Final Fantasy the Movie Vs. Final Fantasy the Game

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:22
Ik heb gister met mijn vriendin FF:the spirits within in de bios gekeken.

Nou ben ik persoonlijk helemaal weg van FF, een complete junk. Ik hoorde van verschillende bronnen dat de film grafisch goed in elkaar stak, maar dat het verhaal nogal klote was.

Het begin van de film ging goed. Die droom, de afdaling in old new york. Die plant en dan dat team die Aki komt redden.
Voordat die groene zooi die de val afremd, vond ik wel goed gevonden. Eerst dat ik dat het een stukje ruimte was waar de tijd langzamer ging, maar blijkbaar is het dus toch gewoon zooi :)

Maar snel gaat de film achteruit. De actiescenes zijn wel leuk allemaal, maar de typische gewetensverdrongen generaal die zijn gezinnetje is kwijt geraakt is een beetje cliche. Ik had een veel beter/complexer verhaal verwacht van de makers van Final Fantasy.

Het verhaal is te simpel, te onsamenhangend, en het heeft geen enkele relatie met FF:The Games behalve de naam dan.

In ELKE Final Fantasy heb je:
Een party
Classes (fighter, mage, thief etc)
Magic
Summonings (Alle behalve de Mystic Quest dacht ik)
Crystals (earth, fire, wind, water, holy, meteor, pure, dark crystals etc..)

De film heeft:
Geen party
Geen Classes
Geen magic
Geen summonings
Geen Crystals oid, alleen die Gaia.

Ik vond dat Gaia idee wel geripped van FF7 met Lifestream..

Het verhaal was zoooo gruwelijk voorspelbaar, en honderden (ok, niet echt honderd maar je snapt het :) ) dingen worden niet of slecht uitgelegd. Waarom moorden die ghosts iedereen uit? Bio-Etheric energie? Dat kennen ze bij Star trek niet eens. Wat doen die ghosts pcies ? Hoe zit die geschiedenis pcies in elkaar? Allemaal zwaar onduidelijk..

Ik vind dat de film eigenlijk geen FF mag heten.. het enigste FF-achtige eraan is dat de bedenker van de FF games hieraan mee heeft gewerkt.. nou .. YaY...

What do you people think ?

Ps. Staat deze hier goed in Spielerij of toch in Nieuws, sport en TV? Als het allebei mag, laat dan AUB hier staan..

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Tis een mooie film met zekers een goed verhaal maar the game?...

ik vond het zelf een goede film al heb ik um jammer genoeg niet in de bios gezien, het verhaal kon echter beter en langer, want erg kort was de film wel (qua verhaal)

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Warbringer, ik ben het helemaal met je eens. Ik ben er gister ook naar toe geweest met Sephiroth, en ik had ook wel iets meer verhaal verw8. Net als in de games.
Het zag er wel allemaal erug flex uit :9 :9~

Maar als er een sequel komt, laat die gasten dan alsjeblieft een goed verhaal bedenken :Y)

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 19:38
Waarom moorden die ghosts iedereen uit? Bio-Etheric energie? Dat kennen ze bij Star trek niet eens. Wat doen die ghosts pcies ? Hoe zit die geschiedenis pcies in elkaar? Allemaal zwaar onduidelijk..
Volgens mij werd dat toch behoorlijk duidelijk uitgelegd :?
Vooral door Aki's droomen kwam je meer te weten over wat daadwerkelijk is gebeurd en waarom de phantoms en dergelijke kwaad waren.
Ik vond de film er goed kwa grafisch gebied en kwa verhaal..mag dan wel voorspelbaar zijn maar dat zijn de games ook :)
Geen party? hmm ligt eraan op welke manier je het bekijkt :)
Je had namelijk die soldaten die met haar meeliepen en dan had je Cid (Cid is het toch? Ondertiteling zei Sid) en Aki zelf die, ja de wijzen waren...geen mages ofzo maar goed :)

Ik denk niet dat je in deze film moet verwachten dat je summons ziet of enige magic...als dat zou gebeuren dat Aki en Bahamut ineens tevoorschijn tovert dan zou dat voor mij een grote MIN punt zijn :)
Verhaal was tja in een echte FF style, lekker toekomkst achtig enzo en de wereld werd erg mooi weergegeven en aangezien het in 1 uur en 45 min is gestopt in plaats van 120 uur (ff7 enzo) is het toch aardig gedaan en zeker zie je vele FF elementen.

