BSOD - DMP files maar nog geen idee

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 18:02
Hi Tweakers!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik krijg om de havenklap een BSOD.

Nu heb ik alle drivers al geupdate en geprobeerd maar nog steeds problemen. Ik loop al weken te zoeken hoe ik dit kan oplossen, maar zonder resultaat. Ik heb ook al een MEMTest gedaan, maar deze gaf geen fouten.

Ik heb ondertussen de DMP (dumpfiles) verzameld. Maar als ik ze bekijk zie ik dat hij op de ntoskrnl.exe failt. Kan er dus niet wijzer uit worden. ntoskrnl.exe+907f52. Er zijn vele engelse sites waar iets over staat, maar ik vindt dit best lastig.

Iemand met verstand van zaken die toevallig een kijkje wil wagen? Mijn dank zou groot zijn :)
De dumpfiles kan je hieronder vinden, met als laatste de MEMORY.DMP:
https://www.mediafire.com.../092421-14296-01.dmp/file
https://www.mediafire.com.../092921-15437-01.dmp/file
https://www.mediafire.com.../092121-14859-01.dmp/file
https://www.mediafire.com.../092121-14781-01.dmp/file
https://www.mediafire.com.../092421-15390-01.dmp/file

MEMORY.DMP: https://www.mediafire.com...0xwn44hoo/MEMORY.DMP/file

Alle reacties

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:07
Ik heb even gekeken en uit de minidumps en grote dump komt alleen naar voren dat een critical process died (veelal csrss.exe).....

En het vervelende daaruit is dat de suggesties ervan aangeven:
1. Drivers
2. Windows Repair
dism /online /cleanup-image /restorehealth

sfc /scannow

Het dism commando draait (denk ik) helaas niet in safe mode with networking maar is proberen waard.

Krijg je de crashes ook in veilige modus?

Heb je geprobeerd in veilige modus via msconfig een clean boot aan te zetten en dan te kijken of je crashes krijgt? Als je de crashes niet krijgt zou je stuk voor stuk de non-windows services kunnen aanzetten om te kijken of het aan 1 van deze ligt.

Voor zover ik kan zien kan ik geen directe oorzaak (helaas) uit de dump files halen maar ik moet ook zeggen dat ik geen expert ben van de analyse ervan (behalve dat ik met windbg er vaak wel meer uit kan halen dan deze dump files).

[ Voor 7% gewijzigd door Starke op 29-09-2021 22:32 ]

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:25
Ik zou in ieder geval even AVG van het systeem kegelen:
  1. De ingebouwde beveiliging van Windows (Defender) is zo slecht nog niet
  2. Een virusscanner zit diep in het systeem genesteld; je crasht zit ook redelijk diep in de processen
  3. Je zult dingen moeten uitsluiten
Verder - weet je nog iets over het tijdstip van bsod? Deed je iets met remote desktop, als client of als server?

[ Voor 28% gewijzigd door nescafe op 29-09-2021 23:41 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
nescafe schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:38:
Ik zou in ieder geval even AVG van het systeem kegelen:
  1. De ingebouwde beveiliging van Windows (Defender) is zo slecht nog niet
  2. Een virusscanner zit diep in het systeem genesteld; je crasht zit ook redelijk diep in de processen
  3. Je zult dingen moeten uitsluiten
Verder - weet je nog iets over het tijdstip van bsod? Deed je iets met remote desktop, als client of als server?
Eindelijk tijd om hier mee aan de slag te gaan. Bedankt voor de tip!
Ik heb zojuist AVG er af gegooid zoals je tipt.
De bsod is heel willekeurig, verder deed ik niets qua remote desktop.

[ Voor 1% gewijzigd door Krode op 01-10-2021 11:11 . Reden: conpliment voor hulp toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
Starke schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:31:
Ik heb even gekeken en uit de minidumps en grote dump komt alleen naar voren dat een critical process died (veelal csrss.exe).....

En het vervelende daaruit is dat de suggesties ervan aangeven:
1. Drivers
2. Windows Repair
dism /online /cleanup-image /restorehealth

sfc /scannow

Het dism commando draait (denk ik) helaas niet in safe mode with networking maar is proberen waard.

Krijg je de crashes ook in veilige modus?

Heb je geprobeerd in veilige modus via msconfig een clean boot aan te zetten en dan te kijken of je crashes krijgt? Als je de crashes niet krijgt zou je stuk voor stuk de non-windows services kunnen aanzetten om te kijken of het aan 1 van deze ligt.

Voor zover ik kan zien kan ik geen directe oorzaak (helaas) uit de dump files halen maar ik moet ook zeggen dat ik geen expert ben van de analyse ervan (behalve dat ik met windbg er vaak wel meer uit kan halen dan deze dump files).
Dank je voor je hulp.
Eindelijk tijd om hiermee bezig te gaan. Ik heb Dism en sfc zoals je beschrijft zojuist uitgevoerd. hopelijk helpt dit al.
Msconfig met clean boot heb ik nog niet gedaan. Ik moet nog even uitzoeken hoe dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

Cyphax

Moderator LNX
Je zou WhoCrashed ook eens kunnen draaien om te kijken of je iets meer bruikbare info uit de dumps kan krijgen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:07
Krode schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

Dank je voor je hulp.
Eindelijk tijd om hiermee bezig te gaan. Ik heb Dism en sfc zoals je beschrijft zojuist uitgevoerd. hopelijk helpt dit al.
Msconfig met clean boot heb ik nog niet gedaan. Ik moet nog even uitzoeken hoe dit werkt.
Het is met msconfig mogelijk om te zorgen dat je alleen opstart met de microsoft services ingeschakeld wat over het algemeen wordt aangewezen als clean boot
1. Start msconfig (run msconfig)
2. Ga naar het tabblad services
3. Klik op de knop (zet het vinkje bij het vakje) Hide all Microsoft services
4. Klik op disable all
5. Klik op apply
6. Start opnieuw op (als het goed is geeft msconfig dit zelf aan).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nr6t30Bwna3V5KgWGvcO62HWq_0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jDz6cj9zeyThaaDnShTBTXZz.png?f=user_large
7. Kijk of de crashes voorkomen
7a. Indien de crashes niet voorkomen schakel dan stukje bij beetje de non-Windows services weer in tot ze weer voorkomen en je hebt de oorzaak van de crashes gevonden
7b. Indien de crashes wel voorkomen ligt het waarschijnlijk niet aan de non-Windows services :(

PS: Hou er rekening mee dat zolang clean boot is ingeschakeld mogelijk niet alle externe programma's goed draaien omdat bepaalde services die ze nodig hebben mogelijk zijn uitgeschakeld.

Je zou ook eventueel uit de msconfig de diagnostic startup kunnen gebruiken alleen worden dan alle services (die mogelijk zijn) uitgeschakeld en alleen basis drivers geladen het is beter om dat alleen te gebruiken als al het andere faalt (standaard onder normal boot zoveel mogelijk non-windows services uitschakelen).
Pagina: 1