Gezocht: Speaker terminals in muur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Op dit moment ben ik bezig met een nieuwbouwwoning. In tegenstelling tot mijn huidige woning, laat ik twee loze leidingen aanleggen voor mijn rears.
Nu ben ik opzoek naar mogelijkheden om daar een terminal plaat op te monteren. Kabels uit die leiding zelf geniet echt niet mijn voorkeur.

Zijn er mogelijk speakerterminal inbouwdozen?
Eventueel waar de kabels via banaanstekkers kunnen worden ingeplugd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Afhankelijk van het schakelmateriaal dat je gebruikt maar doorgaans kan dat ja. Banaanstekkers moet ook kunnen maar die kon ik niet zo snel van B&J vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Nu online
Maks schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:35:
Afhankelijk van het schakelmateriaal dat je gebruikt maar doorgaans kan dat ja. Banaanstekkers moet ook kunnen maar die kon ik niet zo snel van B&J vinden.
Yep die zag ik al. Maar zoek eigenlijk naar mogelijkheid bananen in te pluggen. Daarbij heb ik per speaker een eigen leiding getrokken. (nouja getekend en ze moeten het nog gaan aanleggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

RobbieHifi schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:46:
[...]
Maar zoek eigenlijk naar mogelijkheid bananen in te pluggen.
Google geeft mij op termen als "inbouwdoos"/"wandplaat"/"muurplaat" en "speaker terminal" genoeg resultaten zoals jij zoekt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Nu online
FeaR schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:57:
[...]

Google geeft mij op termen als "inbouwdoos"/"wandplaat"/"muurplaat" en "speaker terminal" genoeg resultaten zoals jij zoekt.
Ik zocht naar het verkeerde, maar zie dat men zelfs WBT aansluitingen heeft van Gira. Alleen hangt het wel af van de rest van het materiaal. Wil wel dezelfde inbouwdozen etc hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Je kan ook kijken naar Speakon connectoren. Je kan bij gira en bij busch-jager een Neutrik D-serie plaatje kopen. En daar een Speakon chassisdeel inzetten. De connectoren zijn een veel steviger. En je kan je kan je speakers eventueel bi-amp aansluiten. Aangezien er 4 aders door een speakon kunnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMDZdPNJOA2ytNZBEtepYbvucRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YlQ0Sf8lOAsEsCm6JEZuDtgp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzMICV9kwGmTqvpGCcI6cRVEk90=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFmBtLrQYFifL1Y8bNTX9j7J.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@harmz Prima stekkers. Maar ze zijn ook aanzienlijk qua maat en steken een behoorlijk eind uit.
En rears bi-ampen? :)

@RobbieHifi Ik heb dit soort spul in de muur zitten voor de rears: https://www.elektramat.nl...ls-aansl-doos-stereo-alp/
Een zo'n doos bij de rears en eentje bij de receiver.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:10
Ik heb gewoon de speakers op kabels direct uit de leiding hangen. Ze hangen bij mij toch voor de uitgang :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcrowd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-10 18:29
Keystone heeft geloof ik dit soort aansluitingen die je in hun modulaire wanddoos kan stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Nu online
caspervc schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:36:
Ik heb gewoon de speakers op kabels direct uit de leiding hangen. Ze hangen bij mij toch voor de uitgang :)
Aan de receiver kant is het een mogelijkheid, bij de speakers kan het wel in het zicht komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:01
Blind plaat op de muur en plugs waar bananen stekkers in passen erop gemonteerd. Redelijk goedkope oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXC0VDB9L8gkLSwgVgXIss2WMK0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JcoaK9zsv9UwcmK3ClSbSnAm.jpg?f=user_large

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:43
Als je bij Aliexpres op "speaker terminal" zoekt, vind je aansluitpunten te kust en te keur voor een paar euro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFklBVaGXS0shIyx_Yo1diCD9i8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/47qk9Wn6TPdkA66Y8YjCRbHF.jpg?f=user_large

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Bij Amazon heb je keuze uit een groot aanbod.
https://www.amazon.nl/Bin...=speaker+terminal&sr=8-58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Nu online
TheKerremenke schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:11:
Blind plaat op de muur en plugs waar bananen stekkers in passen erop gemonteerd. Redelijk goedkope oplossing.

[Afbeelding]
Something like this!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Nu online
Vulcan750 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:42:
Als je bij Aliexpres op "speaker terminal" zoekt, vind je aansluitpunten te kust en te keur voor een paar euro.
[Afbeelding]
Yep, maar deze zul je in een speakers schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:47
harmz schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:23:
Je kan ook kijken naar Speakon connectoren. Je kan bij gira en bij busch-jager een Neutrik D-serie plaatje kopen. En daar een Speakon chassisdeel inzetten. De connectoren zijn een veel steviger. En je kan je kan je speakers eventueel bi-amp aansluiten. Aangezien er 4 aders door een speakon kunnen.
[Afbeelding][Afbeelding]
Je kan zelfs beide speakers met 1 connector aan kunnen sluiten, mits je een goede splitter kabel maakt van speakon naar de twee kanten.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:43
RobbieHifi schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Yep, maar deze zul je in een speakers schroeven.
Waarom zou dat moeten? Met een beetje creativiteit kan je zo'n connector prima gebruiken. En het is maar een voorbeeld hoor, er zijn vast nog mooiere oplossingen. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Pagina: 1