Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337or7331
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-01-2022
Hi Tweakers,

Wellicht is de vraagstelling erg algemeen, maar ik ben erg benieuwd wanneer jullie zouden overwegen over te stappen naar een volgende werkgever.

Momenteel zit ik (~4 jaar bij hudige werkgever) erg te twijfelen wanneer ik de stap moet maken, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat ik sneller dan later wil gaan kijken wat het aanbod elders is.

Dit komt mede door een aantal punten die mij steeds meer beginnen te irriteren bij de huidige werkgever:
- Klein team wat niet erg is, maar merk dat de kennis er niet (meer) is.
- Prio's door management zijn alleen gericht op nieuwe functionaliteiten, terwijl wij op een codebase PHP uit 2009 zitten voort te borduren/hacken. (vanaf begin contract werd al vermeld dat we over zouden stappen naar een nieuwe versie Symfony)
- Kan niets leren van de huidige "senior" deze heeft alleen de titel, niet de kennis.
- Salaris is acceptabel gezien de werkdruk laag is. (kind op komst dus wil ook wel meer verdienen)

De lijst gaat door, maar laat ik het hierbij houden.

Ik zou graag meer willen leren en doen, maar hier heb ik niemand om mee te overleggen m.b.t. de code die ik schrijf.

Zelf zou ik graag in de toekomst als ZZP'er aan de slag willen gaan, maar zou voordat ik mij hieraan waag eerst meer kennis willen vergaren omtrent alles PHP, waarbij voornamelijk het framework Symfony.

Wat zouden de Tweakers doen in mijn geval? En wat zouden jullie kunnen adviseren m.b.t. de stappen te nemen behalve kennis/expertise opbouwen van PHP?

Alvast bedankt voor jullie input!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wanneer is natuurlijk heel erg afhankelijk van vooral jezelf. Sowieso: gooi nooit schoenen weg voor je nieuwe hebt, zo geldt dat ook voor banen! Wat je vooral voor jezelf moet afvragen of jij van jouw werk nog energie krijgt ja of nee. Er is dus geen "moeten", zolang jij prima op je plek zit waar je zit, waarom zou je dat dan weg doen, niet waar? Voel je dus niet verplicht om "te switchen omdat het moet".

Als jij het gevoel hebt vast te zitten en er geen uitzicht is op wanneer er verbetering is of gaat komen, denk ik je aan de hand daarvan wel jouw besluit kan nemen. Vraag daarbij wel vooral voor jezelf af; of het voor jou op korte of langere termijn dingen ziet veranderen in positieve zin en hoeveel problemen je ermee hebt als dat niet zo is. Heb je er wel problemen mee, dan is daar je "schakelpunt" en het moment om iets anders te gaan zoeken daar. Mooiste zou daarbij wel zijn om dat omschakelpunt dus voor te wezen, zodat jouw werk geen sleur gaat worden.

Al in al blijft het belangrijk om altijd te kiezen voor jouw eigen (werk)geluk, waar jij energie van krijgt, waar jij je op je plek voelt.

Als ik je een tip mag meegeven, richt je niet teveel op 1 framework, PHP kent er meerderen en een framework kennen alleen maakt je niet meer bijzonder of extra gewild of zo. Natuurlijk kun je je voor Symfony dan gemakkelijker in de markt zetten, maar voorkom dat je jezelf als 'Symfony developer' moet verkopen. Symfony, Lumens (oftewel het Zend Framework) en Laravel zijn allemaal mooie en grote frameworks, maar uiteindelijk niet meer dan een gereedschapskist van de monteur.

De meeste partijen waar ik in de afgelopen jaren voor gewerkt heb, vroegen dan wel of ik kennis had van Symfony, Zend of Laravel, maar uiteindelijk gaat het er bovenal vooral om dat je weet wat je doet en dat je de frameworks gebruikt als tools bij jouw ontwikkelmethodiek, meer dan dat is het niet. Zorg dus dat je weet hebt van wat je doet, dan maakt het gebruik van welk framework dan ook niet meer uit en ben jij veel flexibeler, iets wat voor een ZZP'er juist heel belangrijk is en waardoor jij gemakkelijker werk/opdrachten kan aannemen.

