Aankoopadvies laptop ter vervanging van oude desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 16:23
Ik heb al een aantal topics van andere users bekeken maar ik ben er nog niet helemaal aan uit welke laptop het beste bij mij past. Ik ben op zoek naar een 17 inch laptop waar ik casual op kan gamen en wil het liefst niet meer als 1000 euro uitgeven.

Mijn huidige PC is voorzien van een I5 3570 met een RX570 videokaart en 8 GB werkgeheugen.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is bedoeld voor gamen en browsen op het internet. Ik speel momenteel wat FPS games zoals Apex Legends. Op mijn huidige PC haal ik maximaal 70 FPS dus vergelijkbaar of beter is mooi meegenomen.

Wat is je budget?
Rond de 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop blijft thuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb 2 laptops op bol.com gevonden maar ik weet niet of deze krachtig genoeg zijn voor casual gaming.

https://www.bol.com/nl/nl...567920/?s2a=#productTitle

https://www.bol.com/nl/nl...dEWg.4_46.51.ProductTitle

Alvast bedankt voor alle hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Uit je voorstellen lijkt de eerste link, maar dan het model met Ryzen 7 en RTX 2060 het beste voorstel.

Het door jou gelinkte model, met Ryzen 5, heeft een recente processor, maar de videokaart is relatief zwak.

Het derde model, met i7 en RTX 3050 is boven budget + daarbij komt nog dat de RTX 3050 slechts 4 GB VRAM heeft tov 6 voor de RTX 2060.

De Acer uit je tweede link heeft dan weer een processor met slechts 4 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
Super bedankt voor je reactie hier heb ik wat aan. Persoonlijk vind ik de Lenovo zonder teveel RGB ook mooier als de Acer.

Ik ben overigens niet getrouwd met bol.com dus ik sta zeker open voor suggesties vanuit jullie.

Wederom alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
Ik ben er nog niet helemaal aan uit en overweeg nu ook 15 inch. Het aanbod van 15 inch laptop's is veel ruimer en je krijgt meer prestaties voor je geld.