Beveiliging woning

Pagina: 1
Acties:

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Hallo allen!

Aangezien we in onze buurt plots veel te maken krijgen met inbraken willen we in onze nieuwe woning wat extra beveiliging voorzien.

Het gaat voornamelijk over de voor- en achterdeur, hierop zitten al veiligheidscilinders met meerpuntssluiting.
Maar we hadden toch graag wat extra (gevoel van) veiligheid aangezien ze ook voornamelijk snachts binnen breken, ook terwijl mensen thuis zijn...

Ik dacht vooral aan een extra bijzetslot of een eenvoudige barrière waardoor de deur niet open kan, ook al hebben ze deze los kunnen maken.

Ik dacht vooral aan zoiets:
https://www.dullaert-stee...cat=Sleuteldienst&cat=303
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZDnJh8Xrgumpkg1WIuO21chERY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/usAAUkk0RafOgtzVTKgs3Mzc.jpg?f=user_large
Dit is eenvoudig te boren in de vloer, savonds stop er in en niemand geraakt nog binnen zou ik denken?
Tot mijn verbazing kon ik dit nergens anders vinden, lijkt me nochtans een eenvoudig maar effectief iets.

Dit lijkt ook nog wel een optie (die je ook veel vaker ziet)
https://www.abus.com/be_n...ing/Deurbijzetsloten/7010
Maar ik zou liever niet in mijn nieuwe deuren boren, ik heb nog niet gevonden hoe deze precies gemonteerd worden op het profiel en deur maar dit lijkt me toch een zwak punt?
Dan lijkt me eenvoudige pin zoals optie 1 toch effectiever?

Voor de achterdeur zou een barrieirestang nog interessant zijn.
Kan ik eenvoudig zelf maken met bv een cv- steigerbuis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TQd-NZ8TcFK2TmgcuRWtxP9BSQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jbWivyopuCxzWEzvQfAOYNIQ.jpg?f=user_large
Ofwel halve stand langs opengaande deel of een stang over de gehele lengte.

Hebben jullie ervaring met 1 van bovenstaande, of een idee waar ik gelijkaardigs als optie 1 kan vinden?
Of nog andere ideeen?

_/-\o_

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Is een paar camera's ophangen misschien niet al effectiever? Tegen de tijd dat ze die deurstop tegenkomen zijn ze al bezig om je huis binnen te komen, dat kan je beter voor zijn door ze af te schrikken

• vanpeers
  • Nu online
418O2 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:18:
Is een paar camera's ophangen misschien niet al effectiever? Tegen de tijd dat ze die deurstop tegenkomen zijn ze al bezig om je huis binnen te komen, dat kan je beter voor zijn door ze af te schrikken
Had ik misschien in de OP moeten vermelden maar binnen komt er binnenkort een alarmsysteem aan + enkele camera's buiten. (bedrading is hiervoor reeds voorzien)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Waarom niet beginnen met een paar goeie klinken op de deuren?

Als je achterdeure en schuifpui is, daar hadden we bij m'n ouders gewoon een balk liggen in het linkergedeelte, dan kan de rechterkant niet opengemaakt worden.

En vergeet de kracht van verlichting niet.

[ Voor 9% gewijzigd door SmurfLink op 30-09-2021 18:25 ]

I have stability. The ability to stab.

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Die deurbuffer kende ik niet, wat een grappig ding. Ik zou zelfs overwegen om er een belletje aan te hangen, zodat je die hoort als iemand tegen de deur loopt te duwen. Of zelfs electronisch met een alarm (I'll be damned, zoiets bestaat dus gewoon al: https://www.bol.com/nl/nl...rwiggen/9200000099892180/ , disclaimer: de reviews op bol.com zijn niet best).

Ik heb een gaatje geboord door de bovenste sluiting van mijn driepuntssluiting, en daar kan ik een spijker instoppen. Zelfs als ze de cylinder draaiend hebben, kunnen ze de sluiting niet open krijgen. Ik zal zo even een foto maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GA85cL24aZXtaY1Xbdcro2YYcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HX84wfsJpHJD9tWa4a2tyGJU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door KabouterSuper op 30-09-2021 18:34 ]

When life gives you lemons, start a battery factory

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:55
Begin met deurbeslag met kerntrek beveiliging.
Dit zet ze alvast aan het denken, ze zijn dan iig langer bezig.

