Afgelopen winter heb ik een Evohome-systeem laten installeren, zodat ik per radiator/ruimte kan bepalen of ik hem wil verwarmen en tot welke temperatuur. Daarbij werd aangegeven dat het belangrijk is een bypass te hebben zodat de cv-ketel zijn warmte kwijt kan als alle thermostaatknoppen dicht zijn. Op dit moment heb ik twee radiatoren (in verschillende ruimtes) in gebruik als bypass, deze staan dus altijd open.
Zou ik het ook afkunnen met één radiator als bypass? Is de bypass gebonden aan een bepaald formaat/capaciteit? En stel dat de bypass te weinig capaciteit heeft, wat zou er dan kunnen gebeuren? Ontploft dan de ketel of springt ie gewoon in storing waarna ik hem kan resetten (en dan natuurlijk de andere radiator weer kan bijschakelen als tweede bypass)?
Zou ik het ook afkunnen met één radiator als bypass? Is de bypass gebonden aan een bepaald formaat/capaciteit? En stel dat de bypass te weinig capaciteit heeft, wat zou er dan kunnen gebeuren? Ontploft dan de ketel of springt ie gewoon in storing waarna ik hem kan resetten (en dan natuurlijk de andere radiator weer kan bijschakelen als tweede bypass)?