Onduidelijk welke glasvezelproviders leveren op nieuw adres

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:11
Mijn vraag

Ik heb een andere woning gekocht, deze woning is gelegen in het buitengebied van Boxtel / Liempde. De woning is omstreeks 2017 voorzien van een glasvezel aansluiting. De huidige bewoner heeft een contract bij Solcon.

Ik wil graag wat providers vergelijken, maar kom er niet achter welke daar leveren.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
Op diverse vergelijkingssites de postcode en huisnummer ingevuld. In een enkel geval geven ze aan dat er verschillende partijen kunnen leveren ( bijvoorbeeld Delta), maar als ik die benader(ook telefonisch), dan kunnen ze de aansluiting niet vinden.
De website van Solcon geeft overigens wél aan dat ze het adres kennen en kunnen leveren.

Ik heb ook op KPN fourstack gekeken, maar die heeft aan dat er alleen DSL zou liggen.

Wat ik online gevonden heb is dat het glasvezelnetwerk waarschijnlijk aangelegd is door Mabib, wat later overgenomen is door Delta, welke weer bij KPN ingelijfd is.

Gezien Solcon onderdeel is van KPN, heb ik bijvoorbeeld ook XS4all benaderd, maar ook deze kennen het adres niet.

Wie heeft er een idee hoe ik erachter kan komen of er meer partijen als Solcon leveren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:47
Mabib heeft netwerk aangelegt destijds, later is dat volledig op gegaan in Glasvezel Buitenaf
en tegenwoordig heet glasvezel buitenaf weer DELTA Fiber Netwerk.

Het netwerk is dus nu DELTA Fiber Netwerk . daarop zit x aantal providers. DELTA Fiber Netwerk en KPN staat totaal los van elkaar en hebben ook niks met elkaar te maken zijn 2 concurrenten

op fourstack ga je niks vinden omdat kpn er niet op levert kwa diensten.

Solcon is wellis waar overgenomen door kpn, maar tot op heden nog steeds los staan bedrijf
Solcon heeft met DELTA Fiber Netwerk een overeenkomst om via hen netwerk te leveren al van voor dat solcon werd overgenomen door kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-rist
Ah! Dank je wel voor de uitleg.
Dan zou Delta dus wel moeten kunnen leveren. Raar dat ze dan op de postcode check online het adres niet kennen, en ook dat ze telefonisch aangeven dat ze het adres niet kennen.
Wellicht moet ik dan volgende keer even langer doorvragen bij hun helpdesk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:47
of adres staat niet goed in hen database.

dan screenshot van solcon doorsturen na hen en foto maken van je glasvezel aansluiting daar kom je denk ik al heel ver mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:18

ofc

Hier kun je een postcodecheck uitvoeren:
https://www.deltafibernetwerk.nl/gebieden/boxtel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-rist
Dank je @ofc . Ik had dit al gevonden, maar
de check blijft hangen op het adres.
Uiteindelijk geeft de website aan dat ik telefonisch contact op moet nemen, omdat ze de check niet uit kunnen voeren.
Vervolgens kunnen ze me telefonisch niet verder helpen. Ik ga dus het advies van @jopoh volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-rist
toch nog even een update ;

na weer heel veel telefoontjes geeft deltafiber aan dat er maar een provider levert op het adres ("solcon zou alleenrecht hebben").

Beste meneer, mevrouw,
Bedankt voor uw e-mail.
Alle adressen die tijdens de originele bouwperiode (2017) in het gebied Boxtel zijn aangesloten op het glasvezelnetwerk vallen in het gebied van Solcon.
Zij hebben tot op heden het alleenrecht op het leveren van diensten via de glasvezelkabel.
Wij hopen in de toekomst alsnog meer dienstaanbieders aan te kunnen bieden op uw adres, helaas kunnen wij niet aangeven wanneer dit beschikbaar zal zijn.
Excuses voor het ongemak en hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Lijkt mij sterk, maar zowel de helpdesk van caiway, delta en delta fiber kunnen me niet verder helpen, of geven mij verschillende adviezen..ik vrees dus op verplicht een abo bij Solcon, of ADSL van 50Mb.
Pagina: 1