Tis tot zover de beste game based film die ik tot nu heb gezien :)

Verwijderd

Ik moet nog nog beoordelen (lees:zien)

Ach ik vind wel dat het idd een andere naam moet hebben het leek nog meer op frontmission of xeno als op FF aan de trailers te zien.

• the_tWiStEr
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 11:18 schreef SCaffa het volgende:

[...]en dan had je Cid (Cid is het toch? Ondertiteling zei Sid)
Ik d8 ook dat het Cid was, maar op finalfantasy.com staat onder characters staat toch echt Dr.Sid :?

• Koffiezuiper
Ik niet begijpen :)
Ik dacht echt dat het Cid was, dat zie je ook met FF7. En toen ik dus Sid zag bij de film had ik iets van :?
Ze hadden toch zo traditie om steeds een naam terug te laten komen ofzow? Of lijkt de naam er dan alleen een beetje op?

Niet dat het veel uitmaakt maar goed :)

Verwijderd

Het verhaal was niet echt geweldig te noemen, zeker niet in vergelijking met een FF game. Maar je moet niet vergeten dat het hier om een film gaat van 2? uur, dus dat er veel minder tijd is voor character development en om een uitgebreid verhaal te vertellen zoals in FF7 bijv.
) dingen worden niet of slecht uitgelegd.
Dat vind ik persoonlijk een groot pluspunt, want als er iets is waar ik niet op zit te wachten is het wel ellendige technobabble om iets uit te leggen, wat er uberhaupt niet toe doet want hetgene wat uitgelegd wordt IS er al. Als je er gewoon vanuit gaat dat het kan/bestaat (het is immers fantasy) dan heb je geen uitleg nodig.

De setting vond ik wel erg origineel en deed me zeer veel aan FF zelf denken. Muziek was misschien nog wel het ergste. Vooral die "overwinnings" muziekjes die je altijd veel te vroeg hoort of op plekken waar het niet nodig zou zijn. (laat ik het maar niet hebben over de Star Wars imperial march lijkende muziek bij het Zeus Cannon aka Death Star :D ) Maarja, dat soort dingen vinden japanners mooi, en door hun is die film ook gemaakt, dat moet je niet vergeten.

Party? Magic? Classes? Boeiend, het is een film, geen spel! Daar zijn dit soort dingen nodig zijn om extra interactiviteit te creeeren, maar in een film totaal overbodig en het moet natuurlijk nog steeds in een setting passen.

Uiteindelijk heb ik er wel met plezier naar gekeken, ondanks de minpunten. En je kan er altijd heen gaan om te zien hoe onze pc games er later uit gaan zien ;)

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op maandag 20 augustus 2001 11:05 schreef Warbringer het volgende:
In ELKE Final Fantasy heb je:
Een party
Aanwezig.
Classes (fighter, mage, thief etc)
Scientist, Soldier, Engineer, etc.
Magic
Summonings (Alle behalve de Mystic Quest dacht ik)
Crystals (earth, fire, wind, water, holy, meteor, pure, dark crystals etc..)
Film is in de scifi tijd ipv de fantasy tijd. Nu weet ik dat dat in FF7 en 8 ook zo was en zij die wel hadden, maar ik mis het ook niet echt.
Geript? Zonet zat je nog te zeiken dat de film niks met het spel te maken heeft, nu is het weer geript. :Z
Waarom moorden die ghosts iedereen uit? Bio-Etheric energie? Dat kennen ze bij Star trek niet eens. Wat doen die ghosts pcies ? Hoe zit die geschiedenis pcies in elkaar? Allemaal zwaar onduidelijk..
Is dat in FF ooit duidelijk dan? Je word altijd in een FF universe gedropt en moet dan meteen maar aannemen dat de omstandigheden zijn zoals die zijn, is het jou dan ooit in FF uitgelegd waarom de magic werkt? Waar die summons vandaan komen? Waarom je spells uit dingetjes kunt rukken
uit objecten en vijanden? etc....
Ik vind dat de film eigenlijk geen FF mag heten.. het enigste FF-achtige eraan is dat de bedenker van de FF games hieraan mee heeft gewerkt.. nou .. YaY...
Ik vind dat het een goed FF filmpje is geweest. Ik had geen enkele connectie met de spellen verwacht (dat is tegen de traditie in. Elk FF spel is een op zichzelf staand verhaal dat niks te maken heeft met zijn voorgangers), en ben tevreden met het verhaal aangezien het aardig complex is voor de tijd die ze hadden. De gemiddelde amerikaan snapt er geen flikker van, dus ik ben tevreden >:). Enige wat ik wel kut vond is dat ze de film daadwerkelijk op Aarde hebben geplaatst ipv in de spellen er lekker onduidelijk over zijn.

