• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:25

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
De Vlaamse televisie quiz "De Slimste Mens ter Wereld" gaat al een behoorlijke tijd mee. En de presentator Erik Van Looy is natuurlijk ook een behoorlijke verschijning op zich zelf. De deelnemers zijn voornamelijk bekende Vlamingen maar af en toe zit er ook een Nederlander tussen. De jury heeft vaker een Nederlander er tussen zitten, zoals Marc-Marie Huijbregts, Jan Jaap van der Wal, Jeroen van Koningsbrugge en Jandino Asporaat.

Concept
Elke aflevering wordt gespeeld met drie kandidaten. Speciaal aan de quiz is dat de kandidaten zeer associatief moeten denken. De meeste rondes bestaan uit vragen waarbij meerdere antwoorden gegeven moeten worden. De kandidaten moeten niet op zoek gaan naar de kleine weetjes, maar proberen die antwoorden te genereren die in het collectieve geheugen van de mensen zitten. Elke dag valt een van de drie deelnemers af; de andere twee komen de volgende dag terug, aangevuld met een nieuwe deelnemer.

Punten worden in deze quiz uitgereikt in de vorm van seconden. Elke speler krijgt bij de start van de eerste ronde 60 seconden cadeau, waarna door het geven van goede antwoorden in de verschillende rondes een variabel aantal seconden verdiend kan worden. Bij alle rondes behalve de eerste gaan er echter ook seconden af terwijl de kandidaat nadenkt. Indien de speler in kwestie geen of niet alle benodigde oplossingen weet, is het dus de bedoeling dat deze zo snel mogelijk "pas" of "stop" zegt. Soms kan het echter ook opportuun zijn om nog iets langer na te denken, bijvoorbeeld wanneer er zeer veel seconden horen bij een bepaald antwoord, of uit strategisch oogpunt, zoals in het finalespel. De kandidaat die na de laatste ronde de meeste seconden heeft, wint de aflevering en is voor een dag De Slimste Mens ter Wereld. De twee overgebleven kandidaten moeten in het finalespel spelen voor een plaats in de volgende aflevering.

De kandidaat die in de laatste aflevering het finalespel wint, wordt tot De Slimste Mens ter Wereld gekroond.

NL versie
Er is ook een NL versie van deze quiz, die heet "De Slimste Mens" en de presentatie is in handen van Philip Freriks met Maarten van Rossem als jurylid.

Seizoen 19
Voor het komende 19de seizoen (in de Vlaamse versie) heeft het team een heuse misdaad trailer opgenomen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vroeger vond ik dit een fijne quiz om naar te kijken maar de laatste jaren is het veel van hetzelfde geworden en de humor wordt steeds flauwer. Ik heb wel genoeg moppen over de tanden van Erik of de vrouw van Jeroom gehoord ondertussen :X

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-10 21:03
Admiral Freebee schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:00:
Vroeger vond ik dit een fijne quiz om naar te kijken maar de laatste jaren is het veel van hetzelfde geworden en de humor wordt steeds flauwer. Ik heb wel genoeg moppen over de tanden van Erik of de vrouw van Jeroom gehoord ondertussen :X
Het voelt een beetje als een Netflix serie waarbij ze nog maar een seizoen erachteraan plakken omdat de cijfers zo goed zijn. Overigens kan ik er nog vaak om lachen hoor, los van dat ik quizzen op televisie sowieso wel leuk vind.

Zal toch wel weer proberen iedere aflevering te kijken, alleen wat minder eenvoud zou leuk zijn :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
tommerd_ schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:21:
[...]

Het voelt een beetje als een Netflix serie waarbij ze nog maar een seizoen erachteraan plakken omdat de cijfers zo goed zijn. Overigens kan ik er nog vaak om lachen hoor, los van dat ik quizzen op televisie sowieso wel leuk vind.

Zal toch wel weer proberen iedere aflevering te kijken, alleen wat minder eenvoud zou leuk zijn :)
Goh ja, elk jaar neem ik de afleveringen nog wel op en begin ik te kijken maar ik merk dat ik elke keer vroeger afhaak omdat het mij niet meer interesseert.

En eigenlijk vind ik dat spijtig want de format van de quiz spreekt mij wel aan en vroeger kon ik er meer mee lachen. Maar nu is het gewoon té voorspelbaar en is men doorgeschoten naar het herkauwen van hetzelfde soort humor.

Dus ja, ik ga dit jaar nog eens proberen te kijken en dan zien we wel weer :P

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-10 21:03
Admiral Freebee schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:23:
[...]

Goh ja, elk jaar neem ik de afleveringen nog wel op en begin ik te kijken maar ik merk dat ik elke keer vroeger afhaak omdat het mij niet meer interesseert.

En eigenlijk vind ik dat spijtig want de format van de quiz spreekt mij wel aan en vroeger kon ik er meer mee lachen. Maar nu is het gewoon té voorspelbaar en is men doorgeschoten naar het herkauwen van hetzelfde soort humor.

Dus ja, ik ga dit jaar nog eens proberen te kijken en dan zien we wel weer :P
Als het je vooral om de quiz gaat is de Nederlandse versie wel een perfect alternatief, ik kan zelf (meestal) Maarten van Rossem ook wel waarderen maar dat zal verschillen per persoon. Daar draait het verder wel vooral om de vragen ipv de humor er omheen

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:35

Oekol

waka waka hey hey

Op welke dagen en op welk tijdstip wordt dit uitgezonden?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
De trailer van vorig jaar was ook in een vergelijkbare stijl geschoten:

@Oekol Het 19de seizoen start op 18 oktober en is te zien via Play4 (om 21:40) en GoPlay.be . Er doen in totaal 34 kandidaten mee, voornamelijk Bekende Vlamingen natuurlijk.
  • Acid (Nathan Vandergunst)
  • Alexander Hendrickx
  • Anne-Laure Vandeputte
  • Anthony Nti
  • Arjen Lubach
  • Cesar Casier
  • Daphne Wellens
  • Dena Vahdani
  • Dorian Liveyns
  • Dorianne Aussems
  • Eddy Planckaert
  • Egbert Lachaert
  • Esther Nwanu
  • Flo Windey
  • Geert Meyfroidt
  • Gloria Monserez
  • Heidi De Pauw
  • Jan Verheyen
  • Jaouad Alloul
  • Jean-Marc Mwema
  • Jeroen Perceval
  • Joachim Coens
  • Klaasje Meijer
  • Laura Tesoro
  • Lisbeth Imbo
  • Marcelo Ballardin
  • Merol (Merel Baldé)
  • Niels Destadsbader
  • Sandra Bekkari
  • Sarah Mouhamou
  • Steven Van Gucht
  • Tine Embrechts
  • Tom Vermeir
  • Wiam

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
De eerste aflevering is inmiddels uitgezonden (en kan je terugkijken via GoPlay), ook heeft men de compilatie "het allerleukste van de jury" van de eerste week van het negentiende seizoen online gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
En ook de tweede week zit er op. Nu is de hele show natuurlijk de moeite waard om te kijken, maar ze publiceren op YT alleen de grappig momenten onder de titel "het allerleukste van de jury".

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:42
Is de finale vanavond ergens live te kijken? :)
Pagina: 1