Proxyserver - apparaatbeheer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijndef
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-12-2023
Op de iPad van mijn werk werd onlangs Wandera (tool voor het beheer van mobiele gegevens en beveiliging) geinstalleerd. Helaas werkt deze via een proxyserver waardoor verschillende apps nu denken dat ik in het buitenland zit, bijgevolg kan ik geen gebruik meer maken vrtNU, telenet etc..
Indien ik een VPN ergens zou nemen, zou dat dan terug werken? Andere oplossingen eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De grootste oplossing > naar de IT afdeling gaan van je werkgever en deze casus / dit incident voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

VPN zou moeten werken, maar VPNs worden wel vaak actief geweerd door services die geoblocking doen. Dat kan dus best maar beperkt functioneel zijn.

Ook lijkt het mij niet vreemd dat Wandera dat gaat blokkeren. Het is niet voor niets dat je werkgever tot in detail je iPad wil managen.

Ik ken Wandera wel, maar niet tot in elk detail: Ik zou eens de vraag bij het team wat Wandera beheert neerleggen om te kijken of ze de proxy kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijndef
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-12-2023
Vorkie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:58:
De grootste oplossing > naar de IT afdeling gaan van je werkgever en deze casus / dit incident voorleggen.
Dit heb ik reeds gedaan en kan niets aan gedaan worden. Wordt vanuit onze hoofdzetel geregeld en deze willen de proxy helaas niet aanpassen (multinational).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
stijndef schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Dit heb ik reeds gedaan en kan niets aan gedaan worden. Wordt vanuit onze hoofdzetel geregeld en deze willen de proxy helaas niet aanpassen (multinational).
Dan ziet er niets anders op dan het beleid te accepteren en zelf een iPad privé aan te schaffen of wil je in de nabije toekomst op het matje geroepen worden door een beveiligingsonderzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 16:15
Dit is precies de reden dat je werk apparaten niet privé moet gebruiken en andersom. Ook een werk profiel op je privé apparaat kan gevolgen hebben voor privé gegevens, zeker als het met een MDM profiel komt.
Pagina: 1