijnlijk gewoon goed gegaan.

Anders kan je natuurlijk nog een keer proberen te updaten.
Je had gelijk man, thx!