Een Secustrip van bijvoorbeeld secuproducts voorkomt dat ze iets tussen de deur en het kozijn kunnen zetten (koevoet).
Een barrière stang voor je deur ofzo zou ik niet zomaar doen, in geval van nood wil je wel naar buiten kunnen.
Bij het raampje boven je deur zou je wel een barrière stang kunnen plaatsen.

Eventueel speciale folie dat ze niet zomaar het raam kunnen inslaan...

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:36
vanpeers schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:21:
[...]

Had ik misschien in de OP moeten vermelden maar binnen komt er binnenkort een alarmsysteem aan + enkele camera's buiten. (bedrading is hiervoor reeds voorzien)
Let wel op met die extra stangen dat je bij een brand wel nog snel genoeg het huis uit geraakt.

Je schrijnwerk beveiligen met degelijk hang- en sluitwerk (skg***) is een goede eerste buffer. Dat aanvullen met een degelijk inbraakalarm, video surveillance systeem en verlichting is voor de meeste woning al een flink beveiligingspakket.

Je kan daarnaast nog inbraakwerende beglazing laten plaatsen (want dat wordt dan een zwakke schakel).

Je waardevolle voorwerpen (ipads, geld, juwelen in een afsluitbare kamer of (verankerde) kast / kluis elke avond/moment plaatsen zorgt ervoor dat de inbraaktijd omhoog gaat. Als je dan een camera binnen mee ophangt kan je bij een geverifieerde inbraak de politie zelf of door een meldkamer laten sturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je al grendels wilt gebruiken zorg dan dat deze evenredig verdeeld zijn over je deur. Dus niet alleen een grendel op de vloer, maar bijvoorbeeld twee stuks: 1 boven en 1 beneden.

Afbeeldingslocatie: http://www.bouwshoponline.nl/picture/productfoto/detail/363962-10268.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Wolly op 30-09-2021 18:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:37:
Als je al grendels wilt gebruiken zorg dan dat deze evenredig verdeeld zijn over je deur. Dus niet alleen een grendel op de vloer, maar bijvoorbeeld twee stuks: 1 boven en 1 beneden.

[Afbeelding]
Die lijken mij ook een simpele oplossing. Vorige bewoner van mijn appartement had met die erbij totaal 4 sloten / grendels op de voordeur zitten. Raam ernaast kon open en had geen enkele beveiliging...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djR60SnofdJK6gkJwZha9E_rR3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suTPItGBcRmrPkuu2vNPDpCL.jpg?f=fotoalbum_large

Aanvulling op het alarm en goed hang en sluitwerk hier. Als ze echt binnen willen komen lukt het ze wel, gewoon zorgen dat het bij jou minder makkelijk lijkt dan bij de buren.

Voor de buitenkant zou ik ook wat sensor lampen doen.
En zoals al eerder genoemd, inbrekers buiten houden is de bedoeling, maar maak er geen vesting van waar je zelf in vast komt te zitten bij brand.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• vanpeers
  • Nu online
SmurfLink schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:25:
Waarom niet beginnen met een paar goeie klinken op de deuren?

Als je achterdeure en schuifpui is, daar hadden we bij m'n ouders gewoon een balk liggen in het linkergedeelte, dan kan de rechterkant niet opengemaakt worden.

En vergeet de kracht van verlichting niet.
Een schuifpui hebben we ook en hier hebben we inderdaad ook een eenvoudige balk liggen. :*)
hansie_k schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:34:
Begin met deurbeslag met kerntrek beveiliging.
Dit zet ze alvast aan het denken, ze zijn dan iig langer bezig.

Een Secustrip van bijvoorbeeld secuproducts voorkomt dat ze iets tussen de deur en het kozijn kunnen zetten (koevoet).
Een barrière stang voor je deur ofzo zou ik niet zomaar doen, in geval van nood wil je wel naar buiten kunnen.
Bij het raampje boven je deur zou je wel een barrière stang kunnen plaatsen.

Eventueel speciale folie dat ze niet zomaar het raam kunnen inslaan...
Onze deuren zijn met de plaatsing voorzien van iets a la secustrip.
Alle ramen op het gelijkvloers zijn voorzien van (3 dubbel) veiligheidsglas met folie er in.
Niet dat ze er niet doorgeraken maar tegen is er hopelijk al alarm geslagen.

• vanpeers
  • Nu online
Kapotto schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:35:
[...]

