Zijn er x-callback-url voor Albert Heijn app op iOS?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MatthijsZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-03 07:20
Mijn vraag
Ik zou graag op mijn telefoon een aantal workflows aanmaken zodat ik producten in de iOS app van albert Heijn automatisch kan openen (en het liefst direct toevoegen aan een bestelling (zie update, ik kan producten al openen)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een iPhone met nieuwste iOS en de meest up to date Albert Heijn app

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan met de url “appie://producten” de producten pagina openen van de app (met trial-and-error gevonden en door me te herinneren dat de app eerder appie heette)

_update:_ ik kan nu ook een product (halfvolle melk) openen, via “ appie://producten/product/wi33693” (gegokt aan de hand van https://github.com/agentcooper/albert-heijn).

Ik hoop dat er iemand is die al een lijst heeft van wat er allemaal mogelijk is. Dit gokken kan lang duren 🤪

_update2_
Werkt wel:
appie://producten/product/wi33693/
appie://bonus/
appie://mijnlijst/

Werken niet:
appie://producten/product/wi33693/toevoegen
appie://producten/product/wi33693/voegtoe
appie://producten/product/wi33693/?actie=voegtoe
appie://producten/product/wi33693/?actie=toevoegen
appie://producten/product/wi33693/?voegtoe=true
appie://producten/product/wi33693/?toevoegen=true
appie://recepten/
appie://recept/
appie://recipes/
appie://gerechten/
appie://zoeken/
appie://zoeken/Henk
appie://search/
appie://producten/product/kaas
appie://producten/zoeken/kaas

Liefst heb ik een shortcut die een product aan de actieve lijst toevoegt

[ Voor 51% gewijzigd door MatthijsZ op 29-09-2021 19:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zie op deze pagina https://www.ah.nl/product...7/ah-witte-scharreleieren
Een link om een ander product toe te voegen. Lijkt alleen niets te doen
https://www.ah.nl/mijnlijst?add.product=wi171074

• MatthijsZ
Bedankt! Direct geprobeerd, maar dit werkt niet naar de app:

appie://mijnlijst/?add.product=wi33693
appie://mijnlijst/add.product/wi33693
appie://mijnlijst/toevoegen/wi33693
appie://mijnlijst/voegtoe/wi33693
appie://mijnlijst/voeg.toe/wi33693
appie://mijnlijst/?voeg.toe=wi33693
appie://mijnlijst/?toevoegen=wi33693
appie://mijnlijst/?toevoegen.product=wi33693
appie://mijnlijst/?voegtoe.product=wi33693
appie://mijnlijst/?toevoegen=true&product=wi33693
appie://mijnlijst/?voegtoe=true&product=wi33693
appie://mijnlijst/?add=true&product=wi33693
appie://mijnlijst/?add.product=true&product=wi33693

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-05 20:30
Waarom mail je de dev afdeling van de albert heijn niet gewoon?
Misschien zijn ze wel sportief en delen ze het eea.

• MatthijsZ
Goed plan Torac, ik zal jullie op de hoogte houden!
Maar ik hoop ook dat er nog tweakers zijn met andere oplossingen, mocht het dec team niet sportief zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05 14:14
Torac schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:53:
Waarom mail je de dev afdeling van de albert heijn niet gewoon?
Misschien zijn ze wel sportief en delen ze het eea.
Als dit de bedoeling was geweest hadden ze wel een publieke api beschikbaar gesteld. Reverse engineering blijft natuurlijk leuk! Benieuwd naar de uitkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
fetch("https://www.ah.nl/common/api/basket/v2/add", {
  "headers": {
    "accept": "application/json",
    "content-type": "application/json",
  },
  "body": "{\"items\":[{\"id\":197157,\"quantity\":1}]}",
  "method": "POST",
  "mode": "cors",
  "credentials": "include"
})  .then(response => response.json())
  .then(data => console.log(data))

Misschien kan je met Apple Actions well wat in elkaar knutselen om dit request te doen, waarschijnlijk moet je eerst inloggen en de cookie hergebruiken op dit request.