Ik weet niet in welke regio je woont, maar mocht je nu al op een punt zitten dat je ander werkt zoekt en in de regio Utrecht/Amsersfoort zitten, stuur mij even een DM, wellicht kan ik je met iemand in contact brengen die toevallig een backender zoekt. :)

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 01-10-2021 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:33
Werkplezier, voorwaarden, uitdaging en als minimaal 2 van de 3 voldoende zijn en de laatste niet compleet onvoldoende dan mag je tevreden zijn in hoofdlijnen vind ik.

Daarnaast zijn natuurlijk uitzonderlijke zaken als kansen & toekomst perspectief die kunnen zorgen dat je andere dingen gaat doen.

Gedachtespinsel om het nu bij deze werkgever iets positiever te maken
In veel gevallen heb je te maken met legacy code, maar ook daar kan uitdaging in zitten om te zorgen dat elk project technische verbeteringen toevoegt. En je hebt niet technische personen al snel mee als je samen met de senior aangeeft dat dit moet gebeuren voordat functionaliteit x toegevoegd kan worden. Samen een blok vormen om te kunnen refactoren en te kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337or7331
CH4OS schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:30:
Wanneer is natuurlijk heel erg afhankelijk van vooral jezelf. Sowieso: gooi nooit schoenen weg voor je nieuwe hebt, zo geldt dat ook voor banen! Wat je vooral voor jezelf moet afvragen of jij van jouw werk nog energie krijgt ja of nee. Er is dus geen "moeten", zolang jij prima op je plek zit waar je zit, waarom zou je dat dan weg doen, niet waar? Voel je dus niet verplicht om "te switchen omdat het moet".

Als jij het gevoel hebt vast te zitten en er geen uitzicht is op wanneer er verbetering is of gaat komen, denk ik je aan de hand daarvan wel jouw besluit kan nemen. Vraag daarbij wel vooral voor jezelf af; of het voor jou op korte of langere termijn dingen ziet veranderen in positieve zin en hoeveel problemen je ermee hebt als dat niet zo is. Heb je er wel problemen mee, dan is daar je "schakelpunt" en het moment om iets anders te gaan zoeken daar. Mooiste zou daarbij wel zijn om dat omschakelpunt dus voor te wezen, zodat jouw werk geen sleur gaat worden.

Al in al blijft het belangrijk om altijd te kiezen voor jouw eigen (werk)geluk, waar jij energie van krijgt, waar jij je op je plek voelt.

Als ik je een tip mag meegeven, richt je niet teveel op 1 framework, PHP kent er meerderen en een framework kennen alleen maakt je niet meer bijzonder of extra gewild of zo. Natuurlijk kun je je voor Symfony dan gemakkelijker in de markt zetten, maar voorkom dat je jezelf als 'Symfony developer' moet verkopen. Symfony, Lumens (oftewel het Zend Framework) en Laravel zijn allemaal mooie en grote frameworks, maar uiteindelijk niet meer dan een gereedschapskist van de monteur.

De meeste partijen waar ik in de afgelopen jaren voor gewerkt heb, vroegen dan wel of ik kennis had van Symfony, Zend of Laravel, maar uiteindelijk gaat het er bovenal vooral om dat je weet wat je doet en dat je de frameworks gebruikt als tools bij jouw ontwikkelmethodiek, meer dan dat is het niet. Zorg dus dat je weet hebt van wat je doet, dan maakt het gebruik van welk framework dan ook niet meer uit en ben jij veel flexibeler, iets wat voor een ZZP'er juist heel belangrijk is en waardoor jij gemakkelijker werk/opdrachten kan aannemen.

Ik weet niet in welke regio je woont, maar mocht je nu al op een punt zitten dat je ander werkt zoekt en in de regio Utrecht/Amsersfoort zitten, stuur mij even een DM, wellicht kan ik je met iemand in contact brengen die toevallig een backender zoekt. :)
Indien ik van werk zou switchen zou ik dit inderdaad pas doen wanneer ik een aanbod elders zou hebben liggen. Momenteel krijg ik zeker nog wel energie van mijn werk, maar het benoemde traject van oude 2009 codebase naar recente symfony wat al jaren loopt zie ik voorlopig geen hoopvolle einddatum (terwijl dit zeker een groot selling point was om hier te beginnen met werken). Management houd dat af en toe voor onze neus als lokkertje (zo voelt het).

