Webwinkel herstelling niet uitgevoerd 415€ kwijt (België)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lopm
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-10-2021
Beste forumleden

Mijn MacBook viel plots uit en starte niet meer op
Deze bracht ík binnen bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
en betaalde 50€ voor een offerte.
Offerte nieuwe batterij en topcase 415 -50€ dus nog 365 € betalen voor herstelling.

Na de herstelling en betalen bleek de fout niet opgelost MacBook viel weer uit.
Nieuwe offerte 390 € voor moederbord

Daar deze MacBook 5 jaar is kan ik beter een nieuwe kopen
Ik probeer te onderhandelen met webwinkel voor de 415 € in korting te krijgen maar verder dan 200 € gaan ze niet.
Wanneer ik de prijzen van Coolblue bekijk zijn deze 200 € goedkoper dan webwinkel

Kan ik nog iets doen om toch nog iets van mijn 415€ terug te hebben
Zij hebben wel een foute offerte gemaakt

Bedankt voor alle reacties

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 01-10-2021 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je geen korte garantieperiode ná reparatie gekregen?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lopm
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-10-2021
Ja maar ze verschuilen zich achter een onderliggend probleem.
Moederbord maakt batterij stuk, hoe zot kun je het bedenken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:43
Een topic is voldoende, dus we gaan hier verder. Daarnaast verplaats ik hem naar het Shopping Forum, aangezien dit verder gaat om garantieafhandeling / korting.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoedje schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:22:
Een topic is voldoende, dus we gaan hier verder. Daarnaast verplaats ik hem naar het Shopping Forum, aangezien dit verder gaat om garantieafhandeling / korting.
Kan je er gelijk België bijzetten? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:43
Vorkie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:23:
[...]

Kan je er gelijk België bijzetten? :)
Helaas geen rechten hier. Maar ik heb een TR voor je aangemaakt, zodat een modje in SF dat voor je kan doen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb zojuist nog de naam van de webwinkel uit de TS en titel gehaald en eenmalig in [mo]-tags gezet. Het zomaar benoemen van de naam van de webwinkel is niet de bedoeling in SF, zoals ook in het beleid staat. Wil je hem wel benoemen, omdat je denkt dat je reactie niet zonder kan, kan je hem in [mo]-tags plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 01-10-2021 22:27 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Lopm schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:00:
Laat ze de "kapotte" batterij aansluiten op een nieuw moederbord, werkt de batterij, is de diagnose dus verkeerd geweest. Ofwel offerte niet volledig (niet alleen batterij defect, maar ook moederbord) ofwel alleen moederbord defect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Lopm schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:00:
Daarop zou je kunnen aangeven dat ze een verkeerde diagnose hebben gegeven en je dus zomaar betaald hebt voor iets dat het probleem niet heeft opgelost.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als reparatie niet is gelukt, foutief is uitgevoerd, dan kan men jou moeilijk nogmaals een vergelijkebare rekening toesturen. De eerste reparatie is niet juist of verkeerd uitgevoerd. De enige oplossing is reparatie juist uitvoeren en de kosten hier van verminderen met de reeds betaalde kosten van de eerste reparatie, lijkt mij.

Dat zou betekenen dat jij 390 - 365 = 25 euro nog zou moeten betalen. dat het hun mer materiaal heeft gekost, is door eigen gemaakte fout en dus bedrijfsrissico.

[ Voor 19% gewijzigd door _Dune_ op 02-10-2021 18:51 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
_Dune_ schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:49:
Als reparatie niet is gelukt, foutief is uitgevoerd, dan kan men jou moeilijk nogmaals een vergelijkebare rekening toesturen. De eerste reparatie is niet juist of verkeerd uitgevoerd. De enige oplossing is reparatie juist uitvoeren en de kosten hier van verminderen met de reeds betaalde kosten van de eerste reparatie, lijkt mij.

Dat zou betekenen dat jij 390 - 365 = 25 euro nog zou moeten betalen. dat het hun mer materiaal heeft gekost, is door eigen gemaakte fout en dus bedrijfsrissico.
Alleen is de eerste reparatie wel goed uitgevoerd. Alleen is er nog een onderliggend probleem. En kan je zeggen dat er een erkeerde diagnose is gesteld. Batterij is niet het probleem. Of niet alleen.. maar ook het mobo. Volgens de AV heb je pech. En kijken we naar Auto's(waar verkeerde diagnose eerder regel dan uitzondering is). Dan zie je toch dat je meestal aan het kortste eind trekt.(of dit ook juridische 100% opgaat durf ik niet te zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

loki504 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:31:
[...]

Alleen is de eerste reparatie wel goed uitgevoerd. Alleen is er nog een onderliggend probleem. En kan je zeggen dat er een erkeerde diagnose is gesteld. Batterij is niet het probleem. Of niet alleen.. maar ook het mobo. Volgens de AV heb je pech. En kijken we naar Auto's(waar verkeerde diagnose eerder regel dan uitzondering is). Dan zie je toch dat je meestal aan het kortste eind trekt.(of dit ook juridische 100% opgaat durf ik niet te zeggen).
In Nederland zou TS in beginsel inderdaad kansloos zijn (inderdaad zijn er voorbeelden te vinden met auto's). De uitzondering daarop is de situatie waarin de reparateur niet heeft gehandeld als een bekwaam en redelijk handelend vakgenoot. Daarover twijfel ik hier. Ja, de batterij was daadwerkelijk defect en bij een vijf jaar oude laptop die uitvalt en niet meer aan wil is een defecte batterij een begrijpelijke diagnose, maar waarom werkte de laptop niet met een netsnoer? Dat vind ik vreemd. Misschien ken ik dit type laptop niet goed genoeg, maar ik verwacht dat een macbook zonder werkende batterij wel werkt op netstroom, en in dat geval is de diagnose zo onzorgvuldig dat TS toch kans maakt om de eerdere reparatiekosten terug te vorderen.
Hoe het in België wettelijk is geregeld weet ik niet, maar praktisch komt het vermoedelijk op hetzelfde neer.

Beschermheer van het consumentenrecht

Pagina: 1