Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raver013
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-10-2021
Hey beste tweakers,

Een tijdje terug heb ik een game PC gekregen, maar ik heb er praktisch niet mee gespeeld omdat die het simpelweg niet aankan. Nu dacht ik op zich werkt heel de PC verder vrij snel en vlot, misschien kan wellicht een videokaart upgrade uitkomst bieden. Nou de amateur dat ik ben, krijg ik niet eens de videokaart gevonden zodra ik hem open, waar ik m zou verwachten, niks… wie kan me helpen met de volgende vragen.

Waar zit de videokaart?

Kan in deze setup zonder meer een goede videokaart geplaatst worden (6G-8G zoiets) en blijft alles dan verder werkend en is het dan geschikt om op pak m beet 120fps fortnite te spelen.

Vind het leuk om er mee te hobbyen en veel componenten zoals de kast, de voeding en het geheugen zijn gewoon naar mijn zin.

Graag jullie meningen, alvast bedankt !Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMr7f2PalmV6-RkXusPkX15o15I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y8YUL2RjiAOrtyhO2p4Ro20G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qz9n7yM9K2X-A-P4bhX0GANPETE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ai8IU87Bo17xC2DxFOPLlTbW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCEIeU4I4-KYCxmaq2odsT7jlkw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MnS5Cf60QeOaT21YZ0iQnl2e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGUgO-WL3Pj7Pqee2EWoCT2dneY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3wxIitWlUPzXYZvoxeP673h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgC9-v5K8INTmE-DyhUJAr8a6SA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MnOzxiL2F0gRNBKDeHslfGtT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door raver013 op 02-10-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-05 11:01
Er zit mogelijk onboard video op, dan zit het op het moederbord geïntegreerd :) Dat zie je snel genoeg als de aansluiting voor de monitor op het moederbord zit.

Edit: je hebt nu foto's erbij geplaatst. Is inderdaad onboard.

In het blauwe PCI-e slot kan een videokaart geplaatst worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Josefien op 02-10-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raver013
Dit is precies wat ik zelf ook begon te denken, had niet verwacht dat de games überhaupt nog zouden spelen dan! Kan ik er wel een extra kaart bijplaatsen en is dit voor de beginner goed te doen(plug and play?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen idee. Wat zijn de rest van de specs? Deze foto's zijn dermate onscherp dat ikzelf alleen maar kan zien dat het de binnenkant van een pc is :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raver013
Ooh je bent me alweer voor, hartstikke bedankt josefien wat mij betreft case closed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raver013
Je hebt gelijk ik zag het ook al ik zal even een betere maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Nee dus. Passen maakt het niet meteen een handige of slimme keus. Ik meen A78m E35 te ontwaren op je moederbord. Dat is, no offense, vrij oud. De snelste cpu die daarop kan, gaat nooit meer meekomen met huidige games. Dat betekent dus dat je je moederbord moet vervangen, dus ook je processor en gelijk ook ram. Nieuwe voeding erbij en dan heb je alleen nog je case over :+.

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 02-10-2021 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Dit is het moederboard pricewatch: MSI A78M-E35

Je kan hier best een tweedehands kaart in zetten, die moet dan in die blauwe poort. Maar verwacht geen wonderen en ik zou ook niet te veel geld uitgeven aan deze setup, die toch al zo een decennium oud lijkt. Kan overigens nog prima werken voor wat jij wil hoor, maar om er nou een grafische kaart van een paar honderd euro in te zetten zou ik niet doen.

zoiets V&A aangeboden: ASUS GTX670-DC2-2GD5

maar nogmaals verwacht geen wonderen

[ Voor 14% gewijzigd door DeDooieVent op 02-10-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raver013
Doe zeker geen wonderen verwachten. ik ben heel wat wijzer dankzij jullie comments, dankjewel daarvoor. Ik ga alsnog voor een PC van deze tijd, ik was niet van plan veel geld uit te gaan geven aan “net niet”. Ondertussen is dit een mooie om voor het eerst zelf iets in te plaatsen, gewoon voor de probeer. Als ik zo voor een paar tientjes ergens een kaartje op de kop tik ben ik leuk aan t hobbyen toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

raver013 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:59:
Kan ik er wel een extra kaart bijplaatsen en is dit voor de beginner goed te doen(plug and play?)
Helemaal plug-and-play is het niet, maar moeilijk is het zeker niet. Stroom van de PC af, en de kaart past er maar op één manier in. Het metalen beugeltje op de achterkant van de kast eraf slopen waar de videokaart-uitgangen naar buiten komen, maar dat zie je vanzelf omdat de kaart anders niet past. Afhankelijk van de videokaart waarschijnlijk een stroomkabeltje erin maar daar kan ook weinig fout gaan.

Enkel moet je voeding goed genoeg zijn, maar je hebt zo te zien 600W, dus daarmee moet je wel een redelijk kaartje aan kunnen (een goede 600W-voeding kan praktisch elke high-end kaart aan, een slechte niet maar als je een wat minder heftige en goedkope kaart erin steekt doet dat er niet heel veel toe). Je moet ook voldoende PCIE-stroomstekkertjes aan je voeding hebben, het verschilt per kaart hoeveel er nodig zijn (helemaal geen, of 6-pins, of 8-pins of meerdere hiervan).

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 02-10-2021 21:41 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:00
pricewatch: Cooler Master B600 zit erin. Doe daar maar niet te gek mee met zo'n low-end Cooler Master want met een jaar of 8 is die al ruim over de betrouwbare levensduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:10
Tsja, dat is socket FM2+
Kan wel een videokaart 2e hands in maar verwacht daar geen wonderen van.

Eigenlijk is het meer verstandig om aan totale vervanging te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Aan de andere kant: als je er een kaart van een paar tientjes in doet en je hebt je pijlen toch al gericht op een volgende PC kan er weinig misgaan.

De GTX670 die gelinkt werd of een HD 7950 o.i.d. zou al een factor veel schelen, maar misschien kun je het ook goedkoper houden. Ik zie HD7850's, GTX750Ti's, etc. voor een paar tientjes. Daarmee ga je ook al best wat vooruit (fun fact: ik game nog op een GTX750 met een i5 2400. Ook fun fact: ik speel nooit heel nieuwe of zware spellen).

Als je de laatste Call of Duty-achtige spellen speelt (ik speel ze niet dus anderen mogen zeggen wat de zwaarste is :P) dan gaat deze PC daarin hoe dan ook niet meekomen. Zijn grafisch iets mindere spellen ook prima, dan kan dat met een ouder videokaartje misschien nog wel op lage settings. Doet je geprobeerde game het toch niet lekker genoeg: ach, als je maar 25 euro hebt gespendeerd, jammer dan.

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 02-10-2021 22:14 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1