Trouwens. Een van die ghosts was dus wel een chocobo >:)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Final Fantasy the movie vond ik persoonlijke de beste film na Matrix (fuck op met Titanic). Verhaal vond ik heeel origineel. (Heel wat afgeleid van FF7) En vooral als ik veel Manga films heb bekeken kan ik best begrijpen waarom jullie zeggen dat de verhaal vaag is. Iedereens eigen mening :)

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11 17:43
Nou, laat ik dan ook maar es wat van me horen (zie The_Twister)
HEt was een zeer mooie film, en je hebt gelijk, als Gaia op een gegeven moment de ruimte inschiet (oid dit doe ik ff snel dus ik ga het me niet helemaal meer inbeelden :)) vind ik idd verdacht veel lijken op FF7 (my favo!) en meerdere dingen daaruit :)
Maar ik vind toch nog steeds dat het spel roeleert, de film vond ik PRACHTIG maar idd nogal onduidelijk, en een........non-FF-verhaal, echt dat gewoon NIET in de FF-style zit, ik ben beter gewend.....
Ook vond ik dat de film last had van het vrouwen probleem (ooit opgevallen dat bijna alle Female characters in FF telkens een andere bortskas (lees grootte :)) hebben)..
Maar ik raad je aan om em te zien, en ICQ ff een FF fan :) (that would be me :))

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik moet hem nog gaan zien.

Ben zeer benieuwd. :)

• Warbringer
Blijkbaar zijn de meningen verdeeld..

Ik speel FF sinds dat ik (ff tellen..) 10 was..
Dat was FF2/4j. Dat is de FF met Cecil, Cain, Golbez, Zeromus...

Dit is in mijn ogen de beste FF qua verhaal.

Vanaf dat moment heb ik alle FF's gespeeld, en bijna allemaal uitgespeeld.
moet alleen 3/6j en 5 uitspelen. Daarna 9 nog..

Maar ik had eerlijk gezegd liever een FF gezien in de stijl van de middeleeuwse Final Fantasy. Of zoiets als FF7. Wel industrieel maar toch met magic/materia.

En ja.. er wordt in de FF's uitgelegd waar de magic en summons vandaan komen.
Materia bijv. was eigenlijk de wisdom and knowledge of the ancients. En het Summoning verhaal wordt uitgelegd in FF 2/4j.

Maar zoals ik al zei, ik had liever zoiets gezien. Een party van fighter, mages, thieves etc. Die dus een verhaal doorlopen en dan uiteindelijk bij een of andere evily mega-dude uitkomen en dan een gruwelijk groot gevecht met alle grafische pracht die ze van die rekenprocessors kunnen trekken.

Beeld je een Bahumat-ZERO in van 60K polygonen.. :9~
Of een Phoenix.. dat zou toch geweldig zijn? In plaats van een stel rode halfschimmen...

Misschien een idee voor FF2..
Of misschien dat ze ooit een spel gaan verfilmen.. :?

• FailFr8er
Reken daar maar niet op....
Enneh.............nu toekomst strax verleden als je mzzl hebt.....

