Edit: Dank voor alle input!
[ Voor 98% gewijzigd door Gewoon_Jansen op 03-10-2021 13:14 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Gewoon_Jansen op 03-10-2021 13:14 ]
Ah, daar heb ik dan overheen gelezen. Excuus. Volgens mij is er al een F35 versie van dat bios met de laatste agesa die ook meteen veel geheugen instabiliteit op moet lossen.GromuhlDjun schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 00:39:
[...]
Gigabyte Aorus x570 Pro is het. Bios versie F33 , stond in een eerdere post.
Maar de oplossing zou kunnen werken. De kernel power melding heb ik ook wel eens gezien, ik had daar last van omdat ik mijn CPU had onderklokt. Na de cpu settings in bios weer terug naar default gezet te hebben, werkte alles weer stabiel.
Niet dat het perse de oplossing is, maar het proberen waard.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
[ Voor 28% gewijzigd door KingTenteehje op 01-10-2021 15:29 ]
Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"
Je vraag over het stopcontact doet me wel aan iets denken wat ik ben vergeten te vermelden. Ik heb een 2500Watt stekkerblok liggen waar de pc op aangesloten is, dus niet direct in het stopcontact. Kan dat nog een issue zijn? In principe zou het blok de powerdraw wel moeten kunnen hebben (nog nooit eerder issues gehad namelijk).KingTenteehje schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:21:
misschien een vreemde vraag maar is je systeem goed geaard in een geaard stopcontact? Een slechte aarde kan soms hele vreemde storingen veroorzaken.
edit:
Zijn het specifieke games waar je dit verschijnsel bij hebt?
Eén daisy chained kabel vanaf de voeding of 2 aparte kabels naar de videokaart?Gewoon_Jansen schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:29:
Nee, geen extensions, direct van PSU naar GPU en originele kabels. Kan ze misschien ook nog van positie wisselen op de PSU zelf.
Dit. Is het zo'n kabel?Uszka schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:35:
[...]
Eén daisy chained kabel vanaf de voeding of 2 aparte kabels naar de videokaart?
[ Voor 8% gewijzigd door AlainSki op 01-10-2021 16:47 ]
too old, too cold
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Gewoon 2 losse kabels naar de videokaart. Wel kabels die zich splitsen maar dus maar 1 kant gebruikt en voor de andere connectie ook een losse kabel.Uszka schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:35:
[...]
Eén daisy chained kabel vanaf de voeding of 2 aparte kabels naar de videokaart?
En dat 2x want je hebt 4x16GB RAM? Test eens met 2 modules?Gewoon_Jansen schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:18:
CMW32GX4M2D3600C18
[ Voor 6% gewijzigd door Uszka op 01-10-2021 20:52 ]
[ Voor 8% gewijzigd door AtlAntA op 02-10-2021 22:46 ]
Gigabyte Aorus x570 Pro is het. Bios versie F33 , stond in een eerdere post.AtlAntA schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:38:
Ik heb nog nergens gelezen welk moederbord je gebruikt?
Het lijkt mij namelijk heel erg veel op een instabiele cpu. Misschien door een overklok en anders door een oudere bios. Dus je bios updaten en alles op default laten staan. Probeer ook de laatste chipset drivers voor je moederbord eens van de AMD website te halen.
Ah, daar heb ik dan overheen gelezen. Excuus. Volgens mij is er al een F35 versie van dat bios met de laatste agesa die ook meteen veel geheugen instabiliteit op moet lossen.GromuhlDjun schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 00:39:
[...]
Gigabyte Aorus x570 Pro is het. Bios versie F33 , stond in een eerdere post.
Maar de oplossing zou kunnen werken. De kernel power melding heb ik ook wel eens gezien, ik had daar last van omdat ik mijn CPU had onderklokt. Na de cpu settings in bios weer terug naar default gezet te hebben, werkte alles weer stabiel.
Niet dat het perse de oplossing is, maar het proberen waard.
Lijkt mij verstandiger dan je dan in dit topic verder gaat anders gaat bovenstaande in een nieuw topic allemaal opnieuw gevraagd worden.Gewoon_Jansen schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:23:
Indien er weer uitval is zal ik een nieuw topic openen.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq