Ongekend goede airpods pro namaak?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
Hi Tweakers,

Afgelopen week heb ik AirPods Pro op marktplaats gekocht. De foto's zagen er goed uit en na het checken van het serienummer ging ik over tot koop. Ik heb er 100 euro voor betaald. (Vond ik best een fair prijs voor gebruikte AirPods Pro, nu nieuw voor zo'n 190 euro te koop.)
Alles zag er op het eerste oog heel goed uit, het scherm 'poppte' op zoals dat hoort. Zelfs in de App Support en Zoek Mijn kan ik de AirPods vinden. Geluid en ANC werken goed (zelfs ruimtelijke audio)?!

Het enige verschil is dat het serienummer anders is bij Instellingen -> Info -> AirPods Pro. Maar als ik deze check op de site van Apple zijn dit ook gewoon geverifieerde AirPods Pro?!

Ik weet dat er fake AirPods Pro in omloop zijn maar die worden meestal verkocht voor 30/50 euro. En die hebben niet zulke vergaande integratie qua Software en Hardware. Nu twijfel ik of ik echte of neppe AirPods Pro heb en wat ik nu moet doen?

Hebben jullie tips?

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:52

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Hoe is het serienummer anders? In de software is het anders dan op de oplaadcase?

Dat kan: in beginsel hebben de Airpods en de oplaadcase hetzelfde serienummer. Wellicht heeft de verkoper er een andere oplaadcase bijgeleverd.

[ Voor 47% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 30-09-2021 13:19 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:47

basvn

Breezand - NHN

Kan het niet zijn dat er een nieuwe case gekocht is voor de airpods?

Dat er daarom op de case een ander serienummer staat als op de airpods

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ferrie99 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:48:
Hi Tweakers,

Afgelopen week heb ik AirPods Pro op marktplaats gekocht. De foto's zagen er goed uit en na het checken van het serienummer ging ik over tot koop. Ik heb er 100 euro voor betaald. (Vond ik best een fair prijs voor gebruikte AirPods Pro, nu nieuw voor zo'n 190 euro te koop.)
Alles zag er op het eerste oog heel goed uit, het scherm 'poppte' op zoals dat hoort. Zelfs in de App Support en Zoek Mijn kan ik de AirPods vinden. Geluid en ANC werken goed (zelfs ruimtelijke audio)?!

Het enige verschil is dat het serienummer anders is bij Instellingen -> Info -> AirPods Pro. Maar als ik deze check op de site van Apple zijn dit ook gewoon geverifieerde AirPods Pro?!

Ik weet dat er fake AirPods Pro in omloop zijn maar die worden meestal verkocht voor 30/50 euro. En die hebben niet zulke vergaande integratie qua Software en Hardware. Nu twijfel ik of ik echte of neppe AirPods Pro heb en wat ik nu moet doen?

Hebben jullie tips?
Lekker gebruiken, en jezelf niet gek maken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
Draaien ze de meest recente firmware? Nep-airpods updaten namelijk niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
ferrie99 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:48:
...marktplaats....
...Ik heb er 100 euro voor betaald....
....nieuw voor zo'n 190 euro te koop......
Hoe groot schat je de kans dat je echte hebt?

Maar als ze goed werken, wat is het probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door Tens op 30-09-2021 13:33 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:00
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tens schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:33:
[...]

Hoe groot schat je de kans dat je echte hebt?

Maar als ze goed werken, wat is het probleem?
Mwa, mijn betalingsbereidheid voor gebruikte oordopjes zou ook niet dicht bij die 190 euro liggen hoor. Dat is voor mij een product dat toch wel sterk in waarde daalt als ze gebruikt zijn.

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:10
Als alle functies werken, zoals ANC etc, ben ik geneigd te zeggen dat het gewoon echte airpods zijn hoor. Dus wat basvn zegt, wellicht een andere case ooit ivm problemen?

Had je de verkoper dezelfde vraag gesteld?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
Admiral Freebee schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:00:
[...]

