desktop overnemen met teamviewer en daarna dualmonitor

Pagina: 1
Acties:
  • 1.714 views

Vraag

• luc2003
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:12
wij willen middels teamviewer of anydesk een desktop overnemen met een monitor, echter willen we dan het beeld splitsen op de pc waarmee we de desktop overnemen. mijngevoel zegt dat dit niet gaat lukken maar zijn er wellicht andere oplossingen ?
...

windows 10
...

nog niets geprobeerd , tis nog maar theorie. aangezien de bron desktop maar een scherm gebruikt denk ik dat het niet gaat lukken. je ziet namelijk wat daar gebeurd
...

Alle reacties

Verwijderd

Dat kan niet.

Met RDP kan je wellicht iets bereiken maar die apps die jij opnoemt zijn daar specifiek NIET voor bedoeld.

• luc2003
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:00:
Dat kan niet.

Met RDP kan je wellicht iets bereiken maar die apps die jij opnoemt zijn daar specifiek NIET voor bedoeld.
ik was er al bang voor

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 14:38
Je kan in teamviewer wel beide schermen tegelijk zien. Als je het venster maximaliseert over twee monitors ben je dichtbij wat je zoekt.

Verwijderd

RichardKim06 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:07:
Je kan in teamviewer wel beide schermen tegelijk zien. Als je het venster maximaliseert over twee monitors ben je dichtbij wat je zoekt.
Er is geen 2e scherm. Hij wil teamviewer juist als 2e scherm gebruiken. Met andere woorden, met 2 mensen werken op 1 computer zonder elkaar in de weg te zitten, vermoed ik.

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 14:38
Dat is ook mogelijk.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:16

Croga

The Unreasonable Man

Hoe zie je dat voor je dan?

Teamviewer stuurt alleen het beeld van de PC door. De PC waar het hier over gaat heeft 1 scherm. Dat is ook het enige scherm wat er door gestuurd wordt. Hoe wil jij dan op de overnemende PC 2 schermen tonen?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:18:
[...]

Er is geen 2e scherm. Hij wil teamviewer juist als 2e scherm gebruiken. Met andere woorden, met 2 mensen werken op 1 computer zonder elkaar in de weg te zitten, vermoed ik.
Klinkt meer alsof hij een 1 PC wil overnemen (met 1 monitor) met een dual-monitor PC en deze dus met dual-monitor gebruiken. Teamviewer (en consorten) nemen louter over 'wat er is', 1 monitor blijft 1 monitor. Andersom kan prima, een dual-monitor overnemen in teamviewer geeft je de optie om elk scherm als tab te laten zien.

De enige optie is een 'fake' tweede monitor (forced VGA, virtual desktop etc) op de host, zodat Teamviewer 'denkt' dat er 2 monitoren zijn en daarmee ook kan werken.

En anders gewoon RDP, die ondersteund 2 monitoren probleemloos.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• luc2003
SinergyX schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:41:
[...]

Klinkt meer alsof hij een 1 PC wil overnemen (met 1 monitor) met een dual-monitor PC en deze dus met dual-monitor gebruiken. Teamviewer (en consorten) nemen louter over 'wat er is', 1 monitor blijft 1 monitor. Andersom kan prima, een dual-monitor overnemen in teamviewer geeft je de optie om elk scherm als tab te laten zien.

De enige optie is een 'fake' tweede monitor (forced VGA, virtual desktop etc) op de host, zodat Teamviewer 'denkt' dat er 2 monitoren zijn en daarmee ook kan werken.

En anders gewoon RDP, die ondersteund 2 monitoren probleemloos.
ik wil van de bron desktop die een scherm heeft meerdere schermen delen op de computer waarmee we inloggen. dus laat ik maar zeggen op het ene scherm de mail kunnen bekijken en het andere scherm internet. maar ik denk dat dit inderdaad niet werkt. alleen als de bron computer ook twee schermen heeft. je voert namelijk uit wat je daar ziet. en aangezien er geen tweede scherm aan zit kan je geen dual monitoring aan

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 23:48
Ik snap nog niet helemaal wat je bedoeld.
maar ik heb 2 pc's en kan vanaf de Ene pc de andere bedienen (en omgekeerd)

Dit doe ik middels "mouse without borders"
Mouse without borders | How to Use 1 keyboard and mouse for multiple computers

is dat iets meer wat je zoekt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

luc2003 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:07:
[...]

ik wil van de bron desktop die een scherm heeft meerdere schermen delen op de computer waarmee we inloggen. dus laat ik maar zeggen op het ene scherm de mail kunnen bekijken en het andere scherm internet. maar ik denk dat dit inderdaad niet werkt. alleen als de bron computer ook twee schermen heeft. je voert namelijk uit wat je daar ziet. en aangezien er geen tweede scherm aan zit kan je geen dual monitoring aan
Klopt inderdaad, of je moet met wat trucjes aan de gang om te Teamleader te laten denken dat het 2 monitoren zijn, maar moet er ook nog verder gewerkt worden op die host-PC? Aantal van die 'trucjes' zijn vrij makkelijk (zoals die geforceerde VGA), wat wel zeer onpraktisch wordt op de host-PC zelf mocht je daar ook op willen werken, maar dan heb je wel het resultaat wat je wil. Qua software heb je dan nog Spacedeck, virtualmonitor of Displayfusion, maar dan maak je de host-pc wel enigzins praktisch onwerkbaar :P

Ben je technisch en wil je 'bijzondere' oplossing kan je ook een fake-vga switch maken of zelfs een DVI versie, die zou je met een switch aan/uit kunnen zetten afhanklijk of hij nodig is. Al zijn zulke 'dummy plugs' ook gewoon online te vinden, in ieder geval de VGA versies.
https://www.amazon.com/He...less-2560x1600-60hz-3Pack
Zoiets bijvoorbeeld.

edit, en de DVI versie:
https://www.kortingcamera.nl/dvi_emulator

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 30-09-2021 14:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Brahiewahiewa op 30-09-2021 14:23 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:47
Als je softVPN software zoals ZeroTier (gratis!) gebruikt, kun je een VPN tunnel opzetten en zo de machine alsnog met RDP overnemen en het beeld over 2 schermen verdelen ipv 1.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex Willem
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-11-2021
*knip. Reclame*

[ Voor 105% gewijzigd door F_J_K op 22-11-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@Lex Willem op deze manier is dit simpelweg spam, wat niet wordt gewaardeerd op de site..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.