• MatthijsZ
@itons dat is ook een goed idee! Op die manier synchroniseert het via de site naar de app. Ik twijfel alleen of die authenticatie gaat lukken. Wellicht moet ik alles via Safari laten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• najtram
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-07-2024
Leuk topic, ik wil dit ook voor elkaar krijgen door NFC-tags op strategische plekken te plaatsen waarmee een product in 1 keer op onze lijst terecht komt. Ben je al verder gekomen? Die NFC tag is dan eigenlijk een soort Dash button. Siri Shortcuts kan op basis van een NFC scan een url openen. Nadeel is dat je dat op elke telefoon in je huishouden moet instellen. Je kunt ook die appie:// url in die NFC tag zetten. Dan moet je alleen nog een keer klikken.

Dus erg benieuwd of je meer hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Voor elke app maak je altijd een deeplink file, dit is de apple variant van AH.nl, misschien kan je daar ook wat mee:

https://www.ah.nl/apple-app-site-association

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• najtram
Hiermee is de lijst van de topicstarter behoorlijk uit te breiden. Top. Wat me nog niet lukt is direct iets op mijn lijst te knallen. Dus een directe link naar 1 product kan ik dan in zo'n NFC sticker wel direct naar dat product in mijn appie app springen, maar wat ik eigenlijk wil is dat hij hem direct heeft toegevoegd.

Vergelijkbaar met de topicstarter die om 19:51 nog een hele lijst aan "toevoeg" varianten heeft geprobeerd. Mogelijk bestaat het dus niet. Ik zie geen soortgelijke acties in die deeplink file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
Cool, ik heb weer wat geleerd uit deze thread. Zelf ben ik gestopt met dit onderwerp: Appie kwam ineens met favorieten in de app en was mijn probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• najtram
Zijn er niet meer mensen die interesse hebben in deze mogelijkheid?

Voorbeeld: NFC-sticker bij een favoriet product. Neem een frisdrankfles. Iemand in je gezin pakt de laatste fles uit de voorraadkast. Hij/zij hoeft alleen telefoon tegen NFC-sticker(tag) aan te houden en de volgende boodschap-actie gaan dit product vanzelf mee.

Dus ik zoek iets als een url appie://mijnlijst/voegtoe/wi33693 (zie opties topicstarter)
Wat nu al lukt is product dus openen, ik moet alleen alsnog product toevoegen. Die extra actie zou ik niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-05 09:17

Pizzalucht

Snotneus.

najtram schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:50:

Voorbeeld: NFC-sticker bij een favoriet product. Neem een frisdrankfles. Iemand in je gezin pakt de laatste fles uit de voorraadkast. Hij/zij hoeft alleen telefoon tegen NFC-sticker(tag) aan te houden en de volgende boodschap-actie gaan dit product vanzelf mee.

Dus ik zoek iets als een url appie://mijnlijst/voegtoe/wi33693 (zie opties topicstarter)
Wat nu al lukt is product dus openen, ik moet alleen alsnog product toevoegen. Die extra actie zou ik niet willen.
Hoe kom je erbij dat dit uberhaupt een functionaliteit in de app is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Klinkt als een dure oplossing, kan datzelfde gezinslid niet gewoon de barcode van het product scannen in de app?

Je kan ook een fysieke barcode scanner (zoals ze in supermarkten hebben) bij je prullenbak zetten/hangen met een raspberry pi eraan om producten aan je winkelmandje of lopende bestelling toe te voegen, dan ben je voor ~50 euro klaar in plaats van ~2 euro per product dat je weggooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 08:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Niet moeilijk doen met NFC joh. Je kunt gewoon in de Appie app de barcode scannen om het product aan je boodschappenlijstje toe te voegen. Hoef je niks meer voor te kopen of te maken, dat werkt nu al.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1