Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ml002
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-01 08:02
Goedemorgen mede-Tweakers,

Ik zit in een lastig pakket momenteel.

Op dit moment werk ik bij bedrijf A en heb ik gesolliciteerd bij bedrijf B. Bedrijf B betreft een overheidsinstantie. Het sollicitatietraject heeft een aantal maanden in beslag genomen en uiteindelijk akkoord op gegeven. In principe heb ik gehele duur getwijfeld of het wel de juiste keuze betreft om bedrijf A te verlaten. Ik had aangegeven bij bedrijf B dat ik een opzegtermijn van 2 maanden heb, in werkelijkheid is dat 1 maand. Dit puur om mezelf wat meer tijd te geven.

Nu heb ik afgelopen week opgezegd bij Bedrijf A (een maand voordat ik bij bedrijf B zou beginnen) maar deze heeft mij een zeer riant aanbod gedaan en zijn er duidelijke afspraken gemaakt omtrent de redenen waarom ik weg wilde. Ik heb aangegeven tegen Bedrijf A te willen blijven. Echter maak ik me nu zorgen om het opzeggen bij Bedrijf B. Er is een proeftijd en het contract is nog niet getekend. Wel akkoord gegeven op de voorwaarden.

Kan het kwaad om bedrijf B af te zeggen of zijn er risico's dat ik een schadevergoeding moet betalen aangezien het al zo lang speelt?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het contract is nog niet getekend, dus formeel staat er nog niks vast behalve dat je akkoord gaat met een aantal voorwaarden. Daarom zou ik de telefoon pakken en aangeven wat de situatie is, waarschijnlijk is het geen probleem.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

1. Nog niks getekend dus schadevergoeding op basis van wat?
2. Tijdens proeftijd mogen beide partijen zonder opgaaf van reden opzeggen.

Dus waarvoor ben je bang? Bel B op en zeg dat het niet doorgaat.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:22

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dit kun je probleemloos doen, op meerdere punten: je hebt én het contract nog niet getekend, én er staat een proeftijd in. Zelfs al zou je op dag 1 opzeggen, zou het nog legaal zijn.

Wel is het netjes dit zsm te laten weten.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:10
Er is voor zover ik weet ook gewoon jurisprudentie dat als er een proeftijd is dat je ook voor aanvang kunt opzeggen (als werknemer).

Ik dit geval minder relevant want er is zelfs nog niet getekend. Gewoon melden dat je er niet verder mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-05 21:41
Je hebt proeftijd dus kwestie van mailtje sturen. Niet teveel bij nadenken hun vinden vast wel een ander. Hun snappen ook wel dat als je het niet zit zitten dat ze niks aan jou zullen hebben.

Beste x,

Bij deze wil ik toch afzien van jullie aanbod.

Mvg,

Ml002

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:08

Honesty

kattenneus!

Maandag meteen bellen en probeer netjes en zakelijk te blijven maar ook niet te veel informatie over je vertref/blijven bij je wg.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 12:47
ml002 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:24:
Kan het kwaad om bedrijf B af te zeggen of zijn er risico's dat ik een schadevergoeding moet betalen aangezien het al zo lang speelt?
Je kunt sowieso zonder problemen in je proeftijd opzeggen. Dus waarom zou een bedrijf moeilijk gaan doen over het opzeggen voor je proeftijd? Kost ze alleen maar meer tijd en dus geld. Dus nee; er is geen enkel probleem. Ze zullen er vast wel van balen, maar het hoort er gewoon bij.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
zijn er duidelijke afspraken gemaakt omtrent de redenen waarom ik weg wilde.
Bedenk wel dat als de afspraken niet worden nagekomen je enige optie waarschijnlijk opnieuw ontslag indienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
thlst schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:23:
[...]

Bedenk wel dat als de afspraken niet worden nagekomen je enige optie waarschijnlijk opnieuw ontslag indienen is.
Niet direct de vraag van dit topic, maar ik vraag me inderdaad af of TS dit vaker heeft aangekaard. Zo ja, dan betekend het dus dat elke keer dat je wat gedaan wil krijgen je weer moet dreigen met ontslag nemen. Zo nee, dan had TS dat beter eerst kunnen doen :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Precies wat thlst zegt
en zijn er duidelijke afspraken gemaakt omtrent de redenen waarom ik weg wilde.
Denk je echt dat ze die afspraken gaan nakomen?
Er zijn redenen waarom zaken zijn zoals ze zijn.