Mwa, mijn betalingsbereidheid voor gebruikte oordopjes zou ook niet dicht bij die 190 euro liggen hoor. Dat is voor mij een product dat toch wel sterk in waarde daalt als ze gebruikt zijn.
€ 200 voor oordopjes is jezelf voor de gek houden imho, maar dat terzijde: vervangende dopjes kosten iets van € 10,=

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit om de technische kant gaat en niet om de aanschaf, verplaats ik het topic richting IOS

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:54
Maak voor de grap eens een foto van de print R/L op de pods zelf, het rooster en de print in de case. Wat mij betreft blur je het serienummer. Zie ze vaak genoeg voorbij komen dus ben wel benieuwd ;)

• ferrie99
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:17:
Hoe is het serienummer anders? In de software is het anders dan op de oplaadcase?

Dat kan: in beginsel hebben de Airpods en de oplaadcase hetzelfde serienummer. Wellicht heeft de verkoper er een andere oplaadcase bijgeleverd.
De software geeft een andere serienummer aan dan de case en de twee oordopjes (serienummer op case en twee oordopjes zijn wel hetzelfde)

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

ferrie99 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:53:
[...]

De software geeft een andere serienummer aan dan de case en de twee oordopjes (serienummer op case en twee oordopjes zijn wel hetzelfde)
Dat is wel vreemd ja; ik snap je zorgen.

Als je het echt wil weten, probeer dan een softwareupdate door te drukken. Op echte Airpods zou die moeten werken, op namaak zal die falen. Of ga ermee langs een Apple-store (niet een reseller zoals Amac, maar één van Apple's eigen winkels in Amsterdam, Haarlem of Den Haag). Die kunnen je wel vertellen of het namaak of echt is (en dat doen ze met plezier en gratis).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het kan ook zijn dat de Airpods zijn vervangen door Apple, of org. verkoper. (onder wettelijke garantie)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

De eerste generatie Airpods Pro bevatte een fabricagefout waardoor de ANC na verloop van tijd niet (goed) meer werkte. Die dopjes werden door Apple omgeruild als het probleem zich voordeed, maar je kreeg wel gewoon je oude case terug. Kan het zijn dat de serienummers hierdoor niet meer matchen?

Overigens werden alleen dopjes omgeruild wanneer het probleem zich daadwerkelijk voordeed, met als gevolg dat ik ze twee keer heb mogen terugsturen (1x voor rechts en een keer voor links). Ik ben niet in de gelegenheid om het na te kijken, maar het zou me niets verbazen als mijn set dus inmiddels 3 verschillende serienummers bevat. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 30-09-2021 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
Aganim schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:01:
De eerste generatie Airpods Pro bevatte een fabricagefout waardoor de ANC na verloop van tijd niet (goed) meer werkte. Die dopjes werden door Apple omgeruild als het probleem zich voordeed, maar je kreeg wel gewoon je oude case terug. Kan het zijn dat de serienummers hierdoor niet meer matchen?

Overigens werden alleen dopjes omgeruild wanneer het probleem zich daadwerkelijk voordeed, met als gevolg dat ik ze twee keer heb mogen terugsturen (1x voor rechts en een keer voor links). Ik ben niet in de gelegenheid om het na te kijken, maar het zou me niets verbazen als mijn set dus inmiddels 3 verschillende serienummers bevat. :P
Inmiddels worden beide AirPods standaard getest via een testtool, in plaats van handmatig op gehoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-10 22:13

GforceNL

Out of memory....

Net even die van mij bekeken, heb ze namelijk ook omgeruild binnen garantie. Mijn case heeft een ander serie nummer dan de dopjes.

<Zinloze tekst hier>

• ferrie99
GforceNL schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:42:
Net even die van mij bekeken, heb ze namelijk ook omgeruild binnen garantie. Mijn case heeft een ander serie nummer dan de dopjes.
Dat is dus het vreemde, oordopjes én case hebben dezelfde serienummer

Alleen de software bij: info -> airpods geeft een ander serienummer…

• ferrie99
Tribunus schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:13:
Als alle functies werken, zoals ANC etc, ben ik geneigd te zeggen dat het gewoon echte airpods zijn hoor. Dus wat basvn zegt, wellicht een andere case ooit ivm problemen?

