Ik zou het toch zsm voorleggen aan de aannemer die dit gebouwd heeft.
Dat ze het maar onderzoeken. Normaal lijkt het me zeker niet, zeker niet die spleten in je buitenmuur.
Wanneer je het antwoord niet vertrouwd kan je een externe constructeur inhuren, liever zekerheid zou ik zeggen, er zijn genoeg bedrijven te vinden die funderingsonderzoek kunnen doen.
Als er echt constructiefouten zijn gemaakt (geen idee of dat zo is) dan is het nu waarschijnlijk makkelijker op te lossen dan wanneer het erger wordt en als het in orde is dan geeft het je in elk geval een betere nachtrust.
Of het aan één kant vast zit vroeg ik me ook af. Het is niet meteen duidelijk of die hele vloer aan het kantelen is of dat het hout aan het kantelen is omdat het aan één kant verzakt (of je vloer dit \ of dit -_ aan het doen is).
Zover ik weet is het niet abnormaal dat het geheel 2cm zakt, maar ik vind het ten eerste erg snel, ten tweede had hier rekening mee kunnen worden gehouden tijdens de bouw en vooral het scheef gaan lijkt me niet normaal.
Op de foto's is nog steeds niet heel duidelijk wat de verdere constructie is, welk soort dak, dikte van de muren etc, dat kan nogal een verschil in gewicht maken.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO