Bureaublad afbeeldingen, opties verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het is me volledig bekend hoe ik een een bureaublad afbeelding op m'n beeldscherm kan kiezen.
Het is me ook bekend hoe ik desgewenst een aantal afbeeldingen in een lijstje kan reserveren zodat ik met rechtsklikken vlot een andere afbeelding kan kiezen. Allemaal overduidelijk, Maar het klinkt misschien heel stom, het lijkt onmogelijk om een ooit toegevoegde afbeelding in dat lijstje met opties weer te verwijderen. Iemand die dat weet? Via een Registry-instelling misschien?

Edit:
Ik vind daar namelijk wel het item bureaublad afbeelding, maar alleen de gekozen optie.
En er staan ook opties die allang niet meer op de computer staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Techneut op 01-10-2021 20:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je bedoelt dat je Diavoorstelling aan hebt staan?

De plek waar de transcoded images worden opgeslagen is standaard in :

%APPDATA%\Microsoft\Windows\Themes

Je ziet dan transcoded_000 transcoded_001, transcoded_002 (afhankelijk van hoeveel monitoren je hebt aangesloten, ik heb een triple monitor setup)
Hernoemen van transcoded_000 naar transcoded_000.jpg en dan openen toont mij zo'n afbeelding.
Is dat wat je bedoelt?
Dan zou het dus daar gecached kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bedankt tot zover, want ik wist die locatie nog niet.
Maar ik krijg dan gewoon de opties die ik op de gebruikelijke manier net zo goed krijg (rechts klikken op het beeldscherm en "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen".
Maar ik zie ook hier nog steeds geen mogelijkheid om één van de afbeeldingen zondermeer te verwijderen. Ik gebruik overigens niet de diashow maar de andere instelling, te weten een van de vijf afbeeldingen of foto's.

Wat uiteraard wel kan is een afbeelding toevoegen, dan verdwijnt één van de andere uit het rijtje en de gekozen foto staat dan op de eerste plaats. Ik zet vervolgens de originele gekozen afbeelding weer terug waardoor de nieuwe op de tweede plaats komt. En herhaal het proces totdat alle 5 zijn vervangen. Maar dat is niet echt wat ik bedoelde.

Edit:
Ik realiseer echter als ik in mijn geheugen terug ga dat er oorspronkelijk ook 5 door Microsoft gekozen afbeeldingen stonden. M.a.w., er staan per definite 5 in het rijtje, foutje van mij dus om niet te realiseren dat alleen het vervangen mogelijk is. Niettemin bedankt voor de moeite.

[ Voor 15% gewijzigd door Techneut op 03-10-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die standaard afbeeldingen kun je in mappen onder C:\Windows\Web vinden. Je kunt daar ook afbeeldingen toevoegen als je wilt om snel te kunnen kiezen.