Ik heb 1x met ontslagbrief in de hand nieuwe afspraken moeten forceren, dat liep daarna toch nog lastig hoor, steeds uitvluchten waarom uitstel voor dit, vertraging voor dat. Collega ziek, druk vanwege invoering programma, etc.

Maar dan heb je geen alternatieve baan meer om druk mee te zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door bombadil op 02-10-2021 15:59 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 21:03
bombadil schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:56:
Precies wat thlst zegt

[...]

Denk je echt dat ze die afspraken gaan nakomen?
Er zijn redenen waarom zaken zijn zoals ze zijn.

Ik heb 1x met ontslagbrief in de hand nieuwe afspraken moeten forceren, dat liep daarna toch nog lastig hoor, steeds uitvluchten waarom uitstel voor dit, vertraging voor dat. Collega ziek, druk vanwege invoering programma, etc.

Maar dan heb je geen alternatieve baan meer om druk mee te zetten.
Dit vaak.. dat zeggen ze uiteraard maar in de praktijk vervalt een bedrijf toch weer in het oude patroon vaak. Time will tell maar houd daar rekening mee. Zelf meerdere malen meegemaakt en altijd is de keuze: als je twijfelt, niet doen, altijd de beste.. je had wss al eerder moeten vertrekken. Er zijn zak leuke plekken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-05 17:20
ml002 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:24: het contract is nog niet getekend.
Houd het graag constructief aub

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 02-10-2021 22:06 ]

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ml002
Dank voor alle reply's, volgens mij maak ik me onnodig druk...

Tot op heden heb ik enkel mijn akkoord gegeven op de voorwaarden per mail, vervolgens is het contract gestuurd ter ondertekening. Deze ligt nog thuis. Tevens is mij gevraagd welk telefoonmerk mijn voorkeur heeft en deze is aangevraagd. Dat is dan de enige "schade" die er is, plus natuurlijk de tijd die ze kwijt zijn.

In ieder geval hebben jullie een goed punt m.b.t. de gemaakte afspraken bij mijn huidige werkgever. Dat is iets wat de tijd moet leren en voor nu het grootste risico, maar in principe wil ik bij mijn huidige werkgever niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:22
Ik sluit mij ook aan bij de hierboven uit reacties, er is nog niks definitief getekend en je mag gewoon afzeggen zonder reden.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 02-10-2021 22:02 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:10

ZieMaar!

Moderator General Chat
Geen contract is geen contract.

Ik heb geen idee welke branche dit is en hoe groot jouw wereld is (qua vak/functie), maar daar zou nog risico kunnen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@ml002 Je neemt het in ieder geval serieus en wil het netjes afronden, dat siert je. Je kunt zonder problemen aangeven dat je er van af ziet en daar zullen voor jou geen gevolgen aan zitten, want je hebt inderdaad nog niets getekend en dan nog mag je daar vanaf zien. Tenzij er natuurlijk al wel iets specifieks is getekend waarin daar wel afspraken over zijn gemaakt.

MAAR, wat hierboven al is aangestipt is volgens mij de kern van je vraag/verhaal/zoektocht: Waarom kan iets ineens wel veranderen als je opzegt en niet als je niet opzegt? Heb je dit eerder al voldoende duidelijk gemaakt, of is dit de eerste keer? Als dit de eerste keer is, dan is de kans van slagen natuurlijk hoger en maak je hopelijk de volgende keer iets al eerder bespreekbaar. Als je dit echter al eerder en nadrukkelijk hebt aangekaart, dan is de vraag hoeveel die toezeggingen nu daadwerkelijk waard zijn en of je daardoor niet een mooie kans laat lopen. Was dit een mooie backup optie en hoopte je te kunnen blijven, of betreft het daadwerkelijk een mooi aanbod waarvoor je niet durfde te gaan maar waar je eigenlijk wel voor zou moeten kiezen?