Had je de verkoper dezelfde vraag gesteld?
Ja alleen hier zijn de case én oortjes hetzelfde serienummer. Alleen de software serienummer is anders bij Instellingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:06
Op Marktplaats zijn 99 van de 100 aangeboden Airpods Pro nep, namaak dus. Lees de beschrijvingen maar eens met vaak slecht Nederlands, 'van me opa gekregen voor me examen, maar ik had al een paar Airpods....', 'van me moeder gekregen als kadotje, maar ze zitten niet lekker....', 'per ongeluk dubbel besteld....' en ga zo maar door. De ene smoes/leugen na de ander. Vraag maar eens naar de originele factuur, die hebben ze niet met weer één of andere smoes. Tevens hebben de nep Airpods Pro ook vaak een serienummer die zowaar geldig is bij Apple, maar ze zijn dan toch echt nog steeds nep. Kijk hier alsjeblieft voor uit, Marktplaats staat er vol mee. Geef liever iets meer uit en koop ze origineel bij Apple, al begrijp ik dat het een behoorlijke bedrag is maar je hebt dan wel de zekerheid en een goede garantie.

Ik heb zelf een voor €25,- de nep Airpods Pro op MP gekocht, met serienummer en wordt zelfs als 'origineel' bij Apple gezien. Zo goed kan nep dus zijn, dus nogmaals.....weer gewaarschuwd!

[ Voor 10% gewijzigd door Pierre_nr1 op 30-09-2021 18:15 ]

• ferrie99
Pierre_nr1 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:13:
Op Marktplaats zijn 99 van de 100 aangeboden Airpods Pro nep, namaak dus. Lees de beschrijvingen maar eens met vaak slecht Nederlands, 'van me opa gekregen voor me examen, maar ik had al een paar Airpods....', 'van me moeder gekregen als kadotje, maar ze zitten niet lekker....', 'per ongeluk dubbel besteld....' en ga zo maar door. De ene smoes/leugen na de ander. Vraag maar eens naar de originele factuur, die hebben ze niet met weer één of andere smoes. Tevens hebben de nep Airpods Pro ook vaak een serienummer die zowaar geldig is bij Apple, maar ze zijn dan toch echt nog steeds nep. Kijk hier alsjeblieft voor uit, Marktplaats staat er vol mee. Geef liever iets meer uit en koop ze origineel bij Apple, al begrijp ik dat het een behoorlijke bedrag is maar je hebt dan wel de zekerheid en een goede garantie.

Ik heb zelf een voor €25,- de nep Airpods Pro op MP gekocht, met serienummer en wordt zelfs als 'origineel' bij Apple gezien. Zo goed kan nep dus zijn, dus nogmaals.....weer gewaarschuwd!
Klopt, daar was ik mij ook zeker van bewust. Het is vooral goed filteren en weten waarop je moet letten.
Maar alle signalen wezen niet op neppe airpods. En ik schrok er eigenlijk wel van dat neppe airpods eigenlijk niet van de echte te onderscheiden zijn.

En inderdaad als je ze koopt met een vage smoes, voor 50 euro, zonder factuur kan je er vanuit gaan dat ze nep zijn.

Wat mij wel zorgen baad is de software integratie. Hoe is het mogelijk dat een systeem waarvan bekend is dat het erg veilig is (IOS) dat neppe software kan integreren, zoals dat AirPods Pro instellingen ook werken bij de neppe. Maar ook door heel het systeem, zoals in de App Support van Apple en Zoek Mijn.

[ Voor 9% gewijzigd door ferrie99 op 30-09-2021 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
ferrie99 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:51:
[...]

Klopt, daar was ik mij ook zeker van bewust. Het is vooral goed filteren en weten waarop je moet letten.
Maar alle signalen wezen niet op neppe airpods. En ik schrok er eigenlijk wel van dat neppe airpods eigenlijk niet van de echte te onderscheiden zijn.