• Warbringer
Op maandag 20 augustus 2001 13:36 schreef Sephiroth het volgende:
Reken daar maar niet op....
Enneh.............nu toekomst strax verleden als je mzzl hebt.....
Ik wil gewoon een game-getrouwe FF film!.. :'(

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

de film word prima uitgelgd, maar niemand schijnt het te snappen..
De naam Final Fantasy mag die van mij zeker houden, op de muziek na (AAARGH) had het echt wel alle elementen uit een FF..

Misschien geen chocobo's, crystal's (mjah, soort van) ed, maar je moet even rekening me houden dat de film nog geen 2 uur duurt, en je met het spel al gouw 40 uur bezig bent..

Trouwens, elke Final Fantasy is vrij vaag met een (half) open einde..
Eigenlijk vind ik de film nog de meest onverwachte FF van de reeks, vooral het einde..

Graphics zijn ook prima, al zie je soms duidelijk dat het met de computer is gemaakt, maarja, dat is bij het spel ook overduidelijk >:)
Muziek is soms echt afgrijselijk ja..

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:05

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op maandag 20 augustus 2001 11:33 schreef SCaffa het volgende:
Ik niet begijpen :)
Ik dacht echt dat het Cid was, dat zie je ook met FF7. En toen ik dus Sid zag bij de film had ik iets van :?
Ze hadden toch zo traditie om steeds een naam terug te laten komen ofzow? Of lijkt de naam er dan alleen een beetje op?

Niet dat het veel uitmaakt maar goed :)
Is inderdaad Cid, komt namelijk uit Star Wars en daar is het toch duidelijk Cid en geen Sid.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 13:20 schreef Warbringer de volgende zinnen :P :
Ik speel FF sinds dat ik (ff tellen..) 10 was..
Dat was FF2/4j. Dat is de FF met Cecil, Cain, Golbez, Zeromus...
me2 :) alleen ik was 8 :P
Dit is in mijn ogen de beste FF qua verhaal.
ben ik met je eens :)
Vanaf dat moment heb ik alle FF's gespeeld, en bijna allemaal uitgespeeld.
moet alleen 3/6j en 5 uitspelen. Daarna 9 nog..
ik moet 5 en 9 ook nog steeds uitspelen, alleen ik ben er te lui voor |:(
Maar ik had eerlijk gezegd liever een FF gezien in de stijl van de middeleeuwse Final Fantasy. Of zoiets als FF7. Wel industrieel maar toch met magic/materia.

En ja.. er wordt in de FF's uitgelegd waar de magic en summons vandaan komen.
Materia bijv. was eigenlijk de wisdom and knowledge of the ancients. En het Summoning verhaal wordt uitgelegd in FF 2/4j.

Maar zoals ik al zei, ik had liever zoiets gezien. Een party van fighter, mages, thieves etc. Die dus een verhaal doorlopen en dan uiteindelijk bij een of andere evily mega-dude uitkomen en dan een gruwelijk groot gevecht met alle grafische pracht die ze van die rekenprocessors kunnen trekken.

Beeld je een Bahumat-ZERO in van 60K polygonen.. :9~
Of een Phoenix.. dat zou toch geweldig zijn? In plaats van een stel rode halfschimmen...

Misschien een idee voor FF2..
Of misschien dat ze ooit een spel gaan verfilmen.. :?
Op zich is dat ook een koel idee, maar de FF film is een start. Er zaten zo hier en daar nog een klein aantal foutjes in. Het verhaal was toch toch nog wel een klein beetje oppervlakkig. Als er een vervolg op komt (althans op de titel) dan zouden ze idd wat meer energie in het verhaal mogen steken. Dingen wat duidelijker maken en dat soort zooi.
hehe daar zat ik nou ook aan te denken toen ik em zag :P
En als ze van een spel een film maken zouden ze of 2 of 7 moeten verfilmen :)
want die spellen rulen gewoon hard:)

Alleen hoe wil je minimaal 40 uur gameplay in een film van anderhalf uur proppen :?

• Warbringer
Op maandag 20 augustus 2001 15:02 schreef Djek-Herrur_IRCow het volgende:
En als ze van een spel een film maken zouden ze of 2 of 7 moeten verfilmen :)
want die spellen rulen gewoon hard:)

Alleen hoe wil je minimaal 40 uur gameplay in een film van anderhalf uur proppen :?
Een film van 40 uur maken? >:) aj.. arme rekenproc's..
Maar een goed verhaal zou best in 2 uur passen..

