Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickSn
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-03 14:30
Om films/series af te spelen gebruik ik momenteel een simpele USB stick, en verplaats deze heen en weer tussen mijn laptop en mediaspeler (vooralsnog gewoon mijn TV). Ik zou het graag makkelijker willen hebben, maar heb niet een breed budget. Ideaal zou een NAS zijn, maar de meeste opties zijn te duur voor mij.

Streamen vanaf mijn laptop zou kunnen, maar gezien m'n laptop zo luid is als een vliegtuig is dat ook niet ideaal.

Mijn vraag is: bestaat er een soort van flash drive, die je aansluit op je mediaspeler, en die je zonder te ontkoppelen kan managen via een kabel (of een netwerk, maar dan is het eigenlijk een soort micro-NAS)? Dan zou ik bijvoorbeeld een aantal films/series die ik de komende tijd wil zien kunnen uploaden naar de USB zonder deze uit de mediaspeler te halen.

Het klinkt erg als een NAS, maar het voordeel is dat je niet een apparaat constant hoeft aan te houden om de inhoud te bekijken. Ook heb ik geen grote database, maar verwijder/download constant andere films en series.

Iemand die ideeën of suggesties heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05 08:32
kan de mediaspeler van je tv ook bestanden afspelen van een netwerkschijf?
dan zou je een gedeelde folder op je laptop kunnen inrichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:05
Wat jij eigenlijk wilt is een USB schijf en die koppelen op 2 apparaten tegelijk via de USB poort?

Een USB schijf bestaat al en ook USB switchers bestaan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:41

Nogne

>.<

Welke mediaplayer gebruik je nu? Als je mediaplayer het ondersteund kan je namelijk je externe HDD benaderen via het netwerk zodra die aangesloten is op je mediaplayer.

Dan kan je dus vanaf je laptop de film/serie meteen op de HDD zetten die is aangesloten op je mediaplayer.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 21:47
Je kan toch ook hiervoor een 2e hands NAS met 1 bay kopen? Staan er zat in de V&A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickSn
Ah, dank voor de reacties!
@spank_mojoo Ik gebruik Kodi, maar nadeel van deze oplossing is dat de laptop dan aan moet worden gezet om een film te kijken, wat niet ideaal is.

@Cave_Boy Ik heb er nog nooit van gehoord, maar zal even kijken of een USB switcher zal werken!

@Nogne Niet aan gedacht om eigenlijk de TV met Kodi als mediaserver te gebruiken. Dit zou wel eens de makkelijkste oplossing kunnen zijn als het werkt! Ik zal er even naar gaan kijken.

@loeberce Ik zal eens even rondkijken! Mochten al de bovenstaande oplossingen niet werken is dit denk ik de enige andere mogelijkheid, dan maar een paar tientjes kwijt.

Bedankt iedereen, ik zal even wat dingen proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Bij veel routers kun je een usb-schijf aansluiten, die werkt dan als (vrij trage) netwerkschijf. Niet echt een vervanging voor een echte NAS, maar hiervoor werkt dat meestal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan toch zelf gewoon een cheapo j1900 bordje kopen. Windows 10 erop en wat schijven erin.

Ik weet niet wat je als budget in gedachten had?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickSn
@prutser001 Mijn bedoeling was eigenlijk een goedkoop koppelstukje of iets dergelijks met de bestaande hardware die ik al heb. Budget is er, maar het zal niet meer zijn dan een paar tientjes.

Overigens, off-topic, heb ik hiernaast problemen met de Kodi app waarmee ik mijn media afspeel op de TV. Het zit er dus waarschijnlijk toch aan te komen dat ik een HTPC of een dergelijke mediaplayer zal moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik gebruik gewoon een RPI 3/4 en dat werkt perfect voor kodi dat is.

Zelf heb ik een ASRock industrial bordje met een PCI-E 1x kaartje met 4 SATA aansluitingen dus kan ik 6 SATA schijven kwijt en boot van msata. Gewoon Windows 10 erop en remote desktop verbinden als er wat moet gebeuren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1