NET::ERR_CERT_DATE_INVALID sinds 1 oktober 2021

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 19:10
Mijn vraag
Hallo, sinds vandaag 01 oktober 2021, krijg ik op mijn macbook pro uit 2009 in zowel Chrome als Safari een NET::ERR_CERT_DATE_INVALID als ik naar https websites ga. Ik heb een aantal dingen geprobeerd om dit op te lossen (Browser gegevens wissen, extensies uitzetten, certificaten verwijderen, router resetten, computer herstarten) maar eigenlijk het enige dat werkt is de datum van de macbook terug zetten naar gisteren (30 september). Nou is het een vrij oude laptop, maar tot gisteren deed hij het prima. echter, omdat deze zo oud is, kan ik ook geen updates downloaden om te kijken of dat iets oplost. Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook pro uit 2009 met El Capitan 10.11.6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Browser gegevens wissen, extensies uitzetten, certificaten verwijderen, router resetten, computer herstarten.
Datum terug zetten naar gisteren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:54
Ik gok dat dat met Letsencrypt's Root Certificaat te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Thanks Groentjuh, hierdoor kreeg ik in ieder geval een certificaat naam om op te zoeken. De link zelf gaf geen echte oplossing, maar via deze site: https://mjtsai.com/blog/2...ith-el-capitan-and-older/

kon ik ergens onderaan een stappenplan vinden om het certificaat te downloaden en veilig te maken waardoor dingen weer werken. hope it holds :)
Bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbaltuss
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-11-2021
Hoi, ik loop tegen precies hetzelfde issue aan. Ik kam de niet vinden wat het stappenplan dan precies is of waar het staat. Heb je een precieze plaats of link er naar toe?

Tnx alvast.

Edit: ik kan niet eens de website bereiken op mijn macbook om het certificaat te downloaden. Hoe heb jij dit gedaan?

Edit2: Gelukt! Na wat puzzelen is het gelukt om het certificaat te downloaden en te installeren en alles werkt weer. ik had ook het issue dat afbeeldingen op ad.nl en nu.nl niet werden geladen. Dat is hiermee ook opgelost.

Dank!

[ Voor 51% gewijzigd door Mbaltuss op 03-10-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Zo te zien ben je alle stadia door gegaan die ik ook door ging ;) mooi dat t gelukt is.