Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:46
Ik zoek een?
Voorlopig ben ik op zoek naar een 2.0 passieve boekenplank (evt. zuil) oplossing ter vervanging voor een overleden Z906 set.

Wat is je budget?
300 euro (+/- 50) voor een set speakers. De genoemde modellen zijn soms wat duurder, maar ik kan dan MP gebruiken/aanbieding afwachten/budget vergroten indien echt nodig.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om...
Hoofddoel is Spotify muziek luisteren vanaf de PC, daarnaast wordt de set gebruikt om het TV/radio geluid weer te geven. Ik vond de 5.1 DTS set altijd erg leuk tijdens films, maar eerlijkheidshalve kijk ik misschien 1-2x per jaar een film, dus daar ga ik geen set op baseren.

Ik houd van goede lage tonen, leuk als je het kan voelen in je buik, maar gezien ik in een gehorig huis woon, hoef ik geen boom-box-monster zoals de Z906 meer, maar ik wil wel de bassline kunnen horen :) Subwoofer kan altijd nog eens in de toekomst als ik hem toch mis.

Kamergrootte is 20m², plek waar de speakers komen is een muur van 2,5mtr, liefst tegen de muur aan (op TV-meubel) of anders kan ik vloerstandaarden kopen zodat het meubel vrij blijft, de speakers nog meer op oorhoogte zijn, en de speakers iets van de muur af kunnen. Zuilen kunnen eventueel ook maar budget laat het misschien niet toe.

Wat heb je zelf al gevonden?
In de verschillende topics komen deze setjes naar voren, volgens mij heb ik dan al een aardig uitgangspunt:Welke vragen heb je hier nog over?
Klopt het inderdaad dat ik met de gevonden modellen mijn gewenste resultaat kan halen (muziek luisteren met goede lage tonen, op medium volume i.v.m. buren)? Of is het zelfs overkill, en zie ik (goedkopere) modellen over het hoofd die ook aan mijn behoefte voldoen?

[ Voor 23% gewijzigd door maarud op 02-10-2021 21:43 ]