En inderdaad als je ze koopt met een vage smoes, voor 50 euro, zonder factuur kan je er vanuit gaan dat ze nep zijn.

Wat mij wel zorgen baad is de software integratie. Hoe is het mogelijk dat een systeem waarvan bekend is dat het erg veilig is (IOS) dat neppe software kan integreren, zoals dat AirPods Pro instellingen ook werken bij de neppe. Maar ook door heel het systeem, zoals in de App Support van Apple en Zoek Mijn.
Ja, daar heb je gelijk in. De nep Airpods Pro zijn bijna niet van echt te onderscheiden. Er wordt zelfs tussen de €130,- en €180,- voor gevraagd en met zo'n prijs denk je dat ze wel eens 'echt' kunnen zijn. Ik heb zelfs van een 'verkoper' op MP een nep factuur ontvangen toen ik om de factuur vroeg, deze zijn natuurlijk makkelijk na te maken. Dus daar moet je ook al voor oppassen.

En zelfs de Airpods Max zijn als nep versie aan te schaffen, voor zo'n €150,- kan je ze bij tante Ali bestellen, en ze zijn akelig identiek. Ook deze worden al regelmatig op Marktplaats aangeboden. Een enkeling zet het er netjes bij dat ze een 1:1 kopie zijn maar de meeste verkopers/oplichters doen dat niet. Wat betreft dit soort hardware, daar loop ik met een grote boog omheen op MP.

Ik heb Marktplaats er regelmatig op gewezen als er aanwijsbaar nep Airpods te koop werden aangeboden, maar er wordt helaas weinig tot niets mee gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre_nr1 op 30-09-2021 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 16:15
Het lijkt mij extreem sterk dat de software integreert als ze nep zijn, dan zou iemand de H1 chip nagemaakt moeten hebben.. Lijkt mij dus gewoon echt

Wow: https://wccftech.com/fake...original-ones-from-apple/

[ Voor 26% gewijzigd door ex87 op 30-09-2021 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
ex87 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:28:
Het lijkt mij extreem sterk dat de software integreert als ze nep zijn, dan zou iemand de H1 chip nagemaakt moeten hebben.. Lijkt mij dus gewoon echt

Dat is precies waar ik voor waarschuw, ze zijn bijna identiek. Ver van wegblijven dus.

• ferrie99
ex87 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:28:

Dat bedoel ik dus. Maar ook vreemd dat Apple dit niet merkbaar tegen gaat het is en blijft copyright schending. Misschien kunnen ze software ontwikkelen die dit tegen gaat?

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
Zonder foto’s lastig te zeggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
Precies. De meeste fakes die ik voorgeschoteld krijg zijn te herkennen aan een veel dikkere print vergeleken met origineel, missende mesh (deze is meestal er op geprint), gebrek aan gewicht (en de daarbij behorende elektronica) en afwijkende led kleur. Voor iemand die nog nooit Pro's gezien heeft lijkt het allemaal legit, maar uiteindelijk toch goed te onderscheiden als je weet waar je moet kijken. Zet je telefoon flashlight in de 'nek' van de AirPods en je moet eigenlijk weinig er doorheen kunnen schijnen.

Verder is het connectie popupje al heel lang gekopieerd en zeker geen indicatie van origineel product.

Serienummers van de case en AirPods wijken doorgaans af. Dat is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferrie99

• ferrie99
sigmundfreund schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:59:
[...]

Precies. De meeste fakes die ik voorgeschoteld krijg zijn te herkennen aan een veel dikkere print vergeleken met origineel, missende mesh (deze is meestal er op geprint), gebrek aan gewicht (en de daarbij behorende elektronica) en afwijkende led kleur. Voor iemand die nog nooit Pro's gezien heeft lijkt het allemaal legit, maar uiteindelijk toch goed te onderscheiden als je weet waar je moet kijken. Zet je telefoon flashlight in de 'nek' van de AirPods en je moet eigenlijk weinig er doorheen kunnen schijnen.

Verder is het connectie popupje al heel lang gekopieerd en zeker geen indicatie van origineel product.

