Voor een low budget opstelling op mijn schuur dak ben ik op zoek naar de juiste omvormer. Ik heb ruimte voor 4 120watt panelen in oost-west(ish) opstelling.
/f/image/Ow9TCl0YYJ6U9zLGwELTkhik.png?f=fotoalbum_large)
Rode vlak is mijn schuur, blauwe vlak is een blok huizen waar veel schaduw vanaf komt. Nu is dit absoluut geen perfecte locatie, maar het is wat ik nog heb. Vandaar ook de low budget. Als dit bevalt, kan ik altijd upgraden!
De vraag is meer hoe ik dit moet opstellen qua omvormers. Gezien het vermogen dacht ik 2x Enecsys SMI-S240W-72 of 1x Enecsys SMI-S360W-72. Gezien dit micro-omvormers zijn voor een enkel paneel moet ik de panelen die ik heb parallel zetten, maar omdat ik zo'n joekel van een schaduwbron heb op het zuid-oosten, dacht ik dat ik missschien met 360 watt ook wel weg kwam.
:fill(white):strip_exif()/f/image/nzfLFjuowoWacAps4DWqzwEe.png?f=user_large)
Dus concluderend: Wat is het slimste/efficiëntste? Optie A met 1x Enecsys SMI-S360W-72 of optie B met 2x Enecsys SMI-S240W-7.
Of misschien iets anders wat ik niet zie?
/f/image/Ow9TCl0YYJ6U9zLGwELTkhik.png?f=fotoalbum_large)
Rode vlak is mijn schuur, blauwe vlak is een blok huizen waar veel schaduw vanaf komt. Nu is dit absoluut geen perfecte locatie, maar het is wat ik nog heb. Vandaar ook de low budget. Als dit bevalt, kan ik altijd upgraden!
De vraag is meer hoe ik dit moet opstellen qua omvormers. Gezien het vermogen dacht ik 2x Enecsys SMI-S240W-72 of 1x Enecsys SMI-S360W-72. Gezien dit micro-omvormers zijn voor een enkel paneel moet ik de panelen die ik heb parallel zetten, maar omdat ik zo'n joekel van een schaduwbron heb op het zuid-oosten, dacht ik dat ik missschien met 360 watt ook wel weg kwam.
:fill(white):strip_exif()/f/image/nzfLFjuowoWacAps4DWqzwEe.png?f=user_large)
Dus concluderend: Wat is het slimste/efficiëntste? Optie A met 1x Enecsys SMI-S360W-72 of optie B met 2x Enecsys SMI-S240W-7.
Of misschien iets anders wat ik niet zie?
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
:strip_exif()/f/image/zEIjX9TSS3qKr0nySCXoVUOa.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cH0hZVDbOmQwFQCGQkdJQZE9.jpg?f=user_large)