Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarn0ud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik heb recent de iphone SE gekocht (2020). Prima toestel, enkel merk ik tegenover mijn oude SE (2016) dat deze iphone batterij lijkt te verliezen wanneer deze niet in gebruik is. (5-10 percent s'nachts met airplane mode)

Is dit normaal bij nieuwere modellen of zit ik met een defect? Misschien heeft iemand hier ook ervaring mee.

Ik dacht altijd dat het de gewoonte was dat iphones geen energie verloren wanneer deze niet in gebruik zijn. Ik heb al meerdere achtergrond processen en dergelijke afgezet. Ik heb deze nu ongeveer een week. Ik kan altijd om een vervanger vragen wegens garantie-beleid.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:57
Ja het is normaal. Ik heb een (zakelijke) iPhone 8 die ik aan het einde van mijn werkdag op airplane mode zet. Die verliest ook 2-3% in de nacht.

5-10% is echter best veel. Mijn persoonlijke iPhone 12 Pro verliest niet eens zoveel in standby in een nacht (cellular aan, wifi en bt uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarn0ud
Hmm. Misschien dan meer als zou mogen zoals ik al dacht. En het zou ook niet kunnen van dat deze nog maar net geïnstalleerd is? Is nu een week oud. Ik gebruik wel het echt amper buiten eens een bericht sturen, een foto nemen en iets opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:56
De eerste paar dagen is nooit representatief in mijn ervaring.. Ik weet niet of iOS indext maar zo voelt het altijd een beetje. Sowieso combineer je het nu ook nog is met een nieuwe iOS release (15) waar ik op mijn 12 Pro Max ook wat meer batterij verbruik merk, en dit was voor 14.8 ook al een probleem.

Ik zou het een paar weken (en updates) geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarn0ud
Bedankt voor het antwoord. Al meer gehoord over indexing.

Ik zit nog wel op de 14.8 update. Met de jaren altijd wat sceptischer geworden om direct te updaten naar een nieuwe ios. Ik wacht het gewoonlijk af als ik weet dat het zeker stabiel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het heeft totaal geen nut om te wachten met updaten, en zijn ook beveiligings updates verwerkt.
iOS staat inmiddels alweer op 15.0.1 voor publieke gebruikers.

Verbruik kan indexering zijn, of reservekopie..

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 02-10-2021 18:56 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarn0ud
Uhu. Dus updates zijn niet meer zo als vroeger. Ooit eens een oude ipad enorm traag geworden door update. Daarmee wat schrik gekregen. Ik geraak soms ook gewend aan een bepaalde ios qua stijl dat ik er niet van af wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:29
Aarn0ud schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:44:
Ik heb recent de iphone SE gekocht (2020). Prima toestel, enkel merk ik tegenover mijn oude SE (2016) dat deze iphone batterij lijkt te verliezen wanneer deze niet in gebruik is. (5-10 percent s'nachts met airplane mode)

Is dit normaal bij nieuwere modellen of zit ik met een defect? Misschien heeft iemand hier ook ervaring mee.

Ik dacht altijd dat het de gewoonte was dat iphones geen energie verloren wanneer deze niet in gebruik zijn. Ik heb al meerdere achtergrond processen en dergelijke afgezet. Ik heb deze nu ongeveer een week. Ik kan altijd om een vervanger vragen wegens garantie-beleid.
Vrees dat daar niks aan te doen is. Ik verlies zelf 15%. Moet wel zeggen dat ik niks uitgezet heb en alles aan staat maar als je zoekt op "iphone se 2020 battery drain idle use" kom je zat tegen :). Snelle hardware met kleine batterij betekent snel leeg. Ik gebruik mijn telefoon weinig en kon altijd meerdere dagen met een telefoon doen zonder op te laden. Sinds ik de SE 2020 heb moet ik elke anderhalve dag hem aan de lader hangen.
Pagina: 1