Klopt connectie popupje die ken ik inderdaad. Maar deep integration zoals in Zoek Mijn en in het instellingen menu zijn voor mij wel nieuw (als ze toch nep blijken te zijn)

Maar hoe zit het dat als de Instellingen -> Info -> Airpods Pro een ander serienummer heeft en alles zoals de case en Airpods ook een ander serienummer hebben? (Dus case en oortjes hebben wél zelfde serienummer)

[ Voor 9% gewijzigd door ferrie99 op 30-09-2021 23:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:38
Ik begrijp niet helemaal wat het probleem is. Je hebt te goeder trouw oordopjes gekocht onder de aanname dat ze echt zijn. Ze werken ook helemaal naar behoren. En nu ben je als een detective aan het zoeken naar bewijzen of ze misschien toch nep zijn?

Ik bedoel, het zou zomaar kunnen dat ze inderdaad toch nep zijn. Maar wat maakt die kennis op dit moment nog voor je uit?

[ Voor 20% gewijzigd door Lapa op 01-10-2021 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
Lapa schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:57:
Ik begrijp niet helemaal wat het probleem is. Je hebt te goeder trouw oordopjes gekocht onder de aanname dat ze echt zijn. Ze werken ook helemaal naar behoren. En nu ben je als een detective aan het zoeken naar bewijzen of ze misschien toch nep zijn?

Ik bedoel, het zou zomaar kunnen dat ze inderdaad toch nep zijn. Maar wat maakt die kennis op dit moment nog voor je uit?
Wat het probleem is dat ik ervan uitging dat ze echt waren en ik daarvoor ook heb betaald.

Ik koop geen neppe oortjes, en al helemaal niet voor zoveel geld. In het geval ze nep zijn neem ik contact met hem op dat ik mijn geld terug wil of doe ik aangifte.

Wel handig om dan even te checken of ze echt of echt nep zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ferrie99 op 01-10-2021 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
ferrie99 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 00:24:
[...]

Wat het probleem is dat ik ervan uitging dat ze echt waren en ik daarvoor ook heb betaald.

Ik koop geen neppe oortjes, en al helemaal niet voor zoveel geld. In het geval ze nep zijn neem ik contact met hem op dat ik mijn geld terug wil of doe ik aangifte.

Je hebt nog niet gekeken naar de softwareversie of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
CyBeR schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 00:28:
[...]

Je hebt nog niet gekeken naar de softwareversie of wel?
3A283 staat hij op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
Ok ik heb zelf alleen airpods max en geen pros, dus dan zoek je even op of dat de laatste versie is. Zo ja is 't 99.9% goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:20
We zitten nu op 3E751. Kan je de airpods updaten?

https://www.appletips.nl/airpods-firmware-updaten/

[ Voor 35% gewijzigd door Khayma op 01-10-2021 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
Nee dit lukt niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
Da's geen goed teken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Mijne zijn echt en het is me ook nog nooit gelukt om ze met de hand te updaten hoor, gewoon ff aan laten en kijken of ze updaten.

Foto's zien er wel echt uit trouwens, en zeker als Vind mij ook werkt.. Knap als ze dat echt nagemaakt hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:06
ferrie99 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 00:24:
[...]

Succes daarmee, aangifte wordt niks mee gedaan. En ja zie jij maar eens te bewijzen dat het die oortjes zijn. En hoe ga jij bewijzen dat ze nep zijn.

Marktplaats is garantie tot de deur want wat jij erna mee doet voor zelfde geldt heb jij ze wel verwisseld.

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
:+

[ Voor 123% gewijzigd door Blubkens op 07-10-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:50
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferrie99
sigmundfreund schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:59:
[...]

Voor iemand die nog nooit Pro's gezien heeft lijkt het allemaal legit, maar uiteindelijk toch goed te onderscheiden als je weet waar je moet kijken. Zet je telefoon flashlight in de 'nek' van de AirPods en je moet eigenlijk weinig er doorheen kunnen schijnen.

Flashlight in de nek van de airpods gezet, komt geen licht doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

ferrie99 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:10:
[...]

