Sufgespamd na afkappen energietelefoontje

Pagina: 1
Acties:

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 09:43
Hi,

Enige weken geleden werd ik gebeld door +31 0702071241. Na enkele keren de oproep gemist te hebben en inmiddels gevonden dat het bel me niet beleid tegenwoordig is aangescherpt nam ik de derde keer vol goede moed de telefoon aan om deze partij op de feiten te wijzen. Het ging over mijn huidige energiecontract blabla etc. Het gesprek mocht natuurlijk niet te lang duren dus nadat ik mijn zegje had gedaan verklaarde ik hem verder niet aan te willen horen en hing op. Sinds die dag krijg ik ca 7 spam mailtjes per dag over onderwerpen die varieren van energiecotracten en penis gerelateerde onderwerpen. Ook probeerde men daags erna gewoon weer te bellen waarna ik het nummer heb geblokkeeerd. Omdat sprake is van een duidelijke afzender (telnummer) vraag ik me af of er mogelijkheden zijn in deze ex commercieel georienteerde egostrijd. Het classificeren van de mailtjes als reclame in mijn iphone heeft weinig effect.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HanslH schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:41:
Hi,

Enige weken geleden werd ik gebeld door +31 0702071241. Na enkele keren de oproep gemist te hebben en inmiddels gevonden dat het bel me niet beleid tegenwoordig is aangescherpt nam ik de derde keer vol goede moed de telefoon aan om deze partij op de feiten te wijzen. Het ging over mijn huidige energiecontract blabla etc. Het gesprek mocht natuurlijk niet te lang duren dus nadat ik mijn zegje had gedaan verklaarde ik hem verder niet aan te willen horen en hing op. Sinds die dag krijg ik ca 7 spam mailtjes per dag over onderwerpen die varieren van energiecotracten en penis gerelateerde onderwerpen. Ook probeerde men daags erna gewoon weer te bellen waarna ik het nummer heb geblokkeeerd. Omdat sprake is van een duidelijke afzender (telnummer) vraag ik me af of er mogelijkheden zijn in deze ex commercieel georienteerde egostrijd. Het classificeren van de mailtjes als reclame in mijn iphone heeft weinig effect.
Zuiniger zijn met je telefoonnummer, en het niet - bij elke online aankoop, en account- vermelden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hackus schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:19:
[...]

Zuiniger zijn met je telefoonnummer, en het niet - bij elke online aankoop, en account- vermelden.
Dat is wel voor nu mosterd na de maaltijd. ;) Maar als je niet reageert, neemt het vast wel af.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AW_Bos schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:49:
[...]

Dat is wel voor nu mosterd na de maaltijd. ;) Maar als je niet reageert, neemt het vast wel af.
Voor TS misschien wel, maar dat geldt ook voor lezers van het topic. Reacties zijn niet altijd alleen maar voor TS ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Scheidsrechter fluitje.doet wonderen.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

PP_Sound schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:51:
Scheidsrechter fluitje.doet wonderen.
is daar geen app voor? :p

d:)b

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hackus schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:19:
[...]

Gokje: Waarschijnlijk heeft ie een KvK registratie. Dan ben je vogelvrij voor dat volk want dan is het opeens zakelijk.

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Geen idee, ik krijg al de spammers op een oude Nokia dumbfoon.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

downtime schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:55:
[...]

Gokje: Waarschijnlijk heeft ie een KvK registratie. Dan ben je vogelvrij voor dat volk want dan is het opeens zakelijk.
dat nummer wat ik daar jaren geleden heb gebruikt, heb ik al lang niet meer ;)
Recent wel ja, weet nog goed dat ik net in NL was ingeschreven(1994). Libertel en aanverwanten belden vaak op toen ja.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1