Pearl harbor en titanic (dacht ik) duurde ook 3 uur.. Dan mag en film als final Fantasy ook wel 3 uur duren! :)

Nieuwe topic..

je nieuwe FF film script! :)

Verwijderd

Nog wat meer dingen die mij opvallen en typisch problemen zijn van een een CA film : Zo zie je heel goed in FF dat het bijzonder moeilijk is emotie op de gezichten te krijgen. Als ze droevig zijn zie je het het beste. De bewegingen van de lippen zijn dan op dat moment niet helemaal goed. Ook de gebaren lopen niet echt synchroon met wat ze zeggen.
Dat zal nog wel een hele tijd het grootste probleem blijven in CA films : namelijk het goed tonen van expressies.
In shrek is dat bijvoorbeeld beter, maar daar is dus ook motion capturing voor gebruikt.

Verwijderd

had ik dit niet 1 maandje geleden terug al geconcludeerd???
*I warned ya..*

• FailFr8er
Op maandag 20 augustus 2001 14:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Is inderdaad Cid, komt namelijk uit Star Wars en daar is het toch duidelijk Cid en geen Sid.
In de SPELLEN is et Cid in de film is het Sid......Star Wars...:? I don't think so....anyways...trust me et is in de film Sid

• Koffiezuiper
Star Wars? Huh :? You lost me

In de film en op ff site staat Sid. En in de games is ut Cid.
En in Star Wars komt er geen Cid voor :)

Nu ik helemaal niet meer begrijpe.

• Wouter
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 16:00 schreef Sephiroth het volgende:

[..]

In de SPELLEN is et Cid in de film is het Sid......Star Wars...:? I don't think so....anyways...trust me et is in de film Sid
Biggs, Wedge, en Jesse zijn toch uit Star Wars?

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
<Half offtopic 50/50>

Afbeeldingslocatie: http://mana.ff9hq.com/gallery/categories/Final_Fantasy/media/hot.jpg

:9 :P

<Half offtopic 50/50>

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

• the_tWiStEr
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 11:42 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]

Aanwezig.
[..]

Scientist, Soldier, Engineer, etc.
[..]

Film is in de scifi tijd ipv de fantasy tijd. Nu weet ik dat dat in FF7 en 8 ook zo was en zij die wel hadden, maar ik mis het ook niet echt.
[..]

Geript? Zonet zat je nog te zeiken dat de film niks met het spel te maken heeft, nu is het weer geript. :Z
[..]

[..]
Hmm, eigenlijk heb je helemaal gelijk. Misschien dat ik hem toch nog maar een keer moet gaan kijken 8-)

• FailFr8er
Doe dat, neem mij dan mee

Verwijderd

is er eigenlijk al bekend wanneer die in nederland/europa op DVD uitkomt ?
want ik moet zowieso dit aan mijn verzameling toevoegen :P

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik vond persoonlijk final Fnatasy een vd beste films sinds jaren.

Waarom de film het zo slecht deed bij de Boxoffice in the States ? De gemiddelde Amerikaan snapte het verhaal niet of wilde het niet snappen. Daar verwachtten ze een doorsnee actie/sci-fi film terwijl de makers die intentie ABSOLUUT niet hadden ! Ik vond het verhaal zeer goed in elkaar zitten. Het heeft gelukkig weinig te maken met de FF spellen en dat is maar goed ook (kijk maar naar Tomb Raider). Het belangrijkste van Final Fantasy was namelijk WEL terug te vinden in de film: Spiritualiteit en filosofie ! Ik zag hier nog de meeste gelijkenissen mee terug met FF7.

Een aantal redenen waarom FF niet zoals de spellen is geworden heeft puur met commercie te maken, de film is gemaakt voor het grote publiek, niet voor alleen die hard FF fans. Er zaten een aantal 'ver-amerikaansde' stukjes in, om het zo maar effe te noemen, in de hoop dat het aanslaat bij het grote publiek. En het is verdomde lastig om in 100 minuten een net zo complex plot uit te leggen als in een FF game. bovendien had de film niet langer kunnen duren omdat dat weer een jaar langer ontwikkeltijd en vooral ontzettend veel $$$ zou gaan kosten.