Let wel op met die extra stangen dat je bij een brand wel nog snel genoeg het huis uit geraakt.

Je schrijnwerk beveiligen met degelijk hang- en sluitwerk (skg***) is een goede eerste buffer. Dat aanvullen met een degelijk inbraakalarm, video surveillance systeem en verlichting is voor de meeste woning al een flink beveiligingspakket.

Je kan daarnaast nog inbraakwerende beglazing laten plaatsen (want dat wordt dan een zwakke schakel).

Je waardevolle voorwerpen (ipads, geld, juwelen in een afsluitbare kamer of (verankerde) kast / kluis elke avond/moment plaatsen zorgt ervoor dat de inbraaktijd omhoog gaat. Als je dan een camera binnen mee ophangt kan je bij een geverifieerde inbraak de politie zelf of door een meldkamer laten sturen.
Ja klopt inderdaad, moet eenvoudig genoeg te openen zijn van binnenuit bij brand.
Wolly schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:37:

[Afbeelding]
Zou 1 in het midden niet voldoende zijn?
Lijkt me toch niet zo eenvoudig om hier door te geraken.
Erwin_83 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:31:
[Afbeelding]

Aanvulling op het alarm en goed hang en sluitwerk hier. Als ze echt binnen willen komen lukt het ze wel, gewoon zorgen dat het bij jou minder makkelijk lijkt dan bij de buren.

Voor de buitenkant zou ik ook wat sensor lampen doen.
En zoals al eerder genoemd, inbrekers buiten houden is de bedoeling, maar maak er geen vesting van waar je zelf in vast komt te zitten bij brand.
Ik zal het voorstellen aan mijn vriendin maar ik vrees ervoor. :*)

Het is inderdaad vooral een kwestie van onaantrekkelijk te maken en het zolang mogelijk te laten duren om binnen te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
wij hebben camera's om het huis en grote lampen op bewegingsmelders. en twee elektronische poorten.
Daarnaast goed sluitwerk maar erin komen kunnen ze altijd, ik verwacht niet dat ze dat doen als wij thuis zijn.

het beste is een goede inboedelverzekering.

(in de toekomst komt er wel een grote hond, nu hebben wij een dwergpoedel. wel waaks maar ook een allemansvriend :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Rofdof schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:50:
wij hebben camera's om het huis en grote lampen op bewegingsmelders. en twee elektronische poorten.
Daarnaast goed sluitwerk maar erin komen kunnen ze altijd, ik verwacht niet dat ze dat doen als wij thuis zijn.

het beste is een goede inboedelverzekering.

(in de toekomst komt er wel een grote hond, nu hebben wij een dwergpoedel. wel waaks maar ook een allemansvriend :') )
Ik had een Toy, ik herken het, ik denk dat de inbrekers dan eerder kwispelend werden begroet :P

Toen ik het huis kocht, zaten er overal nep camera's, ik heb in de eerste weken de politie aan de deur gehad met de vraag of ik beelden had, omdat er bij mijn achterburen een poging tot inbraak was gedaan.
Ik heb toen het neppe vervangen voor echte, ik heb nu meerdere camera's met een losse nvr recorder.
Ik heb tevens 100 wat led schijnwerpers op sensor die echt wel afschrikken. Op de schuifpui heb ik ook een lat, maar daar zit een meerpuntsslot op en gebruik de lat zelden (alleen op vakantie).

Ik heb een hoekhuis en die camera's vallen heel goed op, dat werkt echt wel preventief.
Toevallig 2 weken geleden nog beelden afgegeven aan een buurman vanwege diefstal. Als je camara's plaatst en ze filmen een gedeelte van de openbare weg, geef dit dan aan bij de politie. Dit wordt dan gedoogd en dan kan je wellicht nog iemand helpen met beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
DBC87 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:27:
[...]

Ik had een Toy, ik herken het, ik denk dat de inbrekers dan eerder kwispelend werden begroet :P

Toen ik het huis kocht, zaten er overal nep camera's, ik heb in de eerste weken de politie aan de deur gehad met de vraag of ik beelden had, omdat er bij mijn achterburen een poging tot inbraak was gedaan.
Ik heb toen het neppe vervangen voor echte, ik heb nu meerdere camera's met een losse nvr recorder.
Ik heb tevens 100 wat led schijnwerpers op sensor die echt wel afschrikken. Op de schuifpui heb ik ook een lat, maar daar zit een meerpuntsslot op en gebruik de lat zelden (alleen op vakantie).

