Kan je een prebuild pc van de mediamarkt upgraden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Consulhan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-09-2021
Mijn vraag
Ik heb een paar jaar geleden een medion pc gekocht van de mediamarkt. Kan ik hier onderdelen van upgraden en is dit verstandig om te doen? Zijn er dingen waar ik op moet letten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat ligt helemaal aan de pc. Wat zijn de specificaties, maak eens een foto van het moederbord.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12
Upgraden kan vrijwel altijd. De vraag is hoeveel effect het heeft en wat je wil bereiken.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
Ja, je kunt onderdelen van een PC vervangen. Een Medion PC van de Mediamarkt gebruikt (grotendeels) standaard componenten die je kunt wisselen voor andere componenten.

Je moet letten op: fysieke afmetingen, aansluitingen en de gebruikte standaard van het component.
Of het verstandig is, is per component een afweging die je zelf moet maken.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:18
Vorige week vroeg iemand toevallig aan mij of hij zijn Medion pc kon upgraden. Enkele dingen waren hierbij het probleem:
-Gesloten voorkant behuizing, slechts 1 fan aanwezig. Te weinig airflow wat hij wilde
-12 volt only voeding (met onvoldoende ruimte in wattage)
-Mogelijk een whitelist voor videokaarten (weet niet of Medion daar nog steeds aan doet).

Zoals andere al zeggen, ligt puur aan het model. Maak wat foto's van de binnenkant van de kast en vertel wat je wil upgraden en waarom.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
90% van de OEM pc's bestaat tegenwoordig niet meer uit standaard onderdelen. 12v only voedingen, moederborden met afwijkend formaat en frontconnectors vast op het moederbord en daardoor ook een afwijkend formaat behuizing zijn eerder regel dan uitzondering. Werkgeheugen en opslag upgraden gaat doorgaans nog wel, wil je meer dan zit je meteen aan het vervangen van moederbord, behuizing en voeding vast.

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:00
Uszka schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:59:
90% van de OEM pc's bestaat tegenwoordig niet meer uit standaard onderdelen. 12v only voedingen, moederborden met afwijkend formaat en frontconnectors vast op het moederbord en daardoor ook een afwijkend formaat behuizing zijn eerder regel dan uitzondering. Werkgeheugen en opslag upgraden gaat doorgaans nog wel, wil je meer dan zit je meteen aan het vervangen van moederbord, behuizing en voeding vast.
Die ervaring heb ik ook. Zelf een model gehad waarbij de PCI sloten niet gemonteerd waren op het moederbord.

Maar soms heb je geluk, dan hebben we wel meer info voor nodig.
Pagina: 1