Maar de film is vooral een mijlpaal in de filmgeschiedenis, vanwege haar schitterende CGI graphics. Tuurlijk, het is nog verre van het echie, maar de eerste stap is gezet en daar heb ik ontzettend veel respect voor, voor de mensen van Square, daar moet je lef voor hebben. Vergeet niet dat deze film 4 jaar in ontwikkeling is geweest, de laatste tijd zijn de technieken alweer stukken verbeterd. Dus de nieuwe film van Square zal er nog realistischer uit gaan zien dan FF en de ontwikkeltijd zal gehalveerd zijn door de kennis die Square nu al heeft. En die 2e film van Square komt er ! Het wordt geen FF film, maar Aki Ross en Dr. Sid (idd gerefereerd aan Cid in de FF games) zullen hier weer ten tonele verschijnen, zij het in een hele andere rol en met een andere naam.

Oh, de R1 DVD komt 23 Oktober uit en wordt digitaal getransfered en zal voorzien zijn van DTS. de R2 zal tot begin volgend jaar op zich laten wachten.

• the_tWiStEr
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 18:07 schreef Sephiroth het volgende:
Doe dat, neem mij dan mee
[off topic]Wie zegt dat ik naar de bios ga >:)[/off topic]

Hmmmm, die spiritualiteit van FF zat er inderdaad flink in :7

Deze film wordt denk ik toch mijn favo. film van dit jaar *D

Verwijderd

hmmm, wat dacht je van een topic dungeons and dragons de film VS het rollenspel :P

Verwijderd

Hmm nog niet gezien..

Ze wilden allemaal naar Tombraider afgelopen zaterdag.. :Z

Daar viel mij trouwens op dat er een stukje in zat wat mij aan Final Fantasy VII deed denken.. :)

• Ace
  • Laatst online: 30-10 00:49

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op maandag 20 augustus 2001 11:05 schreef Warbringer het volgende:

What do you people think ?

Ps. Staat deze hier goed in Spielerij of toch in Nieuws, sport en TV? Als het allebei mag, laat dan AUB hier staan..
En wat hebben de games onderling met elkaar te maken behalve de naam? Alleen de eerste 3 hadden nog vaag iets met elkaar te maken maar elk deel daarna was compleet anders als ik me niet vergis.

En dat de film niks met de games te maken had was allang bekend. Ik vond het een goede onderhoudende film (ok, verhaal was niet al te sterk) en verbaasde me constant over de kwaliteit van de rendering. Het zag er toch allemaal wel gelikt uit hoor :9~

• Warbringer
Op maandag 20 augustus 2001 23:10 schreef keldon het volgende:

[..]

En wat hebben de games onderling met elkaar te maken behalve de naam? Alleen de eerste 3 hadden nog vaag iets met elkaar te maken maar elk deel daarna was compleet anders als ik me niet vergis.

En dat de film niks met de games te maken had was allang bekend. Ik vond het een goede onderhoudende film (ok, verhaal was niet al te sterk) en verbaasde me constant over de kwaliteit van de rendering. Het zag er toch allemaal wel gelikt uit hoor :9~
De games hebben wel degelijk een sterke gelijkenis met elkaar.

Party fighting, magic, summonings.. dit lijstje heb ik al een keer neergezet.
Als je ECHT alle FF's hebt gespeeld en uitgespeeld dan zou je dit niet zeggen.

De meest voordehand liggende reden dat de film niet op de games lijkt is volgens mij hetzelfde als bij X-FIles, fight for the future... Je moet het snappen zonder X-files te hebben gevolgd.

Hiet hetzelfde.. ook niet FF junks moeten het "kunnen" snappen. Maar zelfs dan nog.. had er een beter verhaal in gekunnen.

Maar over 1 ding zijn we het eens. de Graphics zijn ZWAAR gelikt :) :9~

• Ace
  • Laatst online: 30-10 00:49

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op dinsdag 21 augustus 2001 02:20 schreef Warbringer het volgende:

[..]

