Vraag

• Luckyoil
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-05 21:34
Hoi tweakers,

Ik heb een vraagje m.b.t. het aansluiten van een portable monitor die alleen een usb-c video ingang heeft.
Hierop wil ik een Intel NUC/PC/Raspberry Pi aansluiten die een HDMI aansluiting hebben zodat ik een HDMI naar usb-c video verbinding nodig heb en heb daarvoor de volgende kabel besteld:

https://tweakers.net/pric.../?keyword=S-Conn+10-56025.

Volgens tweakers is dit een HDMI naar usb-c kabel.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of dit kan werken?
Alvast bedankt!

Groet.

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42
Dit gaat hoogstwaarschijnlijk niet werken.

HDMI over USB-C is sowieso zeer zeldzaam en dat is het enige dat je met deze kabel kan bereiken.

Hoogstwaarschijnlijk is dit een USB-C naar HDMI-kabel, waarbij de USB-C-poort in plaats van het standaard Displayport-signaal een HDMI-signaal uitstuurt.

Kun je aangeven welke monitor je hebt?

De meeste portable monitoren met USB moeten via die aansluiting ook stroom krijgen en dat gaat niet via deze kabel.

• Luckyoil
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-05 21:34
Ok, thx!
Ik dacht al dat dit niet zomaar zou werken alhoewel de portable monitor twee aansluitingen heeft, eentje voor het videosignaal (USB-C) en eentje voor de stroom (micro-USB).

Ik heb daarom maar de 'Club 3d HDMI naar USB-C (CAC 1332) actieve adapter' besteld die dat wel kan.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42
Ja, die zou zeker moeten werken.

Mooi dat de monitor een losse voedingsaansluiting heeft, scheelt in de mogelijkheden.