Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Afgelopen dagen heb ik veel rondgekeken en gepuzzeld wat ik zou willen specwise voor mijn nieuwe (Motion design en gaming) build. Veel multitasken, Cinema4D, After Effects, Octane Render, Premiere, Zbrush, Substance designer etc
uiteindelijk ben ik geeindigd met deze build:
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
3440 x 1440
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ongeveer 3300 (uiteindelijk met assemblage etc zal het rond de 3500 worden).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Muis, cherm, toetsenbord etc heb ik allemaal al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De twee dingen waar ik nog mijn vraagtekens bij heb is de koeling voor de CPU en de behuizing. Aangezien de computer meerendeel van de dag intensief gebruikt zal worden vraag ik me af of dit wel goed genoeg is. Ram, moederbord etc zit allemaal wel goed denk ik.
Misschien is het beter om de CPU koeling te veranderen naar: pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 4
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nvt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
In de toekomst zou ik eventueel nog een extra opslag schijf er bij plaatsen voor extra bestanden, maar dat zal voorlopig denk ik niet nodig zijn. Een iets lager geluidsniveau zou wel fijn zijn aangezien ik meeredeel van de dag naast de computer zal zitten.
Alvast bedankt voor de hulp
Afgelopen dagen heb ik veel rondgekeken en gepuzzeld wat ik zou willen specwise voor mijn nieuwe (Motion design en gaming) build. Veel multitasken, Cinema4D, After Effects, Octane Render, Premiere, Zbrush, Substance designer etc
uiteindelijk ben ik geeindigd met deze build:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 529,- | € 529,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 PRO V2 | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | € 1.799,- | € 1.799,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - TG | € 81,90 | € 81,90 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X53 | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart | € 100,90 | € 100,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 870 Evo 1TB | € 90,25 | € 90,25 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 229,- | € 229,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.307,05 | ||
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
3440 x 1440
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ongeveer 3300 (uiteindelijk met assemblage etc zal het rond de 3500 worden).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Muis, cherm, toetsenbord etc heb ik allemaal al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De twee dingen waar ik nog mijn vraagtekens bij heb is de koeling voor de CPU en de behuizing. Aangezien de computer meerendeel van de dag intensief gebruikt zal worden vraag ik me af of dit wel goed genoeg is. Ram, moederbord etc zit allemaal wel goed denk ik.
Misschien is het beter om de CPU koeling te veranderen naar: pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 4
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nvt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
In de toekomst zou ik eventueel nog een extra opslag schijf er bij plaatsen voor extra bestanden, maar dat zal voorlopig denk ik niet nodig zijn. Een iets lager geluidsniveau zou wel fijn zijn aangezien ik meeredeel van de dag naast de computer zal zitten.
Alvast bedankt voor de hulp
[ Voor 2% gewijzigd door DeRodeKreeft op 30-09-2021 10:01 . Reden: Update ]