Stroomverbruik PC vs Gaming Streaming services

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heerlijkkoekje
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik zou graag een model willen hebben om te bepalen of een streaming service zoals G-Force Now gunstiger is qua energieverbruik t.o.v. traditionele methoden van gamen.
Ik kan een hoop woorden eraan vuil maken waaraan het zou moeten voldoen, maar wellicht zijn er al genieën op Tweakers die dit beter in kaart weten te brengen.

In ieder geval, ik heb zelf het idee dat door GFN te gebruiken, i.c.m. een 100mb verbinding met max 8 ms latency, dit voor 10 EU per maand een best wel goeie deal is.

Maar geen idee hoe dit opbokst tov eigen hardware.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Wat heb je zelf al geprobeerd? Je kan toch prima wattages opzoeken van configuraties en gecombineerd met je stroomprijs uitrekenen wat dit zou kosten op eigen hardware. De aankoop van de hardware nog niet eens meegerekend, kan het natuurlijk al gauw uit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
€ 10 per maand of investeren in alleen al een videokaart van minimaal € 600. Kun je 5 jaartjes GFN voor afnemen. Dan de rest van je pc nog niet meegerekend.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

Eagle Creek

Breathing security

Hulleman schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:25:
€ 10 per maand of investeren in alleen al een videokaart van minimaal € 600. Kun je 5 jaartjes GFN voor afnemen. Dan de rest van je pc nog niet meegerekend.
TS zie ik alleen spreken over energieverbruik, niet over een soort TCO.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Eagle Creek schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

TS zie ik alleen spreken over energieverbruik, niet over een soort TCO.
Ik twijfelde daar al over :p

ff wat natte vinger werk: € 10 aan stroomverbruik is 40kwh. Wat doet een beetje gaming pc met 3060ti/6600XT en monitoren 0,5kwh? Kun je 80uurtjes per maand voor gamen. Dat is een halve full time baan :P
Eigenlijk nog wel meer, aangezien je desktop/laptop waar je GFN op wilt draaien ook stroom kost. Dus je moet naar het extra vermogen kijken wat een gaming pc gebruikt tov je non-gaming GNF pc.

Een eigen (gemiddelde) gaming pc is qua stroomverbruik goedkoper dan GFN lijkt me.

[ Voor 38% gewijzigd door Hulleman op 01-10-2021 09:42 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |