Freakie1NL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:23:
Niet te druk om maken, dat loopt echt wel los hoor.
Ik zelf heb een chronische ziekte met een procentueel hogere kans op darmkanker.
Dus kreeg ik een kleine risico opslag en een uitsluiting op die gronden. Hypotheekversterker vond dat prima, maar de ORV is ook afgesloten bij een groepsonderdeel van deze versterker.
Geen zorgen om maken een ORV krijg je echt wel in NL (mits niet >65). Je zal alleen wat meer betalen.
en dat laatste hoeft niet per se. In mijn geval rekende de ene (TAF) een fikse opslag, de andere (Reaal) helemaal niets. Complete willekeur dus, en daar had ik niet zo veel zin in om meer voor te betalen
Maar het klopt dat die ORV in het algemeen wel te regelen is. Weet je of je iets onder de leden heb waarbij ze 'moeilijk' kunnen doen zou ik gebruik maken van dat recht van eerste kennisgeving. Kost je niets, en je heb altijd als eerste inzage in het advies (geen probleem, wel probleem maar met opslag, afwijzing ( dat laatste kan je serieus nog gedoe geven want bijna elke verzekering begint met de vraagt of je ooit geweigerd bent, dat voorkom je dus weer door dat recht op eerste kennisgeving (nu zal weigeren bij diabetici denk ik niet snel aan de orde zijn, maar toch))