Welke moet ik kiezen? De Asus V7100 of V7700?

Pagina: 1
Acties:

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben van plan een nieuwe videokaart te gaan kopen iig met TV-OUT. Welke kan ik nu het beste kiezen? Ik moet ook goed op de prijs letten want ik kan er niet teveel aan uitgeven!!!

keuze 1:
Asus-tek AGP-V7700 GeForce 2 GTS 32 MB DDR SD-RAM Deluxe video in-out en 3d bril

keuze 2:
Asus-tek AGP-V7100 PRO MX400 GeForce TV-OUT 64 MB SD-RAM

Keuze 1 is ongeveer 150 gulden duurder dan keuze 2. Maar is er werkelijk zoveel verschil tussen deze twee? Zo ja, waar zit het dan het meeste in?????

• knarf
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 06:23
de eerste is wel stukken sneller, vooral op hogere resoluties.

Ik zou die fl150 extra er wel voor over hebben.

Verwijderd

In snelheid zit het grootste verschil, ook is de signaal-output van de 7700 beter dan die van een 7100. Echter, asus kaarten zijn allemaal redelijk duur. Dus als je niet zoveel wil uitgevenen maar wel een snelle kaart wil kan je misschien naar powercolor kijken. Heb je voor 400 piek een 64 geforce 2 Pro met tv-out. (www.gistron.com)

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou vind het jammer dat die V7700 maar 32 MB SDRAM heeft. de 64 MB SDRAM versie is bijna twee keer zo duur!!!
En daarom dacht ik aan de V7100, omdat die 64 MB heeft.
Wat kun je eigenlijk precies met die video-in?

Verwijderd

Las laatst een test van videokaarten in computertotal. Ze hadden geloof ik een GTS 32 MB getest en een 64 MB of het was een Pro. Maar goed, die 32 MB kaart en die 64 MB presteerde allebei exact gelijk. Ik vraag me zeker af of die V7100 64 MB sneller is dan de 32 MB versie. Ik zelf denk dat het bij wijze van spreken beter is dan nog om 32 MB DDR erop te douwen ipv 64 MB SDR.

Het snelheidsverschil tussen een GTS en een 2MX is maximaal ongeveer 25%. Heb je die 150 piek daarvoor over, ja dan zou ik hem kopen.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:08
die V7100 heeft sdram en die V7700 heeft DDR. die V7700 heb je ook nog zonder TV-out etc wat dus nog extra geld scheelt.

TV-out is dus dat je je pc beeld op je TV kan zetten wat overigens vaak niet super werkt. die 3d-bril is leuk voor een keer en daarna verdwijnt ie in de kast.

dus denk dat je beter een V7700 Pure kan nemen, is die keuze maar zonder tv-out en 3d bril. kost:369 piek, http://www.tweakers.net/pricewatch/7432 dus even duur als jouw keuze 2 alleen met veel betere performance. die 64MB maakt ook niet echt veel uit.
Pagina: 1