Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TsjuunTze
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-11-2022
Beste;

Ik heb een back up iPhone 8 plus. Deze is nog op iOS 14.4.2.
Nu wou ik deze updaten naar iOS 14.8 maar deze update is niet beschikbaar. Wel is iOS 15.0.1 gewoon beschikbaar.

Op mijn andere iPhone (Xs) was het wel mogelijk om van 14.7 naar 14.8 te updaten.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Vast bedankt.
TT

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Zelf handmatig updaten via iTunes?

Hier IPSW downloaden, daarna even googelen hoe je die installeert :)

*knip*

Het is niet toegestaan om hier naar toe te linken buiten Apple om.

[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 04-10-2021 12:56 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TsjuunTze schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:38:
Beste;

Ik heb een back up iPhone 8 plus. Deze is nog op iOS 14.4.2.
Nu wou ik deze updaten naar iOS 14.8 maar deze update is niet beschikbaar. Wel is iOS 15.0.1 gewoon beschikbaar.

Op mijn andere iPhone (Xs) was het wel mogelijk om van 14.7 naar 14.8 te updaten.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Vast bedankt.
TT
Het heeft totaal geen nut om te wachten met updaten, er zijn ook beveiligings updates verwerkt. Daarom geeft Apple ook de meest recente versie weer.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Alleen wordt 14.8 momenteel ook nog ondersteund en krijgt beveiligingsupdates. Daarvoor hoef je op dit moment dus niet over naar 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Commendatore schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 00:20:
Alleen wordt 14.8 momenteel ook nog ondersteund en krijgt beveiligingsupdates. Daarvoor hoef je op dit moment dus niet over naar 15.
Nee, want alle toestellen kunnen mee naar iOS15. Dat gebeurt alleen als het een eindversie is, zoals iOS12.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Dat is dit keer dus anders, zoals meerdere keren in de berichtgeving te lezen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TsjuunTze
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-11-2022
Bedankt voor het meedenken!

Ik ben er inmiddels achter dat je alleen naar versie 14.8 kunt updaten als je van versie 14.5 of nieuwer komt. Alles ouder dan 14.5 zal dus direct naar iOS 15.x moeten gaan.

Wel denk ik dat het mogelijk is om vanuit 15 weer te downgraden naar 14.8 (maar dit laatste weet ik niet niet zeker)

Misschien dat iemand nog wat aan deze info heeft :)

Nogmaals dank
Groeten TT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Commendatore schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:12:
Dat is dit keer dus anders, zoals meerdere keren in de berichtgeving te lezen was.
In welke documenten staat dat iOS 14 verder dan 14.8 gaat worden geüpdatet ?

Ik heb daar in elk geval niets van gelezen, ook hier niet https://support.apple.com/en-us/HT211808
Zie het nut er ook niet van in, want alle toestellen van iOS14 kunnen mee naar 15.
Dat je nu nog 14.8 kunt gebruiken is wat anders, dan dat dat verder wordt geüpdatet. Wat je eerder schreef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Hackus schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:17:
[...]

In welke documenten staat dat iOS 14 verder dan 14.8 gaat worden geüpdatet ?

Ik heb daar in elk geval niets van gelezen, ook hier niet https://support.apple.com/en-us/HT211808
Zie het nut er ook niet van in, want alle toestellen van iOS14 kunnen mee naar 15.
Dat je nu nog 14.8 kunt gebruiken is wat anders, dan dat dat verder wordt geüpdatet. Wat je eerder schreef
Het staat hier:
iOS may now offer a choice between two software update versions in the Settings app. You can update to the latest version of iOS 15 as soon as it’s released for the latest features and most complete set of security updates. Or continue on iOS 14 and still get important security updates.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Las het net ja, bij Software updates.

Software-updates

iOS kan nu in Instellingen de keuze bieden tussen twee opties voor software-updates. Je kunt de nieuwste versie van iOS 15 installeren zodra de update wordt uitgebracht, waarna je over de nieuwste features en de laatste beveiligings­­updates beschikt. Maar je kunt ook iOS 14 blijven gebruiken en toch belangrijke beveiligings­updates krijgen.

Vaag eigenlijk, en zie het nut er niet van. oa iPad Air2 en iPhone 6S draaien prima op iOS15

[ Voor 36% gewijzigd door Hackus op 03-10-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TsjuunTze schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:04:
Bedankt voor het meedenken!

Ik ben er inmiddels achter dat je alleen naar versie 14.8 kunt updaten als je van versie 14.5 of nieuwer komt. Alles ouder dan 14.5 zal dus direct naar iOS 15.x moeten gaan.

Wel denk ik dat het mogelijk is om vanuit 15 weer te downgraden naar 14.8 (maar dit laatste weet ik niet niet zeker)

Misschien dat iemand nog wat aan deze info heeft :)

Nogmaals dank
Groeten TT
Dat klopt inderdaad, vanaf 14.5 is het update proces aangepast.
Voor nu is de hierboven aangehaalde IPSW update de enige oplossing als je echt op 14.8 wilt blijven.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

Las het net ja, bij Software updates.