Fleshlight in de nek van de airpods gezet, komt geen licht doorheen.
offtopic:
Freudian slip? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 01-10-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
ferrie99 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:10:
[...]

Flashlight in de nek van de airpods gezet, komt geen licht doorheen.
Ziet er gewoon prima uit zo op het eerste gezicht. Zoals ik al zei, de meeste fakes hebben echt een dikke print. Meest opvallend is de R/L markering maar ook in de case wijkt het af. Als er verder geen licht doorheen komt heb ik voor 99% het gevoel dat ze legitiem zijn.
Blubkens schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:47:
[...]

Kan je een betere foto maken van de tekst en plaatjes?
Zoals ik het nu zie is hij totaal anders dan die van mij
Links heb ik alleen CE en een prullenbak staan
Rechts zou je een A en een EMC nummer moeten zijn.
Welke zijn dat?

[Afbeelding]
De cases wisselen van print, komt overeen met serienummers die eindigen op LKKT of 06CL (of iets in die richting, ben niet op werk nu en voor zover m’n geheugen). Dus locatie wisselt en internationaal zijn er ook nog verschillen.

@ferrie99 Als je het allemaal niet vertrouwt ga dan langs een Apple Store of AASP (Coolblue, FIxxers, Card Services, Amac, etc) als dat bij je in de buurt is. Men kijkt er graag even naar zodat je weet waar je aan toe bent. Ook kan er een test gedraaid worden of het serienummer uit de case overeenkomt met het daadwerkelijk gerapporteerde serienummer. Dan weet je helemaal of het foute boel zou kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
sigmundfreund schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:35:
[...]

[...]

Ziet er gewoon prima uit zo op het eerste gezicht. Zoals ik al zei, de meeste fakes hebben echt een dikke print. Meest opvallend is de R/L markering maar ook in de case wijkt het af. Als er verder geen licht doorheen komt heb ik voor 99% het gevoel dat ze legitiem zijn.

[...]

De cases wisselen van print, komt overeen met serienummers die eindigen op LKKT of 06CL (of iets in die richting, ben niet op werk nu en voor zover m’n geheugen). Dus locatie wisselt en internationaal zijn er ook nog verschillen.

@ferrie99 Als je het allemaal niet vertrouwt ga dan langs een Apple Store of AASP (Coolblue, FIxxers, Card Services, Amac, etc) als dat bij je in de buurt is. Men kijkt er graag even naar zodat je weet waar je aan toe bent. Ook kan er een test gedraaid worden of het serienummer uit de case overeenkomt met het daadwerkelijk gerapporteerde serienummer. Dan weet je helemaal of het foute boel zou kunnen zijn ;)
Thanks voor je hulp. Ik zal eens kijken of ik binnenkort een winkel binnen kan stappen.

Zou jij kunnen verklaren waarom de software een ander serienummer aangeeft dan de case en oortjes? (Case en oortjes hebben wel zelfde serienummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:41
Een belletje naar Apple zal een hoop duidelijkheid geven lijkt mij

(0800) 0200 570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
ferrie99 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 01:33:
[...]

Thanks voor je hulp. Ik zal eens kijken of ik binnenkort een winkel binnen kan stappen.

Zou jij kunnen verklaren waarom de software een ander serienummer aangeeft dan de case en oortjes? (Case en oortjes hebben wel zelfde serienummer)
Hoort niet hetzelfde te zijn. Serienummers van case eindigen altijd op LKKT of 06CL en de AirPods zijn daar weer uniek in. Haal je het serienummer van de AirPod van onder het 'oortje'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cath59
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-10-2021
Hier nog iemand die erin getrapt is. € 130 op MP, goeie recensies verkoper, serienummer gecontroleerd, klopte. GX9xxxxxx0C6L. Dit nummer staat inderdaad op het doosje en ook op de AirPods. Serienummer via IPhone Instellingen Algemeen Info is anders, GX4xxxxxxxLKKT. Softwareversie 3A283. (Handmatige) update wordt niet uitgevoerd. Hals schijnt niet door. Find my AirPods werkt. En AirPods werken ook, maar ik ben er nog niet achter of alle functies het doen.

