Geluidproblemen Philips 650led855 icm Denon AVR x1100W

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhrJelle
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-10-2021
Ik heb onlangs een nieuwe Philips 650led855 aangeschaft. Een prachtig beeld, maar het geluid icm mijn Denon x1100w receiver blijft een probleem. De TV weigert namelijk in veel situaties het geluid af te spelen via de receiver.

Ik heb het eerst geprobeerd via hdmi ARC. Dat heeft de eerste avond prima gewerkt, maar sindsdien zonder aanwijsbare reden niet meer. De TV blijft de melding geven "er kan niet naar het audiosysteem worden geschakeld. De tv luidsprekers zijn in gebruik."

Na alle instellingen tig keer geprobeerd te hebben heb ik er als alternatief maar een optische kabel tussen gehangen. Dat werkt echter maar half. Bij apps als Kodi en Ziggo go krijg ik wel keurig geluid via de receiver, maar Amazon Prime en YouTube willen alleen geluid geven via de TV.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Het werkend krijgen van de HDMI ARC heb ik al aardig opgegeven, maar ik heb nog hoop dat als geluid via de optische kabel in de ene app wel werkt dat in de andere ook zou moeten kunnen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-05 08:18
Dit klinkt mij heel erg bekend in de oren, ook al heb ik dus precies hetzelfde met een Philips TV uit 2010. In mijn geval werkte niet alleen de audio niet meer, maar ook bijvoorbeeld CEC om dus m'n Playstation of RPi (Kodi) via de afstandsbediening van m'n TV te besturen.

Wat me daarbij ook opviel was dat in het menu van de TV de HDMI apparaten niet meer genoemd werden. Om het (tijdelijk) op te lossen hielp enkel het van het stroom nemen van m'n TV. Daarna zag hij ineens m'n HDMI apparaten weer. De HDMI apparaten waren allen aangesloten op de HDMI poorten van m'n Denon X4000.

Er was overigens ook een punt waarop zelfs bovengenoemde workaround niet meer hielp. Heb het een aantal maanden opgegeven, en sinds kort werkt CEC weer. Ergens zit er dus iets mis tussen Philips en Denon versterkers lijkt het. Ik hoop dat je een oplossing vindt, wellicht dat het van het stroom halen voor jou ook helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhrJelle
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-10-2021
Nee de stroom er af halen werkt helaas niet. Heb uiteindelijk gisteren toch maar de TV terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

ARC werkt helaas nog steeds niet, dezelfde melding dat er niet naar het audiosysteem geschakeld kan worden.

De optische kabel werkt nu echter wel in alle apps. Geen idee waarom het nu wel werkt, heb dezelfde instellingen, maar het geluid komt nu via de receiver dus daar ben ik blij mee.

Het blijft bijzonder dat de ARC direct na aanschaf wel even gewerkt heeft. Ik vermoed dat een firmware update hem daarna gesloopt heeft. Ik hoop dan ook dat een toekomstige update hem weer repareert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:30

peer

oeps

Hier hetzelfde probleem met een Phillips 43PUS8545 en een Samsung soundbar, gemiddeld om de dag dezelfde melding en soundbar wordt niet gezien, ik heb na wat testen (eerst trok ik tv, soundbar en next decoder van ziggo tegelijk van de spanning) uitgevonden dat als ik de ziggo decoder op spanning laat staan, het probleem blijft bestaan, als alles van spanning afgaat, werkt het weer. Ik ga nu een cec killer bestellen en kijken of dat alles oplost, tot die tijd alles maar even van de spanning halen

het is geen probleem, het is een uitdaging