UDM pro gebruiken zonder USG functie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:48
Mijn vraag
Is een UDM (Unifi Dream Machine) pro te gebruiken zonder de router (USG) functie?

Voor een setup in nieuwe woning wil ik gebruik gaan maken van de cameras van Ubiquiti. Ik zat te kijken wat ze hiervoor oplossingen voor hebben. Voorkeur is een oplossing die gerackmount kan worden.
Dan kom je op de cloudkey gen2+rack mount accessoire al dicht in de buurt van de UDM pro.

Als router gebruik ik nu de Edgerouter 4. Deze wil ik graag het firewall/DHCP en WAN (PPPoE) gedeelte laten afhandelen. Gedeeltelijk ivm IPTV en gedeeltelijk om andere redenen.

De UDM pro biedt natuurlijk meer voordelen tov de cloudkey gen2 maar ik vraag mij dus af of je ook gewoon de accesspoint management software en protect NVR kan gebruiken zonder meteen vast te zitten aan het USG gedeelte.

Op dit moment draait de unifi controller op een raspberry pi. Dit werkt niet altijd even stabiel. Vandaar dat ik opzoek ben naar een wat meer “in the box” oplossing.

Relevante software en hardware die ik gebruik
UDM pro of cloudkey gen2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Weinig info over te vinden via zoeken etc

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 55martin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-10 13:00
De Unifi controller kan prima draaien op een RPI. En ook prima in een docker op bijv. een NAS. Voordat je overgaat tot aanschaf van een dure UDM, zou ik eerst onderzoeken waarom de controller niet stabiel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:48
55martin schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:38:
De Unifi controller kan prima draaien op een RPI. En ook prima in een docker op bijv. een NAS. Voordat je overgaat tot aanschaf van een dure UDM, zou ik eerst onderzoeken waarom de controller niet stabiel draait.
Dank voor de reactie. Echter zoek ik nu dus ook een oplossing als NVR voor eventuele ubiquiti cameras. Daarbij kwam ik al snel uit op de cloudkey gen2. Voorzover ik kan nagaan is er geen docker/nas versie van unifi protect.

Een gen2+rackmount komt al heel dichtbij de prijs van een UDM pro. Vandaar de vraag of een UDM pro ook gebruikt kan worden zonder de USG functie of dat dat min of meer wordt afgedwongen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:47
Kasper1985 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 22:16:
[...]

Dank voor de reactie. Echter zoek ik nu dus ook een oplossing als NVR voor eventuele ubiquiti cameras. Daarbij kwam ik al snel uit op de cloudkey gen2. Voorzover ik kan nagaan is er geen docker/nas versie van unifi protect.

Een gen2+rackmount komt al heel dichtbij de prijs van een UDM pro. Vandaar de vraag of een UDM pro ook gebruikt kan worden zonder de USG functie of dat dat min of meer wordt afgedwongen.
Ik zou naar de losse NVR producten van ubiquiti kijken als ik jou was bijvoorbeeld onderstaande.

https://eu.store.ui.com/c...roducts/unifi-protect-nvr

Cloud ☁️