• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-05 10:18
Hey

Ik begin hinder te ondervinden op mijn I7 7700K tijdens het gamen, van nogal redelijk zwaar intensieve belastende CPU games. Ik speel voornamelijk Total War (zéér veel units in beeld) franchise en nu recent ook New World (als ik tenminste niet in de queue zit. 8)7 )

Ik merk met het programma 'openhardware monitor' dat m'n cpu echt vol tegen de 100% aanloopt op alle cores. Dit gebeurd vooral tijdens het gamen + streamen + web browsen op 2de scherm.
Om eerlijk te zijn, zelf zonder het streamen durft die al tegen de 90-100% zitten als ik een stad binnen wandel in een recente mmorpg.

Huididge setup
Intel core i7 7700k
RTX 2080
DDR4 16gb 3200Mhz
Corsair 650watt voeding
Asus moederbord.

Ik twijfel tussen:
AMD Ryzen 5 5600x
of
AMD Ryzen 7 5800x

Het prijs verschil is nu ongeveer €140.
Kan een Ryzen 5 5600x die beschreven workload voldoende aan?
Ik stream sporadisch eens. Ga er zeker geen gewoonte van maken. Vraag me gewoon af of 6 cores (tov de 4 cores van de i7 7700k) zoveel verschil zal uitmaken?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik zou nu opteren voor AMD, wegens prijs/prestatie verhouding die gewoon een pak beter is dan intel. En minder Watt verbruik

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamen, streamen + web browsen (op hetzelfde moment)
Ik ben geen hardcore streamer, en meestal stream ik niet. Maar als ik stream wil ik daarvan geen ingame hinder ondervinden.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:19
Voor gamen alleen is een 6 core/12 thread cpu op dit moment de standaard. Wil je dat het systeem naast het gamen nog andere taken doet dan is een 8c/16t of zelfs een 12c/24t cpu aan te raden.