@ferrie99 ben je er al achter hoe het zit met die AirPods die jij gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Cath59 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:33:
Hier nog iemand die erin getrapt is. € 130 op MP, goeie recensies verkoper, serienummer gecontroleerd, klopte. GX9xxxxxx0C6L. Dit nummer staat inderdaad op het doosje en ook op de AirPods. Serienummer via IPhone Instellingen Algemeen Info is anders, GX4xxxxxxxLKKT. Softwareversie 3A283. (Handmatige) update wordt niet uitgevoerd. Hals schijnt niet door. Find my AirPods werkt. En AirPods werken ook, maar ik ben er nog niet achter of alle functies het doen.

Jeetje, dat is echt vervelend voor je.

Je kan het testen door noice-cancellation aan te zetten, dat moet het externe geluid zeer goed reduceren. Als dat niet zo is dan zijn ze inderdaad waarschijnlijk nep. Marktplaats staat er vol mee, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cath59 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:33:
Handmatige update bij AirPods? Hoe dan? Je kan het wel een beetje proberen te forceren, maar bij AP’s is het redelijk random soms wanneer ie update. Kan soms binnen een uur, andere keer duurt het 2 of 3 dagen. Krijg je een error of iets dergelijks?

Maar als functies als Find My AirPods zelfs gewoon werken dan zouden Apple zich volgens mij enorm veel zorgen moeten gaan maken 🤣 Want ZO ver integreren in IOS, dat kunnen alleen top-developers etc van Apple zelf, mag ik hopen.
Ik ben ook zeer benieuwd. Qua uiterlijk de AirPods (bijna) perfect kopiëren is nog wel te doen, maar dat het kwalitatief qua hardware EN integratie in IOS ZO dicht in de buurt kan komen, dat je het niet eens kan horen dat zou best bizar zijn. Dan zouden de makers, voor veel minder geld, zo’n enorm goed product gemaakt moeten hebben (waar ook nog eens heel veel tijd en moeite ingestoken is) dat ze ZO professioneel en goed zijn dat ze de illegale markt helemaal niet op hoeven met fake-zooi, maar zelf een bedrijf van het niveau van Xiaomi ofzo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek idee misschien: maar blokkeert Apple de serienummers van gestolen AirPods (uit Apple Stores of andere winkels, of van individuele klanten zelfs) niet ofzo? Dat dit gejatte AP’s zijn, waar ze in de firmware met de serienummers hebben lopen kloten? (Ik weet eerlijk gezegd niet of dat voor handige kwaadwillenden aanpasbaar is, of dat het in de chips zit ‘gebrand’ zeg maar). Het zou het wel beter verklaren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:03
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:17:

Is er voor de pro;s niet een terugroepactie geweest ivm het probleem dat sommige een klikkend geluid gaven met ANC aan? Volgens mij zijn toen alleen de oortjes vervangen en neit de case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Toch is dit een groot probleem en lijken beide gevallen in dit topic nep AirPods: https://www.mod-gadget.com/tell-airpods-fake/ het is een hele check list geworden om het te vinden en kan je dus maar beter nooit AirPods ergens anders kopen dan bij Apple zelf of, een Coolblue etc

Wat zegt: https://checkcoverage.apple.com/ trouwens?

[ Voor 9% gewijzigd door ex87 op 23-10-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:46
ex87 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:43:
Toch is dit een groot probleem en lijken beide gevallen in dit topic nep AirPods: https://www.mod-gadget.com/tell-airpods-fake/ het is een hele check list geworden om het te vinden en kan je dus maar beter nooit AirPods ergens anders kopen dan bij Apple zelf of, een Coolblue etc

Wat zegt: https://checkcoverage.apple.com/ trouwens?
Dit, en de boeven worden steeds inventiever.
Ook altijd blijven afvragen waarom iemand gesealde AirPods verkoopt voor €150 minder dan in de winkel.

Daarnaast hebben de grote webwinkels vaker aanbiedingen waarbij het verschil niet zo groot is.
Pagina: 1