De games hebben wel degelijk een sterke gelijkenis met elkaar.

Party fighting, magic, summonings.. dit lijstje heb ik al een keer neergezet.
Als je ECHT alle FF's hebt gespeeld en uitgespeeld dan zou je dit niet zeggen.

De meest voordehand liggende reden dat de film niet op de games lijkt is volgens mij hetzelfde als bij X-FIles, fight for the future... Je moet het snappen zonder X-files te hebben gevolgd.

Hiet hetzelfde.. ook niet FF junks moeten het "kunnen" snappen. Maar zelfs dan nog.. had er een beter verhaal in gekunnen.

Maar over 1 ding zijn we het eens. de Graphics zijn ZWAAR gelikt :) :9~
Dat lijstje geldt voor elke RPG en zeker elke console RPG uit die tijd! En waarschijnlijk speelde ik FF1 al toen jij nog in de zandbak zat :P

Verwijderd

Ik heb alle FF uitgespeeld van Mystic qeust tot FF9 en donderdag een PSX 2 gekcokt lavst voor FF10 muhahaha ik heb ook FF2 en FF5 en FF6 Op PSX en 7t/m 9 ook rets is SNES en NES
Film zie ik volgende week >:)

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 17:15
Ik denk dat de makers van de film met het deadline-probleem te kampen hebben gehad. Dat zie je vaker. Dan is de opzet van een film heel goed en begint ie ook heel goed maar dan wordt t al snel minder omdat ze film/ het verhaal niet goed hebben uitgewerkt...

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• the_tWiStEr
  • Niet online
Als ze echt met een deadline probleem zitten, laat ze dan nu maar gelijk met FF2 beginnnen >:) :9

• Warbringer
Op dinsdag 21 augustus 2001 02:45 schreef keldon het volgende:

[..]

Dat lijstje geldt voor elke RPG en zeker elke console RPG uit die tijd! En waarschijnlijk speelde ik FF1 al toen jij nog in de zandbak zat :P
Ik speelde nooit in de zandbak.. liever FF spelen op de SNES :P

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

De movie paste toch best goed in het FF genre, een beetje spacie maar de schepen en de omgevingen waren toch erg FF. Dat ze het hele summoning / RPG gedeelte eruit hebben gelaten is begrijpenlijk, dan wordt de film iets meer mainstream.

Ik heb hem gezien en het was een prachtfilm.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• Acolyte57

Acolyte57

De volgende FF film (indien er een sequel komt. Gezien de slechte box office figures... hmm...) mag overigens van mij wel weer fantasy zijn, en dan wil ik idd een flinke big-ass Bahamut zien :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Warbringer
Op dinsdag 21 augustus 2001 17:07 schreef Acolyte57 het volgende:
De volgende FF film (indien er een sequel komt. Gezien de slechte box office figures... hmm...) mag overigens van mij wel weer fantasy zijn, en dan wil ik idd een flinke big-ass Bahamut zien :)
Amen brother! :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Er is natuurlijk ook het probleem dat het summonen van een behamut wel leuk is, maar dat ook betekend dat je in een gevecht zit.. En dan kom je al snel op een actie film, iets wat totaal niet bij FF past..

Tenzij je natuurlijk iets als FF9 maakt..

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

wie heeft er goed op het eind gelet want ik nie snappen

voor de 1ne die h'm nog niet gezien hebben mijn tread niet lezen

dat meisje en in die sid overleven het. maar zijn er nog meer overlevende anders.... :r moet die jane het met sid doen... bah that is no fantasy

maar vond het wel een coole film alleen het beeld trilde af en toe

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nou gisteren ook maar naar die film geweest en ik vond het er mooi uitzien, maar verder totaal niet interessant ofzo....het verhaal sleepte maar voort en er gebeurde gewoon weinig....kon me niet echt blijven boeien....als het er niet zo uit zag was ik eerder weggegaan.....

Ik raad 'm aan om deze gewoon te huren......

• knightofn1
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

? ben je toevallig de verkeerde zaal ingestapt ? er gebeurde weinig ?
dan heb je zeker pearl harbor gekeken :P

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Er gebeurde wel dingen, maar het deed me allemaal niets....verhaal ging zo irritant traag....

