6600XT "werkt niet" na installeren van drivers?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:45

ITsEZ

parttime all-rounder

Topicstarter
Vorige week heb ik een 6600XT binnen gekregen, eindelijk voor een fatsoenlijke prijs *O*
Helaas was de vreugde snel over, de kaart werkt namelijk prima zonder drivers (behalve dat je er niet mee kan gamen, want geen drivers). Maar zodra ik de AMD drivers installeer ziet mijn monitor er uit alsof die van de derde verdieping is gestuiterd :/ Groene strepen over het beeld, soms ook nog andere regenboog kleuren, flikkerend beeldscherm (aan, uit, alleen bovenin beeld, etc.). Na het verwijderen van de AMD drivers werkt het weer perfect 8)7

Ik ben inmiddels een beetje ten einde raad, zelf heb ik al alle windows updates gedraaid, en ook andere driver versies geprobeerd.

De setup is als volgt:
- AMD Ryzen 5 1600X
- Gigabyte AB350-Gaming 3 (laatste bios versie)
- LG UltraGear 32GK650F (2560x1440 144Hz)
- CORSAIR Builder TX550 550W PSU
- Windows 10 20H2, nieuwste versie

Zijn er mensen die dit ooit hebben gehad, en zo ja, valt dit op te lossen? Thanks!

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:06
Heb je alle overige drivers eraf gehaald?
Dit al gedaan? https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

Klinkt wel een beetje spannend, groene strepen/artifacts is vaak een hardware probleem..

[ Voor 14% gewijzigd door Mitchelll010 op 30-09-2021 08:11 ]

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 16:14
Kan je je kaart eens niet bij iemand anders testen, indien hetzelfde probleem dan is de kaart stuk.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Klinkt eerlijk gezegd als een DOA. Terugsturen en vragen om een vervangende kaart.

I reject your reality and substitute my own

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Topicstarter
nelizmastr schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:19:
Klinkt eerlijk gezegd als een DOA. Terugsturen en vragen om een vervangende kaart.
Maar bij een DOA zou ik verwachten dat de problemen ook zonder nieuwe drivers zijn? De eerste generatie Ryzen heeft geen eigen graphics, dus al het beeld loopt via de GPU.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Volgens mij is de Builder van Corsair CX500, en de oude Enthusiast TX550. Beide zijn als oud(2011-12) en aan vervangen toe(ook moet je alles goed aansluiten natuurlijk)

Btw; Windows 10 20H2 is van okt 2020, en niet de nieuwste

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 30-09-2021 20:18 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - Makinar -
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-10-2021
Probeer Display Driver Uninstaller maar wel in veilige modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
ITsEZ schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:52:
[...]

Maar bij een DOA zou ik verwachten dat de problemen ook zonder nieuwe drivers zijn? De eerste generatie Ryzen heeft geen eigen graphics, dus al het beeld loopt via de GPU.
Komt dit al voor bij windows of wanneer de kaart belast wordt? Het zal niet de eerste keer zijn dat het een bad chip is die pas bij belasting actief wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Topicstarter
Oke, nog even een update. De videokaart is terug gestuurd naar de webwinkel, en die weigert het te repareren. Volgens hun werkt de kaart prima, ik zal wel gek zijn 8)7
Hier ter illustratie nog een filmpje:
YouTube: YouTube

In ieder geval alle display drivers er af gegooid, zowel de oude als de nieuwe. AMD drivers geïnstalleerd, zowel de nieuwste versie als 1 versie terug (gewoon om dat uit te sluiten). Maar het probleem lijkt niet verholpen te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:49
ITsEZ schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:33:
Oke, nog even een update. De videokaart is terug gestuurd naar de webwinkel, en die weigert het te repareren. Volgens hun werkt de kaart prima, ik zal wel gek zijn 8)7
Hier ter illustratie nog een filmpje:
YouTube: YouTube

