AEG Wasmachine valt weg tijdens centrifugeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:55
Wij hebben een probleem met onze was/droog machine. (wasmachine & droger in 1).
Hij is van 2017 (geen garantie meer) en hij gaat soms op pauze tijdens een wasprogramma. In eerste instantie dacht ik dat dit met de deurschakelaar te maken had. Maar nu stond ik er toevallig een keer bij tijdens het centrifugeren en kwam tot de conclusie dat de machine wegvalt. Tenminste, het scherm valt even uit en komt daarna weer terug.

Om dit wat te verduidelijken heb ik er een filmpje van gemaakt en dit geupload naar youtube:

Het type machine:
AEG L99696HWD

Nu hoop ik eigenlijk dat er hier iemand rondhangt die dezelfde ervaring heeft gehad. Of dit in zijn of haar werk is tegengekomen. Of weet wat hier mogelijk het probleem is.

Ik kan wel een monteur laten komen, maar dat loopt direct in de papieren. Ik hoop eigenlijk samen met jullie uit te kunnen vinden wat hier het issue is. Ik ben gelukkig handig genoeg om zelf onderdelen te vervangen wanneer dit eventueel nodig blijkt te zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Lastige vraag lijkt het, niemand die een vermoeden of idee heeft wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkoe
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-10 14:07
Ik denk dat de pint zo nu en dan geen spanning krijgt. Het rare is wel dat het programme niet lijkt te stoppen.

Heb je veel verstand van electronica. Dan zou ik de print eruit halen en eens doormeten.

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:21

DataGhost

iPL dev

Er zal wel iets los zitten op de print, of een kabelbreuk. Tijdens het centrifugeren trilt de machine nogal. Misschien kan je het reproduceren als er geen programma draait en je de machine schudt of harde tikken tegen de zijkant geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:48
De 9-serie is de duurste serie van AEG; die moet echt wel véél langer meegaan dan 3 jaar; ik zou vooral even bij de verkopende partij aankloppen, filmpje laten zien en vragen wat zij ervan denken.

Heb je de machine bij een grote, landelijke zaak gekocht of bij een lokale partij? Meestal is de lokale partij wat meer geneigd mee te denken én kan zelf helpen met reparaties en onderdelen, waar de grote zaken denken aan "omwisselen" en "terugbetaling".

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

g00gle schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:12:
Hij is van 2017 (geen garantie meer)
Dat kun je niet zomaar stellen. Een droger van ruim 1000 euro mag toch wel langer meegaan dan vier jaar. We moeten de oorzaak afwachten, maar als je de droger normaal hebt gebruikt en het defect is in feite het gevolg van een slecht onderdeel of een slechte ontwerpkeuze moet de verkoper dit probleem kosteloos(!) verhelpen.

In dit topic wordt het probleem van een uitvallend display aan een transformator toegeschreven die te warm wordt. Het display valt wel langer uit dan bij jou. In dit geval moet de verkoper het probleem kosteloos verhelpen.

In dit topic blijkt dat het display kort uitvalt omdat de netspanning teveel terugzakt wanneer de wasmachine begint met centrifugeren. Je kunt dat 'zien' met een gloeilamp op hetzelfde stopcontact maar je kunt het ook meten met een multimeter.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Bedankt allemaal voor de reacties! Wat betreft de garantie ben ik het met jullie eens. Het was inderdaad een vrij dure machine. En die mag natuurlijk met 3/4 jaar niet overlijden. We hebben hem via coolblue gekocht maar die begonnen meteen al moeilijk te doen.

"Monteur kan komen, maar je betaald voorrijkosten. Hij gaat kijken wat er aan scheelt en maakt een offerte en dan kunnen we kijken of er nog iets uit coulance gedaan kan worden. Maar daar kan ik nu nog niets over zeggen." En aangezien ik niet van verassingen hou heb ik dat voor nu even afgehouden. Maar als ik er met AEG zelf niet uitkom ga ik die strijd wel aan.

Ik heb in ieder geval nu wel contact opgenomen met AEG zelf, nog steeds wachtende op reactie. Ben benieuwd of zij zelf wat meer voor mij kunnen betekenen. Ik ga het er in ieder geval niet bij laten zitten. Er is ook nog zoiets als een "levensverwachting die je mag verwachten".

Omdat ik de luxe heb van 2 aparte 16amps groepen bij de wasmachine ruimte heb ik hem voor nu even op het andere stopcontact aangesloten. Dan kan ik in ieder geval uitsluiten dat het iets met het "stopcontact" zelf is. Het liefst laat ik dit oplossen door AEG of Coolblue voordat ik zelf die machine open ga schroeven om te kijken of er iets los zit of slecht contact maakt.

Ik wil jullie in ieder geval danken voor de input. Zodra ik wat meer nieuws heb over de was/droog machine zal ik jullie dat hier laten weten.

[ Voor 6% gewijzigd door g00gle op 05-10-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carolinekl
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 25-12-2022
Beste wij hebben met exact dezelfde machine hetzelfde probleem. Weet u wat het probleem was? En hoe heeft u het opgelost?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloba majstor
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik heb wasautomaat AEG 76680 NWO en gebeurt het zelfde. Bij centrifugeren valt uit en gaat weer aan. Een keer zou die niet starten. Nadat ik de deur iets harder heb gesloten deed die weer. Dus het gaat over een los contact. Maar waar?
Pagina: 1