LG SL6YF geluid zacht na ~20min

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 20:08
Ik heb een heel vreemd probleem met mijn soundbar. Na ongeveer 20 minuten wordt het geluid de helft zachter terwijl het volume op het zelfde niveau zet. Ik moet dan de soundbar naar 'max' zetten om weer ongeveer op niveau te zitten. Best irritant want de volgende keer ben ik dat vergeten en staat het geluid mega hard. Dus als de soundbar een tijdje uit heeft gestaan is het weer "gereset".

Het betreft een LG SL6YF (van 1,5jr oud). De TV is een LG 55C9PLA

Het probleem speelt zowel via mijn TV als via mijn Android box. Op het schermpje van de soundbar zelf zie je niks gebeuren wanneer het probleem optreed. De soundbar is aangesloten via HDMI ARC.

Iemand zoiets wel eens meegemaakt? Kan niet iets vinden om de soundbar echt te resetten (behalve standaardinstellingen wat niet heeft geholpen). Dag van het stroom af laten had ook geen effect.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 09:03
Mattie112 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:20:
Ik heb een heel vreemd probleem met mijn soundbar. Na ongeveer 20 minuten wordt het geluid de helft zachter terwijl het volume op het zelfde niveau zet.
Kijk eerst even of een firmware update wellicht het probleem oplost.

Dit klinkt echter als een defect, voel even of de soundbar merkbaar warmer word en of het weer opgelost is als ie is afgekoeld. Dropt het volume alleen bij de bar, maar niet de woofer?

Ik zie verder geen ventilatiegaten of iets dergelijks, soms kan het oververhitten als dat verstopt raakt met stof.

Mocht je niks vinden en de firmware update lost het ook niet op, dan zou ik kijken naar garantiemogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Goed punt van de firmware, ik heb al een keer gekeken via de app maar er is helaas geen update beschikbaar.

Ik zal eens testen of ik wat kan zeggen over relatie temperatuur vs het probleem. Oftewel als de soundbar maar 5m uit heeft gestaan treed het probleem dan sneller op of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Hoop mee lopen klooien maar geen verbetering. Contact gehad met LG "ja zet eARC uit" geen effect (het is tenslotte ook wanneer ik via bluetooth stream). Soundbar 1min uit en hij werkt weer ~20 minuten. Inmiddels maar een RMA verzoek aangemaakt bij de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 09:03
Mattie112 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:54:
Hoop mee lopen klooien maar geen verbetering. Contact gehad met LG "ja zet eARC uit" geen effect (het is tenslotte ook wanneer ik via bluetooth stream). Soundbar 1min uit en hij werkt weer ~20 minuten. Inmiddels maar een RMA verzoek aangemaakt bij de shop.
Denk dat dat het best is. Ik vermoed ook een defect, hopelijk word dit snel voor je opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Mattie112 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:54:
Zon gaar antwoord ook. "zet eARC uit" .
Alsof dat een oplossing is..... Als eARC niet werkt kan hij ook terug de doos in toch?

• Mattie112
Haha ja :) Benieuwd of ze gaan repareren of vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boupas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
Hier bijna hetzelfde probleem. En benieuwd wat het probleem en de oplossing bij jou is.
Na ongeveer 30 minuten gaat bij mij het geluid zacht. Even uitzetten en 2 seconden later weer aanzetten en het is weer ok voor 30 minuten.

Mijn LG SL6YF soundbar met draadloze sub is net 3 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
Oei! Bij mij is hij uiteindelijk gerepareerd. Eerst was hij teruggekomen met "niks gevonden", weer aangemeld en daarna teruggekomen met "mainboard vervangen". Sindsdien geen problemen meer gehad maar helaas weet ik ook niet wat er precies mis was.

edit:
Uitgevoerde werkzaamheden:
Mainboard vervangen. Geluidscircuit gerepareerd. Diverse onderdelen vervangen. Afgeregeld, getest en
gecontroleerd.

[ Voor 25% gewijzigd door Mattie112 op 03-01-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boupas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-03-2023
Thanks. Ik zit al over de garantie heen, maar ga toch eens aanmelden. Verwachting van de levensduur van een soundbar is toch meer dan 3 jaar.
Ondertussen wel al een nieuwe gekocht, want geluid van alleen de tv voldoet echt niet meer. 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Haha succes :) Je zou inderdaad zeggen dat de soundbar langer mee mag gaan ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-supermario
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-08 07:52
Ik had (heb) hetzelfde probleem. Ging naar 30 minuten nar 50% geluid. Na e.e.a. gelezen te hebben heb ik 'm maar eens open gedraaid. Een aantal componenten en connectoren ook los gemaakt. Daarna weer aangesloten en dicht gedraaid en ............hij werkt al 2 dagen normaal :)
Hopelijk blijft ie 't doen. Heb 'm sinds december 2019 en denk (vind) dat je toch een langere levensduur mag verwachten voor dat geld :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Nou ik zal het onthouden mocht ik weer problemen hebben. So far so good behalve dat hij soms 2 stappen harder of zachter is. Maarja HDMI-CEC dus not sure wie hier schuldig is :)

Pagina: 1