Puur bedoeld om je te challengen: Soms kan je beter iets afsluiten en voor iets nieuws gaan, dan weten dat je iets anders moet gaan doen maar die knoop niet durft door te hakken.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Mits je alles bij bedrijf A op papier hebt staan, gewoon bedrijf B via dezelfde communicatiemethode als eerdere communicatie laten weten dat je afziet van het aanbod. Je kan daarbij aangeven dat je van je huidige werkgever een veel beter aanbod hebt gekregen, maar je bent niet verplicht om een reden te geven.

Als je opzegt via telefoon, ook een mailtje sturen, iets in de richting van 'zoals telefonisch besproken zie ik af van het aanbod, waarvan hier schriftelijke bevestiging', voor beide kanten fijn als het op papier staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:44
Ik heb hetzelfde ooit gedaan, aangegeven in te willen gaan op een aanbod. Opgezegd, maar kreeg binnen een paar dagen een voorstel: een functie wijziging (ik deed werk onder mijn niveau, acquisitie, terwijl ik techneut ben/was, maar moest het doen omdat niemand anders het deed werd ik van mijn technische functie gehaald, dat werd dus direct geregeld toen ik opzegde) en een flinke opslag (+10%).
Uiteindelijk de andere baan laten lopen, teken afspraak afgezegd, aanbod van de oorspronkelijke werkgever geaccepteerd. Maar was er wel iets kapot en ben na een half jaar alsnog weggegaan (naar een derde partij waar ik inmiddels 14 jaar met heel veel plezier werk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:55
htca schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:28:
Ik heb hetzelfde ooit gedaan, aangegeven in te willen gaan op een aanbod. Opgezegd, maar kreeg binnen een paar dagen een voorstel: een functie wijziging (ik deed werk onder mijn niveau, acquisitie, terwijl ik techneut ben/was, maar moest het doen omdat niemand anders het deed werd ik van mijn technische functie gehaald, dat werd dus direct geregeld toen ik opzegde) en een flinke opslag (+10%).
Uiteindelijk de andere baan laten lopen, teken afspraak afgezegd, aanbod van de oorspronkelijke werkgever geaccepteerd. Maar was er wel iets kapot en ben na een half jaar alsnog weggegaan (naar een derde partij waar ik inmiddels 14 jaar met heel veel plezier werk)
Wat was er kapot? De koffiemachine in de kantine?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Erwin schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:44:
[...]

Wat was er kapot? De koffiemachine in de kantine?
De cultuur. Net als hier soms.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:35
@Outerspace @Ardana @Rukapul @Taro @ZieMaar! @evilution Jullie geven allen aan: "niets getekend = geen contract". Juridisch gezien klopt dit niet, aangezien de arbeidsovereenkomst vormvrij is. Dit betekent dat deze zowel mondeling als schriftelijk kan worden aangegaan. Wel dienen er bepaalde zaken (afspraken) schriftelijk te worden bevestigd door de werkgever, zie artikel 7:655 BW. Het moge duidelijk zijn dat het veelal schriftelijk wordt gedaan en het lastig te achterhalen/bewijzen is wanneer er zaken mondeling zijn afgesproken. Overigens geldt dit voor meerdere overeenkomsten, zoals ook de koopovereenkomst (uitzonderingen daar gelaten: het kopen van een woning dient schriftelijk overeen gekomen te worden bijvoorbeeld).

Eens dat @ml002 er nu probleemloos vanaf kan, mede door de proeftijd. Het is inderdaad netjes dit z.s.m. op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:55
graceful schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:59:
[...]

Dat is wel balen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Outerspace schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:30:
Het contract is nog niet getekend, dus formeel staat er nog niks vast behalve dat je akkoord gaat met een aantal voorwaarden. Daarom zou ik de telefoon pakken en aangeven wat de situatie is, waarschijnlijk is het geen probleem.
De overheid is eenzijdige aanstelling. Daar ga je dus niet zelf tekenen, zijne excellentie de minister wijst jou aan.

