Vorige week is mijn Desktop I5-4460 met ASrock B85M overleden. Ik denk moederbord stuk.
Dus nu maar gelijk de mogelijkheid gepakt om naar een upgrade te kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de desktop vooral voor office gebruik, foto bewerking, Games, etc.
Ben geen hele fanatieke gamer hoor. Maar vind het wel leuk om te gamen en mijn kids gebruiken de computer ook. We waren tot nu toe redelijik tevreden en ga voorlopig de video kaart nog niet vervangen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer tussen de 600 max 700 Maar wilde onder de 600 blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil/hoop onderstaande te her gebruiken
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk aan onderstaande:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Ik neig een beetje naar Be Quit omdat ik wel graag een wat stillere computer wil. Hij staat dichtbij en vind het niet fijn als hij veel herrie maakt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek een niet al te grote kast omdat mijn ruimte wat beperkt is.
Vind een beetje RGB leuk en ook een glazen zijkant. maar als het er niet is is geen ramp. Hoef dus ook geen discobak
Ga je overklokken?
Nee ga ik niet van uit.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik kan hem zelf wel in elkaar zetten heb dat wel vaker gedaan, maar ben niet helemaal meer op de hoogte van de laatse technieken en onderdelen. Dus kan wel wat hulp gebruiken of ik de juiste keuze maak en of het compatible is.
Onderdelen motivatie:
Dus nu maar gelijk de mogelijkheid gepakt om naar een upgrade te kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de desktop vooral voor office gebruik, foto bewerking, Games, etc.
Ben geen hele fanatieke gamer hoor. Maar vind het wel leuk om te gamen en mijn kids gebruiken de computer ook. We waren tot nu toe redelijik tevreden en ga voorlopig de video kaart nog niet vervangen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer tussen de 600 max 700 Maar wilde onder de 600 blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil/hoop onderstaande te her gebruiken
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 590 8GD5 Special Edition (11289-02-20G) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | BenQ EX3501R Zilver, Zwart | € 675,- | € 675,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart | € 66,- | € 66,- |
| Totaal | € 741,- | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk aan onderstaande:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 286,90 | € 286,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 109,- | € 109,- |
| Totaal | € 667,70 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Ik neig een beetje naar Be Quit omdat ik wel graag een wat stillere computer wil. Hij staat dichtbij en vind het niet fijn als hij veel herrie maakt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek een niet al te grote kast omdat mijn ruimte wat beperkt is.
Vind een beetje RGB leuk en ook een glazen zijkant. maar als het er niet is is geen ramp. Hoef dus ook geen discobak
Ga je overklokken?
Nee ga ik niet van uit.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik kan hem zelf wel in elkaar zetten heb dat wel vaker gedaan, maar ben niet helemaal meer op de hoogte van de laatse technieken en onderdelen. Dus kan wel wat hulp gebruiken of ik de juiste keuze maak en of het compatible is.
Onderdelen motivatie:
- Heb de Be-quiet kast gekozen omdat hij stil is en al 3 stille fans bevat, maar is wel wat prijzig.
- 1TB Drive omdat ik denk dat dit voldoende is en mijn foto's toch op de ander disk komt. En heb ook nog een NAS.
- Geheugen waren goede reviews over maar verder geen motivatie
- Moederbord ook goede reviews maar verder geen motivatie.