Mijn takeaway m.b.t. alinea 2; zeker goed punt, hier heb ik zeker al tot zekere hoogte over gedacht maar niets concreet gemaakt. Ik denk dat ik voor mijzelf een datum in de toekomst leg als meetlat en als binnen nu en dan geen of niet genoeg progressie is gemaakt, dat ik dan switch. Wellicht is dit ook gevaarlijk en moet ik hier erg hard in zijn dat ik niet de datum blijf verplaatsen.

Punt m.b.t. de frameworks kan ik mij helemaal in vinden. Ik heb onderhand met meerdere gewerkt en zie Symfony een beetje als "Het" framework wat de echte PHP-standaarden aanhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Elk framework heeft zijn voors en tegens. Lumens (Zend) is het Zwitserse zakmes met daaraan een Zwitsers zakmes. Symfony is wat je zelf al zei en Laravel is voor als je snel iets uit de grond wilt stampen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-09 01:02
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337or7331
Furion2000 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:47:
Werkplezier, voorwaarden, uitdaging en als minimaal 2 van de 3 voldoende zijn en de laatste niet compleet onvoldoende dan mag je tevreden zijn in hoofdlijnen vind ik.

Daarnaast zijn natuurlijk uitzonderlijke zaken als kansen & toekomst perspectief die kunnen zorgen dat je andere dingen gaat doen.

Gedachtespinsel om het nu bij deze werkgever iets positiever te maken
In veel gevallen heb je te maken met legacy code, maar ook daar kan uitdaging in zitten om te zorgen dat elk project technische verbeteringen toevoegt. En je hebt niet technische personen al snel mee als je samen met de senior aangeeft dat dit moet gebeuren voordat functionaliteit x toegevoegd kan worden. Samen een blok vormen om te kunnen refactoren en te kunnen verbeteren.
Goede punten. Voorwaarden zijn een dikke matig, werkplezier en uitdaging een voldoende.
Toekomstperspectief voor huidige werkgever begint met de tijd in mijn optiek steeds minder en minder positief te worden.

Legacy code is een ding, maar er is dermate veel gehacked in de huidige codebase d.m.v. externe repo's waarvan huidige team (waaronder ik, als laatste aangeschoven) geen kennis heeft hoe core funcionaliteit werkt, en we dienen er maar vanaf te blijven. De "senior" heeft veel inspraak, maar lijkt voornamelijk bang voor verandering. Samen een blok vormen is wat we recent *weer* hebben gedaan (aangekaart). Maar is voor mij de laatste poging om hier gang in te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337or7331
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeSpierBajje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-12-2024
Waarom zou je alleen in de PHP willen blijven? Backend/web development kan toch ook met anderen talen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337or7331
DikkeSpierBajje schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:35:
Waarom zou je alleen in de PHP willen blijven? Backend/web development kan toch ook met anderen talen?
Voornaamste reden; aantoonbaar bekend zijn met PHP. Verder kan je zeker verder met een andere taal, maar eindig je dan standaard niet als junior elders, want geen werkervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337or7331
Een woord; jaloers. Dat zou ik ook wel willen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:33
1337or7331 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Voornaamste reden; aantoonbaar bekend zijn met PHP. Verder kan je zeker verder met een andere taal, maar eindig je dan standaard niet als junior elders, want geen werkervaring?
Nee, als je dit leuk lijkt kun je op zoek naar een werkgever waarbij je je bestaande skillset kunt blijven gebruiken en kunt uitbreiden. Genoeg bedrijven met meerdere frameworks die op zoek zijn naar iemand die 'iets' van de stack kan en leergierig is voor de rest. Conceptueel zal je al veel zo doorhebben en als de voorwaarden hier matig zijn dan moet dat ook wel goed komen lijkt mij.

Gehackt is een omschrijving - 'puisten' noemen wij het in het ergste geval :+

Inderdaad als je kunt zeggen dat je verschillende pogingen op verschillende manieren hebt gedaan en je bent tevreden over je pogingen, dan kun je met opgeheven hoofd concluderen dat het op dit moment niet lukt toch? Wat je vooral niet moet doen is het daarna nooit meer proberen, word je zo'n azijnzeiker ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Furion2000 op 01-10-2021 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 06:35
Als je niet meer met plezier naar je werk gaat? Volgens mij is hier geen tijd/datum op te plakken. Naar het schijnt is het voor je salaris wel slim om iedere 2 jaar over te stappen.