Ik zou het niet chique vinden om om die reden af te haken maar in de huidige markt kun je het als werknemer maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 03-10-2021 01:35 ]

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
remzor schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 00:06:
@Outerspace @Ardana @Rukapul @Taro @ZieMaar! @evilution Jullie geven allen aan: "niets getekend = geen contract". Juridisch gezien klopt dit niet, aangezien de arbeidsovereenkomst vormvrij is.

Eens dat @ml002 er nu probleemloos vanaf kan, mede door de proeftijd. Het is inderdaad netjes dit z.s.m. op te pakken.
Jup maar daarnaast klopt geen contract = geen contract ook al niet, omdat er in uitzonderlijke situaties wel degelijk sprake kan zijn van pre-contractuele aansprakelijkheid. Maar niet over nadenken je proeftijd is gewoon prima.

[ Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 03-10-2021 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:30

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik snap ff niet waarom je zoveel tijd investeert in iets nieuws en vervolgens bij de eerste belofte daar de stekker uittrekt?

Ik zou lekker overstappen, en dan zie je wel. Het ergste wat kan gebeuren is dat je een maandje langer bij je huidige werkgever blijft.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
De pessimist in mij zegt dat Bedrijf A met het zeer riante aanbod tijd heeft gekocht om de vervanging van TS in alle rust voor te bereiden. TS is een risico geworden die blijkbaar op het punt van vertrek staat. Door deze actie heeft het bedrijf zelf de touwtjes weer in handen.

Mijn advies: als je eenmaal zo ver bent dat je vergevorderde afspraken hebt met een nieuwe werkgever; dan moet je gewoon gaan. Niet meer achterom kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrs blue
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-01-2023
Boudewijn schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 01:34:
[...]

De overheid is eenzijdige aanstelling. Daar ga je dus niet zelf tekenen, zijne excellentie de minister wijst jou aan.
Dit is niet meer waar. Ook als ambtenaar moet je tegenwoordig een arbeidsovereenkomst tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 20:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Naja, je hoeft nogniet perse af tehaken he.
Morgen bellen "oi, mijn huidige werkgever heeft me een heel goed bod gedaan. Kunnen jullie dat matchen?" Niet over al die andere zaken beginnen

Is redelijk normaal, zeker in de huidige markt. Kun je alsnog kiezen.

En idd, zwart op wit van dingen die gaan veranderen: eerst zien, dan geloven. Mocht het zwart op witte toch geen waarheid worden, bereid je dan voor om te vertrekken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:40
Waarom wilde je weg en wat voor afspraken heb je gemaakt met jouw huidige werkgever? En hoe realistisch is het dat die afspraken nagekomen gaan worden? Want zeggen dat er iets gaat veranderen is makkelijk, maar daadwerkelijk veranderen is lastig, omdat dat vaak van iedereen iets vraagt, niet alleen van jou en de manager, maar ook van collega's en eventueel klanten. Want stel dat de afspraak is minder X te doen, maar iedereen weet dat je goed bent in X, komen mensen nog steeds met vragen over X bij jou terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:34

EiT

Ligt een beetje aan de grootte van de organisatie, maar vaak is de arbeidsrelatie al verziekt na het indienen van ontslag. Dat er van alles mogelijk is komt puur omdat ze (nog) geen vervanging hebben en is het goedkoper om te geven wat jij wil.
Dit gaat op lange termijn vaak niet werken, tenzij je om onzin redenen weg wilde die je nooit hebt uitgesproken.

Nieuwe baan in vaak beter voor je carrière en je begint weer met een lege emmer. De markt is nu ook zo goed dat je nog wat kan onderhandelen.

Bij elke baan die ik had gehad kreeg ik ook een aanbod om te blijven. Nooit op ingegaan en alleen maar beter van geworden. Ik ga immers voor een reden weg en bij een nieuwe baan leer je zoveel meer dingen.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:44
graceful schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:59:
[...]

Vertrouwen tussen werknemer en werkgever was totaal weg. Ik moest eerst opzeggen om iets te bewerkstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:44
Goedemorgen mede-Tweakers,

Ik zit in een lastig pakket momenteel.