Maar ja, iedereen z'n eigen mening over die film....ik hoef 'm ieder geval niet op DVD te hebben, want ik weet dat ik 'm niet meer zal kijken.....

Verwijderd

Ze zouden een film moeten maken van een bestaande FF, dat zal zeker publiek trekken en dan is het verhaal in orde.
Persoonlijk vond ik de film wel aardig maar ik snapte niet echt wat het te maken heeft met FF (behalve die gaia en prof. cid)
Waarschijnlijk hebben ze alleen die naam gebruikt om publiek te trekken (en dat is ze nog gelukt ook :()

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op woensdag 22 augustus 2001 19:11 schreef ReV3rEnD het volgende:
Ze zouden een film moeten maken van een bestaande FF, dat zal zeker publiek trekken en dan is het verhaal in orde.
Persoonlijk vond ik de film wel aardig maar ik snapte niet echt wat het te maken heeft met FF (behalve die gaia en prof. cid)
Waarschijnlijk hebben ze alleen die naam gebruikt om publiek te trekken (en dat is ze nog gelukt ook :()
volgens mij moet je het zien als een film dat een stukje uit het spel is gegrepen
soort FF11 met een veel stukken er uit geknipt

want normaal (in 7 en 8 teminste) begin je als niks. dat blijf je een tijd, dan komt er iets ergs en het word steets erger en dan komt die final boss die je moet killen en is end of story.

in de movie was het
vreemde dingen, vreemde dingen zijn vijand, een mens laat vijand binnnen. vijand word sterker, mens wil aarde vernietigen, mens dood. vijand door door andere optie.

toch vind ik het een leuke film
maarja je kan de film in het kort uitleggen zoals ik hier beschreven heb boven.

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

`het valt mij nu pas op hoeveel mensen een FF icon hebben :)

• Mastermind
  • Laatst online: 27-10 21:00
Verhaal was helemaal niet onduidelijk, beetje nadenken en goed kijken en je snapt het.
Superfilm! Ik hou wel van dat vage waar je zelf dingen in mag vullen (X-Files).

• Acolyte57

Acolyte57

Op woensdag 22 augustus 2001 21:56 schreef Caspian het volgende:
`het valt mij nu pas op hoeveel mensen een FF icon hebben :)
Nieuwe categorie. We hadden al babes en autos, en nu ook nog FF :)

Verwijderd

Ben net thuis van de film en hij viel mij een beetje af.
Ik vond em wel leuk en heb ook geen spijt dat ik er heen ben gegaan, maar ik had het toch iets anders verwacht.

Bijvoorbeeld met meerdere monsters. Nou ja in het begin waren er eigenlijk te weinig verschillende, later kwamen er ook nog grotere phantoms om de hoek kijken. Ook het magie/fantasy gehalte vond ik erg laag.

Verder vond ik de graphics echt super, het is gewoon net alsof je anderhalf uur naar een supermooie FMV zit te kijken :P

Er zaten trouwens ook niet zoveel 'babes' in de film, dat heb je meestal wel (FF7 & FF8 (FF9 nog geen ervaringen mee ;)) en de andere delen waren erg 2-D dus ook geen mening).

Verwijderd

Ik vond em absoluut goed, ik speel ook al FF sinds the beginning en ik heb de film expres bekeken als een op zich staande film, dus tijdens het kijken geen vergelijkingen met het spel proberen te maken (al ontkom je daar niet altijd aan) :) ... Dan kun je waarschijnlijk het meest genieten van zo'n film (which I obviously did)...

Ik had eerlijk gezegd liever een medieval/fantasy setting gehad dan de cyberpunk/techo/future die ze lieten zien, maar da's m'n persoonlijke smaak :) Misschien inderdaad een idee voor de volgende FF film...

Verwijderd

Ik ga morgen de film kijken (de tijd? 6:04), ik bedoel vandaag :) >:) .

Het spel vind ik niet zo goed maar ik heb het maar 15min. gespeelt (FF VIII)(eerste level) dus ik mag er eigelijk niet over oordelen, ik denk zelf ook wel dat het beter wordt in andere levos.
Pagina: 1