Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goedevraag
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-10-2021
Dag,

Heb even lopen zoeken, hoop dat dit het juiste forum is.

Zoals te zien in het nieuws is vandaag de online-gokmarkt opengesteld, en kunnen buitenlandse aanbieders een vergunning aanvagen om gokken aan te bieden.

Vroeg me af: ik zit al een tijdje bij Unibet. Dat is nu ineens uit de lucht door gewijzigde voorwaarden. Hoe dan ook: voordat ik hier ging gokken zeiden ze dat het legaal was in Nederland. Maar klopt dit wel? Of hebben ze mij illegaal laten gokken?

En vervolgvraag: als het inderdaad al die tijd illegaal is geweest, terwijl zij aangaven dat het legaal was.... kan ik dan niet gewoon al m'n inzet terug krijgen? juridisch gezien? Zou wel humor zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:08
Ze hebben jou inderdaad illegaal laten gokken. Je zou het proberen te kunnen terugvorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anomiepje89
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-10-2021
Het was niet illegaal, het was een grijs gebied. Je mag als Europeaan namelijk gebruik aken van alle Europese diensten. Wel had je eigenlijk elke maand je winst minus je inzet aan de belastingdienst op moeten geven en daarover 30,1% ksb moeten betalen... Dat wil je vast ook niet met terugwerkende kracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goedevraag
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-10-2021
Hm grijs gebied.... snap ik... maar ik heb hun specifiek gevraagd of het in Nederland legaal was.

En wat staat er dan hoger in aanzien: het europees recht of het nederlands recht?

Het bedrijf is trouwens gevestigd in Malta. Zal het ook wel weer ingewikkelder maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Illegaal maar wordt gedoogd. 2 seconden Googlen had je dat resultaat ook opgeleverd. Beetje kansloos om nu je verlies terug proberen te halen, had je ook terug gestort als je winst had gemaakt?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
goedevraag schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:17:
Hm grijs gebied.... snap ik... maar ik heb hun specifiek gevraagd of het in Nederland legaal was.

En wat staat er dan hoger in aanzien: het europees recht of het nederlands recht?

Het bedrijf is trouwens gevestigd in Malta. Zal het ook wel weer ingewikkelder maken.
Europees recht gaat voor Nederlands recht. Echter kunnen landen besluiten om EU richtlijnen, dat is de regelgeving van de Europese Commissie, niet op te volgen. Nederland heeft een conservatief beleid op gokken en is meerdere malen op de vingers getikt door de Europese Commissie op het niet aanpassen van het beleid. Nederland had een echte kansspelen organisatie en dat is de Nederlandse Loterij (Nederlandse staat is eigenaar). Door het niet bekrachtigen van Europese wetgeving in de landelijk wetgeving blijft een land in gebreken.

[ Voor 3% gewijzigd door Termi op 02-10-2021 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

wodkabuikje schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:24:
Illegaal maar wordt gedoogd. 2 seconden Googlen had je dat resultaat ook opgeleverd. Beetje kansloos om nu je verlies terug proberen te halen, had je ook terug gestort als je winst had gemaakt?
Vooral de dienst iDeal aanbieden voor gebruikers in Nederland, hiermee richtte ze zich specifiek op Nederlanders zonder vergunning.

Er zijn toen een aantal boetes uitgedeeld en opeens was iDeal vervangen door de betaaldienst Trustly.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Pagina: 1