Is deze een goed idee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het wordt wel weer eens tijd voor een nieuwe laptop, de huidige is drie jaar oud en ik irriteer me sinds het begin dat ik er niet op gelet heb dat hij toetsenbord verlichting heeft. Heb nu een HP met een Ryzen 5 2500U en 16gieg geheugen.

Nu zie ik dat Acer dit weekend 15% korting heeft, is deze dan een goede aanbieding?

Vindt het exacte model niet in de pricewatch, hier een vergelijking van een iets minder model met het advies uit de laatst BGG.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1698956;1508294/

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Gebruik hem in Win10/11 om tv te kijken, internetten, office en af een toe een spel (bv Asphalt 9, C&C of beetje Counterstrike)

Is het een goede aanbieding of zie ik iets over het hoofd?
Hij komt nu op bijna 850,- en dan krijg je nog 6% cashback via CXL.dus rond de 800,-

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Kwam deze ook nog tegen.
Zelfde cpu, hoeveelheid geheugen en opslag, maar ik vermoed mindere bouwkwaliteit, een slagje groter en een kaartlezer, wat wel handig is.

Jammer dat er nog geen Zen3 cpu's zijn te vinden in deze prijsklasse.

[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 03-10-2021 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:42
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L5005TMH)

pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L5003TMH)

Andere kleur grijs.
Zen 3, 5600H (6 cores, maar in multithreading door verbeterde cores zo goed als hetzelfde als 8 cores bij Zen 2.), zeer goed 2560x1600-scherm.

[ Voor 41% gewijzigd door White Feather op 03-10-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Mooi alternatief @White Feather
Hik alleen wat tegen de 512GB aan, dat heb ik nu al in gebruik.
Zo te zien alleen een omwisselen, geen plek voor een xtra ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:42
hjs schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:51:
Mooi alternatief @White Feather
Hik alleen wat tegen de 512GB aan, dat heb ik nu al in gebruik.
Zo te zien alleen een omwisselen, geen plek voor een xtra ssd.
Ja, beetje jammer dat ze volgens hun app 31 versies in Nederland hebben, maar niets meer op hun site (ze hadden er alleen eentje van € 1.350. De goedkoopste met 1 TB is gelijk met Ryzen 7 en onnodige/nutteloze Geforce RTX 3050 voor € 1.300.

Ik wilde dan eigenlijk een 256 GB-variant en dan gelijk de ssd omwisselen naar 1 TB 😀 Ik ga natuurlijk niet betalen voor iets wat ik niet gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door White Feather op 03-10-2021 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
De toetsenbord verlichting op die Acer valt een beetje tegen, door de grijze letters op zilveren toetsen en witte achtergrondverlichting, ik zou kiezen voor donkergrijze of zwarte toetsen, met witte opdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
De Lenovo besteld.
Pagina: 1