Graag even feedback gewenst of alles compatibel is en of er geen domme keuzes gemaakt zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen, zou graag de sprong naar 1440p maken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2500 EUR (normaal lager, maar wat wil je met de huidige GPU prijzen...).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en keyboard gaat mee. Scherm voorlopig ook nog, maar een 1440p monitor moet ik nog uitkiezen. Suggesties?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Extra HD omdat ik toch nog wel wat films heb staan. Hoge voeding omwille van toekomstige upgrade
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC moet relatief stil zijn. Moet ook laatste games vlotjes kunnen draaien op 1440p en deze moet zeker aankunnen dat ik massaal veel vensters heb open staan. Meestal hangen er ook nog 2 andere monitors (1 monitor en 1 tv) aan pc. Vandaar dacht ik trouwens aan een cpu 7 5800x.
Geen RGB.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Check of dit systeem vlot 1440p aan kan. Kan omgaan met massaal veel open vensters (huidige i5 6600k durft al wel eens te vertragen
). Voeding is met het oog op een gpu upgrade binnen 3tal jaar, of zou dit nog steeds overkill zijn?
Als er betere bang for buck is, dan mag je het altijd laten weten.
Bestelling en assemblage zal bij Alternate België gebeuren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen, zou graag de sprong naar 1440p maken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2500 EUR (normaal lager, maar wat wil je met de huidige GPU prijzen...).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en keyboard gaat mee. Scherm voorlopig ook nog, maar een 1440p monitor moet ik nog uitkiezen. Suggesties?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Extra HD omdat ik toch nog wel wat films heb staan. Hoge voeding omwille van toekomstige upgrade
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC moet relatief stil zijn. Moet ook laatste games vlotjes kunnen draaien op 1440p en deze moet zeker aankunnen dat ik massaal veel vensters heb open staan. Meestal hangen er ook nog 2 andere monitors (1 monitor en 1 tv) aan pc. Vandaar dacht ik trouwens aan een cpu 7 5800x.
Geen RGB.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Check of dit systeem vlot 1440p aan kan. Kan omgaan met massaal veel open vensters (huidige i5 6600k durft al wel eens te vertragen
Als er betere bang for buck is, dan mag je het altijd laten weten.
Bestelling en assemblage zal bij Alternate België gebeuren.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming Z TRIO 8G LHR | € 797,90 | € 797,90 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB | € 85,94 | € 85,94 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Black Solid | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,22 | € 75,22 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850 (2019) | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 2TB | € 220,81 | € 220,81 |
| Totaal | € 2.035,77 | |||