Op dit moment werk ik bij bedrijf A en heb ik gesolliciteerd bij bedrijf B. Bedrijf B betreft een overheidsinstantie. Het sollicitatietraject heeft een aantal maanden in beslag genomen en uiteindelijk akkoord op gegeven. In principe heb ik gehele duur getwijfeld of het wel de juiste keuze betreft om bedrijf A te verlaten. Ik had aangegeven bij bedrijf B dat ik een opzegtermijn van 2 maanden heb, in werkelijkheid is dat 1 maand. Dit puur om mezelf wat meer tijd te geven.

Nu heb ik afgelopen week opgezegd bij Bedrijf A (een maand voordat ik bij bedrijf B zou beginnen) maar deze heeft mij een zeer riant aanbod gedaan en zijn er duidelijke afspraken gemaakt omtrent de redenen waarom ik weg wilde. Ik heb aangegeven tegen Bedrijf A te willen blijven. Echter maak ik me nu zorgen om het opzeggen bij Bedrijf B. Er is een proeftijd en het contract is nog niet getekend. Wel akkoord gegeven op de voorwaarden.

Mooi voorbeeld waarom mensen mijn inziens niet op basis van salaris hun werkgever zouden moeten kiezen. Je wilde weg bij A (om meer redenen dan de centjes zo neem ik even aan) er komen meer centjes en ik blijf. Meer centjes is instant gratification. Maar daar ben je na een maand aan gewend. Ondertussen is bedrijf A nog steeds het bedrijf waar je klaar mee was.

Gemakshalve ben ik wel nieuwsgierig hoeveel netto (na aftrek heffingen en verminderde toeslagen/hogere belastingen) je nu meer krijgt bij A dan bij B om 180 graden te draaien. In ogenschouw dat je tussen de 25 en 50k per jaar netto onder aan de streep ongeveer hetzelfde over houdt.

Onthoud ook dat jij nu te boek staat als die ene die met ontslagbrief onder de arm andere voorwaarden afdwong.

Oh, en bedenk je ook even hoeveel afdelingen er aan het werk zijn bij werkgever B omdat ze denken dat jij daar kwam werken; personeels administratie, IT, recruitment (die mag afgewezen kandidaten gaan opbellen voor ronde 2), salarisadministratie, de leidinggevende, planning, systeembeheer. En maar hopen dat het geen functie is waar ze heel dringend iemand nodig hadden omdat anders burgers er onder lijden..

[ Voor 17% gewijzigd door MagniArtistique op 03-10-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:17

LankHoar

Langharig tuig

HuHu schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:46:
De pessimist in mij zegt dat Bedrijf A met het zeer riante aanbod tijd heeft gekocht om de vervanging van TS in alle rust voor te bereiden. TS is een risico geworden die blijkbaar op het punt van vertrek staat. Door deze actie heeft het bedrijf zelf de touwtjes weer in handen.

Mijn advies: als je eenmaal zo ver bent dat je vergevorderde afspraken hebt met een nieuwe werkgever; dan moet je gewoon gaan. Niet meer achterom kijken.
Kan zo zijn. En kan ook net zo goed niet zo zijn.

Een oud collega van mij wilde 6 jaar geleden ook vertrekken. Gaf dit aan bij huidige werkgever, en kreeg toen een scherp tegenbod. Dit accepteerde hij en hij werkt er nog steeds met veel plezier.

Persoonlijk heb ik het in de regel ook niet zo op het doen van een tegenbod, iemand wil immers vertrekken. Maar er zijn heus uitzonderingen waar dit prima kan werken voor beide partijen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ml002
Even een update van mijn kant. Het is opgezegd. Voor nu blijf ik bij werkgever A. Uiteraard is dat een risico, er zijn echter wel wat persoonlijke belangen die meewegen in mijn keuze. Ik verwacht een kindje over enkele maanden en daarnaast gaan we volgend jaar verhuizen (zelfde plaats).

Of dit de juiste keuze is, dat moet de tijd leren. In ieder geval heb ik nu nog de luxe dat er lastig goede mensen te vinden zijn. Mijn werkgever heeft aangegeven dat wanneer ik mijn huidige functie onder de nieuwe afspraken echt niet meer zie zitten altijd gekeken kan worden naar een andere functie. Hier moet ik hem natuurlijk op zijn woord geloven.

Al met al weer een hoop wijze lessen voor mij...
Pagina: 1