Geoptimaliseerd opladen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-05 18:52
Mijn vraag

Weet iemand waarom geoptimaliseerd opladen niet werkt bij mijn iPhone 13? Elke avond op zelfde locatie op de (bedrade) lader, en toch pompt hij hem vol. (Dus blijft niet hangen op 80%) Geoptimaliseerd opladen staat aan, en heb telefoon al keertje opnieuw opgestart en ook al eens de optie aan en uit gezet. Wat kan ik nog meer doen? Op m’n 12 pro max heeft t trouwens ook nooit gewerkt, dacht dat een nieuwe telefoon het wel zou oplossen…

Beste antwoord (via Wessel0101 op 12-10-2021 23:52)

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:40

basvn

Breezand - NHN

Wessel0101 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:22:
[...]

Die staan aan… zal nog wel even wachten dan. Maar met mijn 12 pro max heeft het met dezelfde instellingen nooit gewerkt in het jaar dat ik hem had :(
gebruik je de slaapmodus in combinatie met wekker ook?
hij zorgt hier dat hij 2 uur voor mn wekker gaat, hij verder gaat als die 80% (wekker 6 uur, dus om 4 uur begint hij met de laatste 20%)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Alle reacties

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:44
iOS leert van je laadgedrag. Dus dit duurt sowieso even.
Daarnaast gaat hij dus niet wachten met laden als jij hem geregeld nog na eerder inpluggen weer gebruikt of op wisselende tijden van de lader haalt.

• Wessel0101
Smobbo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:04:
iOS leert van je laadgedrag. Dus dit duurt sowieso even.
Daarnaast gaat hij dus niet wachten met laden als jij hem geregeld nog na eerder inpluggen weer gebruikt of op wisselende tijden van de lader haalt.
Dat doe ik dus niet. Om 23:00 op de lader en rond 7 uur er weer af…

• Smobbo
Mmm, dat is vreemd. Hij staat wel aan in instellingen :+ ?

• Wessel0101
Smobbo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:08:
Mmm, dat is vreemd. Hij staat wel aan in instellingen :+ ?
Jup!

• Smobbo
Dan vrees ik dat ik ook niets meer weet. Dit is echt zo’n ‘Apple magic’ ding, je kan er volgens mij ook weinig aan instellen.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 23:50

GforceNL

Out of memory....

Hij zorgt dan toch dat hij tegen 07:00 helemaal vol is ipv snachts al?

<Zinloze tekst hier>

• Wessel0101
GforceNL schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:14:
Hij zorgt dan toch dat hij tegen 07:00 helemaal vol is ipv snachts al?
Dat is wat geoptimaliseerd opladen doet ja. Mijne is ‘s nachts rond 1/2 uur al vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lathummer
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 05-02-2022
Van de Apple site:

Geoptimaliseerd opladen' is ontworpen voor gebruik op uitsluitend de locaties waar u de meeste tijd doorbrengt, zoals thuis en op het werk. De functie werkt niet wanneer uw gebruiksgewoonten meer variabel zijn, bijvoorbeeld als u op reis bent. Voor de activatie van 'Geoptimaliseerd opladen' moeten daarom sommige locatie-instellingen zijn ingeschakeld. De locatiegegevens die voor deze functie worden gebruikt, worden niet naar Apple verstuurd.
Hier is een lijst met instellingen die moeten zijn ingeschakeld:
'Instellingen' > 'Privacy' > 'Locatievoorzieningen' > 'Locatievoorzieningen'.
'Instellingen' > 'Privacy' > 'Locatievoorzieningen' > 'Systeem' > 'Systeemaanpassing'.
'Instellingen' > 'Privacy' > 'Locatievoorzieningen' > 'Systeem' > 'Belangrijke locaties' > 'Belangrijke locaties'.

Tevens van eigen ervaring: het kan een tijd duren voor de functie gaat werken, de iPhone heeft even nodig de routines op te slaan. Bij de keren dat ik mijn iPhone volledig heb gereset kon dit 3 weken duren

• Wessel0101
Lathummer schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:16:
Van de Apple site:

Geoptimaliseerd opladen' is ontworpen voor gebruik op uitsluitend de locaties waar u de meeste tijd doorbrengt, zoals thuis en op het werk. De functie werkt niet wanneer uw gebruiksgewoonten meer variabel zijn, bijvoorbeeld als u op reis bent. Voor de activatie van 'Geoptimaliseerd opladen' moeten daarom sommige locatie-instellingen zijn ingeschakeld. De locatiegegevens die voor deze functie worden gebruikt, worden niet naar Apple verstuurd.
Hier is een lijst met instellingen die moeten zijn ingeschakeld:
'Instellingen' > 'Privacy' > 'Locatievoorzieningen' > 'Locatievoorzieningen'.
'Instellingen' > 'Privacy' > 'Locatievoorzieningen' > 'Systeem' > 'Systeemaanpassing'.
'Instellingen' > 'Privacy' > 'Locatievoorzieningen' > 'Systeem' > 'Belangrijke locaties' > 'Belangrijke locaties'.

Tevens van eigen ervaring: het kan een tijd duren voor de functie gaat werken, de iPhone heeft even nodig de routines op te slaan. Bij de keren dat ik mijn iPhone volledig heb gereset kon dit 3 weken duren
Die staan aan… zal nog wel even wachten dan. Maar met mijn 12 pro max heeft het met dezelfde instellingen nooit gewerkt in het jaar dat ik hem had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 23:50

GforceNL

Out of memory....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdt1Awn2_bJTs82ZtrzA_iV19uM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCgv9KykoZC4xsU4vvw2JJMo.jpg?f=fotoalbum_large

Dit plaatje laat zien wat ik bedoel, je ziet dat hij halverwege de nacht stopt en later verder gaat.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:40

basvn

Breezand - NHN

Wessel0101 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:22:
[...]

hij zorgt hier dat hij 2 uur voor mn wekker gaat, hij verder gaat als die 80% (wekker 6 uur, dus om 4 uur begint hij met de laatste 20%)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
basvn schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

Heb gister de slaapmodus aangezet. Ga nu paar weken wachten kijken wat er gebeurd. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel0101
GforceNL schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:38:
[Afbeelding]

Dit plaatje laat zien wat ik bedoel, je ziet dat hij halverwege de nacht stopt en later verder gaat.
Dit gebeurd er dus bij mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtg5ToB-ICzKtPmbxsB2ihsT1NY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YUdbYY9yk88lecZS2fB8V89W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:11
@Wessel0101 Ik heb mijn iPhone 12 nu ongeveer een jaar en gebruik al een jaar hetzelfde schema (om 23:00 aan de lader, 07:00 ervan af). Ik heb hem nog nooit kunnen betrappen op geoptimaliseerd laden, bij mij pompt hij hem ook gelijk vol.

Slaapmodus staat doordeweeks gewoon aan, dus daar zou het ook niet aan mogen liggen. Overigens is m'n batterijconditie 90%, dus misschien zou het wel helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Hier werkt hij ook niet. Ik zet mijn telefoon altijd ‘s avonds tussen 22:00-24:00 op vliegtuig stand, aan de lader en ga dan slapen.

Slaapschema staat ook op van 24:00 tot 07:00…

Misschien heeft vliegtuigstand er iets mee te maken?

Ik had liever gewoon een timer en percentage gehad van Apple ☹️

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 12-10-2021 23:52 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessel0101
Hij werkt! Na 2 weken doet hij het op m’n Iphone 13 Max. Via gezondheid slaap aangezet, en denk dat dit het heeft gedaan. Nu stopt hij met vol laden tot 06:00. Bedankt voor de tips!
Pagina: 1