Ik werk echter niet voor salaris. Mij gaat het om werkplezier. Uitdaging, persoonlijke ontwikkeling, Leuk team, leuke uitjes, goede beloning, waardering, maatschappelijke betrokkenheid, een identiteit. Dat alles vind ik terug bij deze werkgever. Ik heb maar weinig dagen het idee dat ik gewerkt heb, omdat het als hobby voelt.

Voor mij is dat gevoel onbetaalbaar en ga ik dat niet gauw ergens anders vinden. Die paar 100 netto in de maand kan me dan gestolen worden. Ik besef me overigens heel goed dat ik wat dat betreft bij een exceptionele werkgever zit met een hele unieke bedrijfscultuur, dat is helaas niet voor iedereen weggelegd.

Als ik je goed beluister ben je nog relatief jong. Ga op zoek naar je ideale werkgever. Niet op basis van salaris en projecten maar op basis van een club met principieel leiderschap. Cultuur die je aanspreekt. Maatschappelijke betrokkenheid. Dat is vele malen meer van invloed op je werkplezier.

[ Voor 32% gewijzigd door MagniArtistique op 01-10-2021 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
1337or7331 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:39:
[...]

Een woord; jaloers. Dat zou ik ook wel willen!
Maar je moet toch wel echt een enorme uithoek wonen wil er geen enkele werkgever zijn die developers zoekt binnen een uur reistijd van waar je woont.

Ook gecombineerd met:
- Salaris is acceptabel gezien de werkdruk laag is. (kind op komst dus wil ook wel meer verdienen)
Beperkte werkdruk lijkt mij dan ook wel een potentieel voordeel. Maar als je na een half uur reistijd gaat, heb je dus ook al direct een uur extra met je gezin per werkdag.

[ Voor 32% gewijzigd door Sissors op 01-10-2021 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
1337or7331 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:23:

- Salaris is acceptabel gezien de werkdruk laag is.
In te lage werkdruk kan er op termijn ook voor zorgen dat er geen uitdagingen meer zijn en dat je alles op de automatische piloot gaat doen. Het risico daarvan is dat je je toekomst een beetje in de handen van anderen legt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Hi Tweakers,

Wellicht is de vraagstelling erg algemeen, maar ik ben erg benieuwd wanneer jullie zouden overwegen over te stappen naar een volgende werkgever.

Momenteel zit ik (~4 jaar bij hudige werkgever) erg te twijfelen wanneer ik de stap moet maken, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat ik sneller dan later wil gaan kijken wat het aanbod elders is.

Dit komt mede door een aantal punten die mij steeds meer beginnen te irriteren bij de huidige werkgever:
- Klein team wat niet erg is, maar merk dat de kennis er niet (meer) is.
- Prio's door management zijn alleen gericht op nieuwe functionaliteiten, terwijl wij op een codebase PHP uit 2009 zitten voort te borduren/hacken. (vanaf begin contract werd al vermeld dat we over zouden stappen naar een nieuwe versie Symfony)
- Kan niets leren van de huidige "senior" deze heeft alleen de titel, niet de kennis.

De lijst gaat door, maar laat ik het hierbij houden.

Ik zou graag meer willen leren en doen, maar hier heb ik niemand om mee te overleggen m.b.t. de code die ik schrijf.

Zelf zou ik graag in de toekomst als ZZP'er aan de slag willen gaan, maar zou voordat ik mij hieraan waag eerst meer kennis willen vergaren omtrent alles PHP, waarbij voornamelijk het framework Symfony.

Wat zouden de Tweakers doen in mijn geval? En wat zouden jullie kunnen adviseren m.b.t. de stappen te nemen behalve kennis/expertise opbouwen van PHP?

Alvast bedankt voor jullie input!
Feit dat je het topic opent en ook naar vacatures zit te zoeken, betekent dat je diep in je hart wat anders wilt. Je durft alleen niet zo. Dus ga je ons vragen om jou te overtuigen. Luister gewoon naar je hart. Niets zo belangrijk als lekker in je vel zitten. Veel risico loop je ook niet, vacatures liggen voor het oprapen.

