Omdat ik bij de laatste AMD drop een 6700xt heb kunnen bemachtigen ben ik van plan mijn PC te upgraden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen 1440p High/Ultra 90-165fps. Verder niets zwaars.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Iets van €1000, mag meer, maar wil voornamelijk onderdelen met goede bang for buck of iets beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een AMD omdat de videokaart ook AMD is. Ik heb liever alleen merken waarvan bekend is dat het kwaliteit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB of uiterlijk interesseert mij niet zoveel, behuizing is toch dicht. Ik wil vooral dat alles stabiel draait voor een langere tijd.
Wil zelf dat de voeding 8-10 jaar meegaat en CPU/mobo zo'n 3-4 jaar.
Hoeft niet super stil te zijn, zolang het maar niet super luid is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik weet niet zo goed wat voor CPU koeler ik moet gaan. Alle goed gereviewde koelers zijn te hoog samen met de casefan (20mm breed) die aan de zijkant zit. Is er een goede <140mm cpu koeler die ik kan nemen of is het misschien beter om de casefan maar weg te halen en dan voor iets als een Hyper 212X te gaan?
Ik heb nog een oude Hyper TX3 (uit 2010) die past in de behuizing, maar geloof niet dat die past op een AM4 socket zonder nieuwe brackets, of past dat wel?
Verder twijfel ik om de Samsung 980 te vervangen met de Kingston A2000. Die is €20 goedkoper, maar heeft een aantal slechte reviews en de Samsung was in de Best Buy Guide.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen 1440p High/Ultra 90-165fps. Verder niets zwaars.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Iets van €1000, mag meer, maar wil voornamelijk onderdelen met goede bang for buck of iets beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6700 XT | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master CM 690 II Advanced + 6 Case Fans | € 0,- | € 0,- |
1 | Fan-controllers en lcd's | Zalman ZM-MFC1 Plus (Zwart) | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | Dell S2721DGF Zwart | € 408,19 | € 408,19 |
1 | Solid state drives | 500GB SDD | € 0,- | € 0,- |
1 | HDD | 1TB HDD | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 408,19 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 286,90 | € 286,90 |
1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 129,- | € 129,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 163,35 | € 163,35 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2021) Zwart | € 125,50 | € 125,50 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 109,- | € 109,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 813,75 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een AMD omdat de videokaart ook AMD is. Ik heb liever alleen merken waarvan bekend is dat het kwaliteit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB of uiterlijk interesseert mij niet zoveel, behuizing is toch dicht. Ik wil vooral dat alles stabiel draait voor een langere tijd.
Wil zelf dat de voeding 8-10 jaar meegaat en CPU/mobo zo'n 3-4 jaar.
Hoeft niet super stil te zijn, zolang het maar niet super luid is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik weet niet zo goed wat voor CPU koeler ik moet gaan. Alle goed gereviewde koelers zijn te hoog samen met de casefan (20mm breed) die aan de zijkant zit. Is er een goede <140mm cpu koeler die ik kan nemen of is het misschien beter om de casefan maar weg te halen en dan voor iets als een Hyper 212X te gaan?
Ik heb nog een oude Hyper TX3 (uit 2010) die past in de behuizing, maar geloof niet dat die past op een AM4 socket zonder nieuwe brackets, of past dat wel?
Verder twijfel ik om de Samsung 980 te vervangen met de Kingston A2000. Die is €20 goedkoper, maar heeft een aantal slechte reviews en de Samsung was in de Best Buy Guide.