Vraag

• mcp-mario
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-05-2024
Canon MG3650 draadloos (FritzBox 7581, WPS) aan de router koppelen lukt prima, vanuit Windows 10 kan ik de printer eenvoudig vinden en instellen.
Maar de printer ook in de Canon Print app instellen op Android 11 dat lukt niet.
Mogelijk heb ik iets over het hoofd gezien.
...

Android 11, Canon PRINT inkjet app.
...

Ik heb de stappen in het YouTube fragment gevolgd en dan wordt de printer gevonden, maar succesvol instellen in de print app en lukt niet.
Tijdens het instellen op de app moet je het router wachtwoord invoeren waarna toegangspunt en printer worden gevonden.
Dan verschijnt de melding dat de printer instellingen worden gecommuniceerd maar de laatste stap bij het koppelen duurt heel lang (meer dan 10 minuten) en hangt eigenlijk.
Ik heb de printer al eens gereset en opnieuw geïnstalleerd, dat gaat telkens prima.
In Windows 10 kan ik de printer steeds verwijderen en koppelen.
Op Android heb ik de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, de tablet ook al opnieuw opgestart, maar niets lijkt te werken.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp-mario
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-05-2024
Intussen heb ik zelf de oplossing gevonden, hierna de stappen die ik heb gedaan om de klus te klaren ...
Eerst heb ik de printer gereset naar fabrieksinstellingen en daarna aan het draadloze toegangspunt gekoppeld.
Na het koppelen heb ik in de console, die ik bereikte door in de modem/router op het adres van de toegevoegde printer te klikken, waarna een nieuwe pagina met een externe user interface opent.
Daarna heb ik uitgezocht wat het wachtwoord is om toegang tot de console te krijgen, want bij dit soort printer hangt het van het model af wat het wachtwoord moet zijn.
Eenmaal toegang tot de console heb ik de instellingen voor het LAN ingeschakeld.
Toen heb ik de printer klaargezet om in de app van de tablet gevonden te kunnen worden, hier wordt de installatie wat lastiger omdat het YouTube filmpje niet beide beschikbare opties in de app configuratie bespreekt, maar alleen de optie met de draadloze router.
Bij mij was echter alleen de bedrade router aanwezig en dus had ik precies de optie nodig die niet in het filmpje wordt besproken. Die stappen kan je 'hier' in mijn handleiding vinden. Ik heb mijn probleem daarmee opgelost :)