Camera koppelen aan de NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello59
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-10-2021
Beste gebruikers,
ik kan jullie hulp graag gebruiken, heb me klem gezocht op het web, maar het wil maar niet lukken.

Ik heb een WD My Cloud EX2 Ultra 4TB en de camera Eufy by Anker Indoor Cam 2K Pan & Tilt. de camera wil ik de gebeurtenissen laten opnemen op de WD My Cloud. het lukt mij echter niet om de 2 te koppelen.

kan iemand mij op weg helpen? alvast bedankt Marcello

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:47
je hebt in het algemeen 2 mogelijkheden
1 op de nas een recording programma dat de camera uitleest en de beelden opslaat,
2 de camera zelf (dmv ftp bijv) de beelden naar een netwerk laten sturen.

ad1 ) de bekende NAS merken(Qnap, Synology) hebben in het OS een app als surveillance station. ik weet niet of WD my cloud dat ook heeft. bij deze oplossing moet de app wel kunnen inloggen op de camera (user-id/ww)

ad 2) de firmware van de meeste camera's sturen beelden naar eeen website van de fabrikant zodat het per smartphone toegankelijk is. je kunt ipv daarvan de beelden ook naar een netwerkshare sturen. je hebt dan geen aparte app nodig. alleen wel een progje om de opgeslagen beelden te bekijken.

ik heb zelf voor optie 2 gekozen, waarbij bij beweging niet gefilmd wordt, maar elke sec een foto met ftp naar de nas geschreven wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Iets meer info zou handig zijn. Hoe precies probeer je ze te koppelen en wat lukt er dan niet?

Nu moeten wij maar wat gaan verzinnen...
Volgens mij kan die cam geen FTP (?).
Kan je NAS wel RTSP?
https://communitysecurity...curity-made-simple/314025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello59
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-10-2021
Hai Dragon2,
Welke informatie zou ik je moeten geven om verder te komen, jouw link had ik inderdaad al geprobeerd. de NAS heeft een Camera App deze heb ik geïnstalleerd op de NAS, maar deze ziet de camera weer niet. laat mij aub weten welke info ik moet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Staat de camera op de HCL van de app ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 14:13
Geen idee of je FTP functionaliteit op de Camere hebt zitten, maar anders zou je dit kunnen toepassen.

https://support-en.wd.com/app/answers/detail/a_id/4749

Maar ik kon het niet zo snel vinden dat er uberhaubt netwerkconnectiviteit in zit. Alleen Local Storage opslag.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1