Zoek vannavond de drie beste vacatures uit, werk je CV bij.
Doe dat zondag nog een keer.
Schrijf van de week drie brieven of motivaties.
Laat ze iemand doorlezen.
Indienen!

Is het niets, ga je naar de volgende.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337or7331
Nogmaals hartelijk dank voor de input, dankzij alles ben ik nu zeker dat ik inderdaad elders te werk wil gaan.

Nu komt het volgende avontuur, zonder een externe recruiter iets vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

1337or7331 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:15:
Nogmaals hartelijk dank voor de input, dankzij alles ben ik nu zeker dat ik inderdaad elders te werk wil gaan.

Rustig aan wat bedrijven die je leuk vindt nagaan. Veel hebben wel iets van een pagina met vacatures. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:22
Zorg wel dat je nog genoeg tijd hebt om ingewerkt te zijn voordat het kind er is. Kan niet in je thuissituatie kijken natuurlijk maar pasgeboren kind + net nieuwe baan lijkt me best pittig, gezien het gebrek aan slaap wat je zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337or7331
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Rustig aan wat bedrijven die je leuk vindt nagaan. Veel hebben wel iets van een pagina met vacatures. :)
Ja daar ben ik juist al mee bezig! :) blijft een beetje jammer dat linkedin geen opties heeft om op "job alerts" e.d. externe recruiters te vermijden.

Heb wel d.m.v. google een mooie query gebouwd die een aantal recruiters eruit vist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1337or7331
wuzzy schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:35:
Zorg wel dat je nog genoeg tijd hebt om ingewerkt te zijn voordat het kind er is. Kan niet in je thuissituatie kijken natuurlijk maar pasgeboren kind + net nieuwe baan lijkt me best pittig, gezien het gebrek aan slaap wat je zal krijgen.
Goed punt en daar hield ik zeker al rekening mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50

FreakNL

Well do ya punk?

Salaris is erg van belang als je jong bent. Je bent dan een dief van je eigen portemonnee als je niet een paar keer hopt.

Ik ben nu op een punt dat werkplezier en vrijheid me meer interesseert. Of ik nou 70 of 80k verdien, daar zit in the end weinig verschil tussen. In ieder geval niet in de dingen die ik doe in mijn vrije tijd. Dan dus liever 70k bij die prachtige en fijne werkgever. Ik weet wat ik hier heb. Ik weet ook dat ik in de markt meer kan verdienen. Maar ik heb het zo naar mijn zin ;)

Wat voor jou op dit moment van belang is moet je echt zelf bepalen. En als dat dan niet (meer) kan bij je huidige WG moet je iets anders zoeken..

Ik zie hier vaak van dit soort topics, maar uiteindelijk kan alleen de TS beslissen…

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 25-10-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
1337or7331 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:15:

Ik ben uiteindelijk wel via een recruiter/headhunter, maar eentje die al tig jaar in het vak zit in zijn eigen eenmanszaak, ergens anders gekomen. De nieuwe HR gaf ook aan dat ze al bijna haar hele carrière met hem werkt. Dus niet zo'n snelle jonge die dit een paar jaar doet en dan doorschuift, maar iemand met een serieuze reputatie die dat graag wil behouden. Die heeft ook openheid in de communicatie gegeven, althans, als het over mij ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337or7331
FreakNL schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:52:
Salaris is erg van belang als je jong bent. Je bent dan een dief van je eigen portemonnee als je niet een paar keer hopt.

Ik ben nu op een punt dat werkplezier en vrijheid me meer interesseert. Of ik nou 70 of 80k verdien, daar zit in the end weinig verschil tussen. In ieder geval niet in de dingen die ik doe in mijn vrije tijd. Dan dus liever 70k bij die prachtige en fijne werkgever. Ik weet wat ik hier heb. Ik weet ook dat ik in de markt meer kan verdienen. Maar ik heb het zo naar mijn zin ;)

Wat voor jou op dit moment van belang is moet je echt zelf bepalen. En als dat dan niet (meer) kan bij je huidige WG moet je iets anders zoeken..