Ik heb een hoekhuis en die camera's vallen heel goed op, dat werkt echt wel preventief.
Toevallig 2 weken geleden nog beelden afgegeven aan een buurman vanwege diefstal. Als je camara's plaatst en ze filmen een gedeelte van de openbare weg, geef dit dan aan bij de politie. Dit wordt dan gedoogd en dan kan je wellicht nog iemand helpen met beelden.
ja hier zitten ze ook achter een nvr (foscam). ga ik op den duur vervangen voor een syno nas (maar ik heb 10 camera's en de licenties zijn nogal duur;).

Maar niet alleen inbrekers.
Ik had een "koele blauwe" bezorger die zogenaamd de pakjes op tafel had gezet maar de twee 2 tv's "vergeten" was. In eerste instantie zeiden ze dat bezorgd was volgens opgave bezorger.
Heb ze toen de beelden opgestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Rofdof Je kan ook een servertje draaien met zoneminder werkt prima. Verder bedenk dat inbrekers zich weinig aantrekken van camera's pakkans daarop is erg klein. Goede sloten en vooral degelijk hang en sluitwerk is effectief. Tevens heel lullig maar zorg dat het bij jouw lastiger is dan bij de buren.
Schrik verlichting werkt mijn inziens alleen goed als deze niet altijd al op iedere kat reageerd want dan reageerd de buurt ook niet meer. Erger nog het maakt het leven van de inbreker makkelijker.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
Frogmen schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:35:
@Rofdof Je kan ook een servertje draaien met zoneminder werkt prima. Verder bedenk dat inbrekers zich weinig aantrekken van camera's pakkans daarop is erg klein. Goede sloten en vooral degelijk hang en sluitwerk is effectief. Tevens heel lullig maar zorg dat het bij jouw lastiger is dan bij de buren.
Schrik verlichting werkt mijn inziens alleen goed als deze niet altijd al op iedere kat reageerd want dan reageerd de buurt ook niet meer. Erger nog het maakt het leven van de inbreker makkelijker.
Dat is iig beter dan bij de buren. Ook kom je niet zo ons terrein op. Zit een ijzeren poort voor en achter.

Camera’s kun je zo instellen dat je een berichtje krijgt als er iemand langs komt. Dat is bij Synology goed geregeld dus daarom stap ik daarop over. Ik heb al twee nasjes van Syno.

Maar ik koop er speciaal een voor de camera’s. Die verstop ik op zolder waar je nauwelijks bij komt met een ups erachter.

En wat wij doen als wij op vakantie zijn is onze garage vragen of ze ff twee auto’s bij ons op oprit parkeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Als ik dit lees dan denk ik dat ik blij ben dat ik niet gehecht ben aan spullen. Ik vindt het niet belangrijk genoeg veel zaken zijn leuk om te hebben maar kan prima zonder. Voor zijn ze er vooral om te gebruiken, ik wil me niet druk maken over of ze misschien wel gestolen kunnen worden.
Bedenk ook hoe beter je het beveiligt hoe groter de kans wordt dat er wat te halen valt. Bij mij is er best wat te halen maar het is wel allemaal gebruikt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Frogmen schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:02:
Als ik dit lees dan denk ik dat ik blij ben dat ik niet gehecht ben aan spullen. Ik vindt het niet belangrijk genoeg veel zaken zijn leuk om te hebben maar kan prima zonder. Voor zijn ze er vooral om te gebruiken, ik wil me niet druk maken over of ze misschien wel gestolen kunnen worden.
Bedenk ook hoe beter je het beveiligt hoe groter de kans wordt dat er wat te halen valt. Bij mij is er best wat te halen maar het is wel allemaal gebruikt.
En je vrouw en kinderen of je eigen leven? 8)7

Je wilt toch gewoon niet dat er gekken in je huis kunnen komen 's nachts. Plus TS meldt dat in zijn omgeving het aantal incidenten toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:42
Frogmen schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:02:
Los van de spullen, hoe denk je dat je je voelt in je eigen huis nadat er vreemden in jouw huis zijn geweest om spullen weg te halen?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Ik wil zoveel niet maar bovenal, in die angst wil ik niet leven. Maar dat is ook een keuze. Zal ook niet zo gauw voor iemand op zij gaan.

Pagina: 1