In ieder geval alle display drivers er af gegooid, zowel de oude als de nieuwe. AMD drivers geïnstalleerd, zowel de nieuwste versie als 1 versie terug (gewoon om dat uit te sluiten). Maar het probleem lijkt niet verholpen te kunnen worden.
DDU gedraaid in SAFE MODE?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Hackus schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:57:
Volgens mij is de Builder van Corsair CX500, en de oude Enthusiast TX550. Beide zijn als oud(2011-12) en aan vervangen toe(ook moet je alles goed aansluiten natuurlijk)

Btw; Windows 10 20H2 is van okt 2020, en niet de nieuwste
heb je deze opmerking wel gezien @ITsEZ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:12:
[...]

heb je deze opmerking wel gezien @ITsEZ ?
Yep, maar heb de kaart ook getest met een recente 750W voeding pricewatch: Zalman ZM750-GVII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het lijkt me sterk dat een voeding ervoor zorgt dat een videokaart consistent strepen geeft, en dat dat ook nog afhankelijk is van drivers. Wil een voeding dat veroorzaken zonder grafische load, dan moet de voeding dermate weinig vermogen of dermate onstabiele spanning hebben dat je hele PC al niet normaal zou opstarten.

Heb je de kaart alweer terug? Mogelijke vervolgstappen: testen met een andere monitor, testen in een andere PC, en combinaties daarvan, dan weet je meer.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ITsEZ schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:14:
[...]

Yep, maar heb de kaart ook getest met een recente 750W voeding pricewatch: Zalman ZM750-GVII
Daar schiet je nog weinig mee op. Goede voeding is oa pricewatch: Fractal Design Ion Gold 550W voor die prijs.
Maar update Windows eens

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

Daar schiet je nog weinig mee op. Goede voeding is oa pricewatch: Fractal Design Ion Gold 550W voor die prijs.
Maar update Windows eens
Hoezo zou ik daar weinig mee opschieten, voeding geeft stroom, als die genoeg stroom geeft werkt de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:44
Die groene strepen zouden ook een hdmi handshake issue kunnen zijn(vooral omdat het zo flikkert). Heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd? of DVI? En/of een andere monitor of TV? Als dat het allemaal niet is, is het echt de kaart. Er is niets aan overige onderdelen in je PC die dit soort artifacts geven. Tenzij het PCIE slot van je moederbord naar zijn/haar grootje is. Dus ander moederbord proberen is dan ook nog een optie.

[ Voor 36% gewijzigd door MariusV op 21-10-2021 17:23 . Reden: (nog een) aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ITsEZ schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:50:
[...]

Hoezo zou ik daar weinig mee opschieten, voeding geeft stroom, als die genoeg stroom geeft werkt de videokaart?
Ik bedoel ermee dat de Zalman voeding niet veel soeps is. Verder lees ik niet of je al andere kabels hebt geprobeerd(nieuwe) en ook niet dat je Windows al verder hebt geüpdatet dan 20H2 (wat niet de laatste versie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1506
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-05 13:45
ITsEZ schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:57:
Vorige week heb ik een 6600XT binnen gekregen, eindelijk voor een fatsoenlijke prijs *O*
Helaas was de vreugde snel over, de kaart werkt namelijk prima zonder drivers (behalve dat je er niet mee kan gamen, want geen drivers). Maar zodra ik de AMD drivers installeer ziet mijn monitor er uit alsof die van de derde verdieping is gestuiterd :/ Groene strepen over het beeld, soms ook nog andere regenboog kleuren, flikkerend beeldscherm (aan, uit, alleen bovenin beeld, etc.). Na het verwijderen van de AMD drivers werkt het weer perfect 8)7

Ik ben inmiddels een beetje ten einde raad, zelf heb ik al alle windows updates gedraaid, en ook andere driver versies geprobeerd.

De setup is als volgt:
- AMD Ryzen 5 1600X
- Gigabyte AB350-Gaming 3 (laatste bios versie)
- LG UltraGear 32GK650F (2560x1440 144Hz)
- CORSAIR Builder TX550 550W PSU
- Windows 10 20H2, nieuwste versie

Zijn er mensen die dit ooit hebben gehad, en zo ja, valt dit op te lossen? Thanks!
Heb dit ooit gehad bij een AMD kaart bij mijn vorige pc build maar dat was dus het einde van mijn kaart haha.
Pagina: 1