Ik zie hier vaak van dit soort topics, maar uiteindelijk kan alleen de TS beslissen…
Ik ben juist met die instelling begonnen. Heb toen een paar jaar geleden wat solicitaties gedaan met behulp van een recruiter en een aantal aanbiedingen gekregen en uiteindelijk voor de "relaxte" start gekozen o.b.v. gevoel,. want ja uiteindelijk moet de praktijk toch uitwijzen hoe druk je het hebt en hoeveel stress daarbij komt kijken.

Verder wordt ik van het huidige salaris ook niet heel warm (~40k bruto inc vakantie) dus ook dat is zeker motivatie om verder te kijken. Ben al een tijdje aan het browsen en merk veel op dat die vacatures benoemen dan in de titel bijv "backend" maar n.a.v. de beschrijving verder maak je snel op dat ze een fullstacker willen. Beetje frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337or7331
Pizza_Boom schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:04:
[...]
Ik ben uiteindelijk wel via een recruiter/headhunter, maar eentje die al tig jaar in het vak zit in zijn eigen eenmanszaak, ergens anders gekomen. De nieuwe HR gaf ook aan dat ze al bijna haar hele carrière met hem werkt. Dus niet zo'n snelle jonge die dit een paar jaar doet en dan doorschuift, maar iemand met een serieuze reputatie die dat graag wil behouden. Die heeft ook openheid in de communicatie gegeven, althans, als het over mij ging.
Dat vind ik opzich wel prima, maar heb geen idee hoe je uit die megapool van recruiters (want het zijn er echt heeel veel) die ene recruiter vind die je niet eventjes snel ergens probeert te plaatsen. Genoeg recruiters die het proberen maar ik zie door de bomen het bos niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
1337or7331 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:12:
Dat vind ik opzich wel prima, maar heb geen idee hoe je uit die megapool van recruiters (want het zijn er echt heeel veel) die ene recruiter vind die je niet eventjes snel ergens probeert te plaatsen. Genoeg recruiters die het proberen maar ik zie door de bomen het bos niet meer :/
Toeval. ;)

Sowieso het feit dat hij mij niet bestookt met berichten, maar simpelweg op Linkedin open functies deelde. En toen ik eenmaal in contact was gerichte open posities doorstuurde, die bij mijn profiel aansloten.

Wat mij heeft geholpen is sowieso openheid van zaken vragen, ook bij anderen. Ik wil prima met een recruiter in zee, maar het geeft mij meer vertrouwen als hij gewoon de naam van zijn opdrachtgever noemt. En ik heb ze in het verleden ook wel gebruikt om eens wat aan mijn sollicitatieskills te doen. Gewoon gesprekken voeren met mogelijk interessante werkgevers. Baat het niet, dan schaadt het niet. "toch niet wat ik zoek". Het is niet alleen voor hun zoeken, ook voor jou is het aftasten of je wel wilt wat zij willen en een nee van jou kant kijkt niemand raar van op. Je moet niet als techneut op een functie van kok solliciteren, maar jij kan natuurlijk prima op een andere programmeursfunctie solliciteren. Ik ben ook op diverse sollicitaties geweest waar toch niet de functie inhoudelijk bood wat ik hoopte te vinden. Gewoon eerlijk in geweest. Zo ben ik ergens als werkvoorbereider geweest, bij een productiebedrijf, wat uiteindelijk neerkwam op terrein- en gebouwbeheer. Heel erg boeiend, maar niet wat ik zocht. Ik hoopte daar meer in de ontwikkeling van hun machines of producten terecht te komen. Die feedback ook teruggegeven en daarop is de vacaturetekst toch aangepast. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Om het over een andere boeg te gooien, maar een kind is heel veel werk. Zeker in het begin. Een andere job waar je jezelf moet inwerken EN waar je onderaan de streep meer zal werken, is daar nogal incompatibel mee, lijkt mij. Ik zou de situatie met een baby eerst wat proberen te verteren en daarna pas veranderen, zeker als de werkdruk nu relatief laag is. Om maar aan te geven dat je je niet slecht hoeft te voelen als je niet meteen iets vindt. Maar niets houdt je tegen om al te zoeken uiteraard.

Yes, but no.

Pagina: 1