[?] Profielpagina van gesloten profielen niet tonen

Pagina: 1
Acties:

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
In een ver verleden had ik een andere Tweakers account, die nu ook al jaren geleden gesloten is. De accountnaam is toen een nummertje geworden.

Echter kwam ik per toeval op de profielpagina van die oude account terecht, en kon nog gewoon door alle frontpage- en forumreacties bladeren, V&A beoordelingen zien, en ook waren er nog een inventaris en wenslijst die ik in kon zien.

Het zou een fijne feature zijn dat je van een gesloten account de profielpagina niet meer kunt bekijken en op die manier niet gemakkelijk door bijvoorbeeld de posthistorie van die account kunt bladeren. Ik zou zelfs nog verder willen gaan en zeggen dat V&A beoordelingen, inventarissen en wenslijsten van gesloten accounts wel verwijderd zouden kunnen worden, maar dat is wellicht een ander verhaal.

Natuurlijk is het altijd mogelijk als je écht wilt om alsnog via zoekmachines of iets dergelijks op zoek te gaan naar de posthistorie van een gesloten account, maar dat is echt veel lastiger en bovendien krijg je dan niet een mooie, chronologisch overzicht als op Tweakers zelf.

Tweakers verwijdert de frontpage comments en forum posts niet, hoewel ik wel denk dat toch menig persoon die hun account sluit dat wel graag zou willen. Door de profielpagina van gesloten accounts te verbergen, kan dat verzoek dan toch ten dele opgelost worden.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Bedoel je https://tweakers.net/gallery/1441394/ of een ander account? Want dit voorbeeld is niet meer toegankelijk.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Rainbow
  • Niet online
Ik bedoel een ander account, ik weet niet welke dat is. Ik ga hem niet hier plaatsen, die account heb ik toentertijd niet voor niets laten sluiten.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rainbow schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:38:
Ik bedoel een ander account, ik weet niet welke dat is. Ik ga hem niet hier plaatsen, die account heb ik toentertijd niet voor niets laten sluiten.
Anders moet je het account even via een DM naar @Dirk sturen voor de zekerheid. Misschien is het account niet geheel geanonimiseerd? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hier een voorbeeld: https://tweakers.net/gallery/170074

Registratiedatum is aangepast naar september 2021, maar de posthistory is gewoon wel inzichtbaar: https://gathering.tweaker...nd/poster/170074/messages

En dit is een oud account die in het verleden gebanned is, toen anoniemiseren nog niet werd gedaan.

Ey!! Macarena \o/

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
RaZ, dat ziet eruit als iets anders, blijkbaar is besloten die pagina gewoon te laten bestaan na het anonimiseren, want ik kan hem ook bij andere geanonimiseerde accounts benaderen, maar er valt inderdaad ook wel wat voor te zeggen om ook die pagina een 404 te laten genereren.

[ Voor 13% gewijzigd door Dirk op 29-09-2021 15:14 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Top, bedankt voor de uitleg. Blijkbaar is er sindsdien een nieuwe proces voor anonimiseren wat op die oude account nog niet toegepast was. Is het handig dat ik de titel van het topic aanpas om duidelijk te maken dat dit verzoek niet geldig is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:03

crisp

Devver

Pixelated

Een (nu) geanonimiseerd account zal geen profielpagina meer hebben. Oude inactieve accounts gaan we op termijn automatisch anonimiseren, dus dan lost dit 'probleem' zich ook vanzelf op ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
crisp schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:44:
Een (nu) geanonimiseerd account zal geen profielpagina meer hebben. Oude inactieve accounts gaan we op termijn automatisch anonimiseren, dus dan lost dit 'probleem' zich ook vanzelf op ;)
Ah bedankt voor de uitleg. Wat is de termijn dan? Dat account was al zo'n 7 jaar geleden "gesloten" en net zo lang niet meer gebruikt naar ik weet.

Ondertussen is die account overigens geanonimiseerd door Dirk, via een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:03

crisp

Devver

Pixelated

Rainbow schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

Ah bedankt voor de uitleg. Wat is de termijn dan? Dat account was al zo'n 7 jaar geleden "gesloten" en net zo lang niet meer gebruikt naar ik weet.

Ondertussen is die account overigens geanonimiseerd door Dirk, via een DM.
De beoogde termijn is 5 jaar. We gaan accounthouders daar (voor zover mogelijk) via e-mail van informeren, waarschijnlijk ergens in de komende maanden.

Intentionally left blank

Pagina: 1