Reclame doorspoelen op Belgische tv wordt vanaf vandaag onmo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdcL.be
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-10 02:57
@JayStout

https://tweakers.net/nieuws/187514/reclame-doorspoelen-op-belgische-tv-wordt-vanaf-vandaag-onmogelijk-gemaakt.html
Opnames gaan voortaan vooraf aan een minuut niet-doorspoelbare reclame.
Ik heb een vermoeden dat de opname ná de niet-doorspoelbare reclame komt (pre-roll advertisements)? In dat geval is die zin een beetje op de klippen gelopen. Zoals het er nu staat zou de reclame na de opname komen, wat in deze context niet echt steek houdt.

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:51

pmeter

Poes!

Ik woon zelf niet in België, maar gelet op de antwoorden op een vraag daarover in de reacties, blijft reclame doorspoelen van opnames op Belgische tv mogelijk, mits je een eigen DVB-C-tuner/recorder hebt, waarbij overigens een ci-plus module is vereist om ook commerciële zenders in HD op te nemen.

Misschien even bij een tweaker uit België verifiëren en dan eventueel deze nuance aan het artikel toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-10 12:55
Gaat dit trouwens niet enkel over Telenet? Het artikel vermeldt wel alleen Telenet en niet de andere providers, maar het lijkt te impliceren dat dit over alle providers gaat. Terwijl voor zover ik weet, enkel Telenet dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 13:47
Telenet heeft dit aangekondigd, maar zij hebben natuurlijk zelf TV zenders, dus voor hun is dit extra inkomsten.
Proximus & Orange hebben hier niets over laten weten.
Dus tot nader order is het enkel Telenet die hun betalende klanten lastig valt hiermee