Software-updates

iOS kan nu in Instellingen de keuze bieden tussen twee opties voor software-updates. Je kunt de nieuwste versie van iOS 15 installeren zodra de update wordt uitgebracht, waarna je over de nieuwste features en de laatste beveiligings­­updates beschikt. Maar je kunt ook iOS 14 blijven gebruiken en toch belangrijke beveiligings­updates krijgen.

Vaag eigenlijk, en zie het nut er niet van. oa iPad Air2 en iPhone 6S draaien prima op iOS15
Alleen wil er bij dit soort 'grote' nieuwe versies nog weleens sprake zijn van wat (extra) kinderziektes. Dan is het voor gebruikers wel fijn als ze even de kat uit de boom kunnen kijken. Ik verwacht pas over te gaan zo met versie 15.2 of 15.3, maar zeker niet voor 15.1 uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Commendatore schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:00:
[...]

Alleen wil er bij dit soort 'grote' nieuwe versies nog weleens sprake zijn van wat (extra) kinderziektes. Dan is het voor gebruikers wel fijn als ze even de kat uit de boom kunnen kijken. Ik verwacht pas over te gaan zo met versie 15.2 of 15.3, maar zeker niet voor 15.1 uit is.
iOS15 en iPadOS15 zijn de meest stabiele versies, vanaf eigenlijk 1e Beta al wel in Juni(Dev.)
Je ziet ook hoe snel ineens 15.0.1 kwam.
Heb zelf geen 2 dezelfde toestellen liggen om te kunnen testen met 14.8 v 15.0.1, anders had ik dat al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakert2020
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-08 22:20
Hackus schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:15:
[...]

iOS15 en iPadOS15 zijn de meest stabiele versies, vanaf eigenlijk 1e Beta al wel in Juni(Dev.)
Je ziet ook hoe snel ineens 15.0.1 kwam.
Heb zelf geen 2 dezelfde toestellen liggen om te kunnen testen met 14.8 v 15.0.1, anders had ik dat al gedaan.
Meest stabiele is nogal overdreven. Vind er nogal wat bugs inzitten die bij een release niet thuishoren zoals de melding over onvoldoende opslag ruimte en ontbrekende notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tweakert2020 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Meest stabiele is nogal overdreven. Vind er nogal wat bugs inzitten die bij een release niet thuishoren zoals de melding over onvoldoende opslag ruimte en ontbrekende notificaties.
In elke versie zit wel een bug od natuurlijk. Verder zijn er zat gebruikers die bovengenoemd totaal niet ervaren.

edit: 14.8 is Unsigned sinds vandaag, je kunt nu niet meer terug van 15 naar 14.8

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 05-10-2021 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakert2020
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-08 22:20
Hackus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:34:
[...]

In elke versie zit wel een bug od natuurlijk. Verder zijn er zat gebruikers die bovengenoemd totaal niet ervaren.
Natuurlijk zit er in elke versie wel een bug, maar kan me niet voorstellen dat dit pas bij de release naar voren is gekomen.
Met zo weinig verschillende modellen die gesupport moeten worden en zoveel beta users vind ik het soort bugs juist wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:34:
[...]

edit: 14.8 is Unsigned sinds vandaag, je kunt nu niet meer terug van 15 naar 14.8
Ja sinds gister al en dat verbaast me een beetje, want hoe komt iemand op bijv iOS 14.7 nu naar 14.8.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WhatsappHack schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:22:
[...]

Ja sinds gister al en dat verbaast me een beetje, want hoe komt iemand op bijv iOS 14.7 nu naar 14.8.
Van 14.7.1 kun je kiezen tussen 14.8 of 15.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:03:
[...]

Van 14.7.1 kun je kiezen tussen 14.8 of 15.0.1
Dat is apart want dan moet 14.8 alsnog gesigneerd worden. :/ In recovery mode moet je dan in theorie ook nog naar 14.8 kunnen. Vaag verhaal. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
WhatsappHack schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 02:41:
[...]

Dat is apart want dan moet 14.8 alsnog gesigneerd worden. :/ In recovery mode moet je dan in theorie ook nog naar 14.8 kunnen. Vaag verhaal. :P
Volgens mij worden die incrementele OTA updates op een andere manier gesigned dan de IPSW. Dus het zou in theorie kunnen dat ze die nog wel signen, zodat je wel van 14.5 naar 14.8 kunt (want alleen OTA updates nodig) maar niet terug van 15 naar 14.8, want dan heb je de IPSW nodig. Zou wel voor het eerst zijn dat ze het op deze manier doen, maar Apple heeft een voorgeschiedenis van downgraden onmogelijk maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WhatsappHack schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 02:41:
[...]

Niks raars aan, de weg van update is signed, de weg van downgrade niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het is nog erg stil in 14.8 met updates, zal er vanavond 1 komen ?
iOS15 zit inmiddels al op 15.0.2

Pagina: 1