Internet aanvraag (bij providers) preventief blokkeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ubje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-10 14:26
Ik heb een vraag en ik kom er niet uit, als ik ga zoeken kom ik zo snel ook niets tegen, of ik zoek op de verkeerde woorden. Misschien dat iemand ervaring heeft met zo’n situatie.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alle reacties

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27
Members only:

[ Voor 34% gewijzigd door com2,1ghz op 29-09-2021 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Members only:

[ Voor 1% gewijzigd door Marzman op 29-09-2021 12:50 . Reden: members only tag toegevoegd ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Als vader zelf een abo afsluit, moet hij toch gewoon zelf betalen? Ik snap niet helemaal wat hier niet goed aan is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 11:17
Eh, moeder gaat huis uit, en zegt (dus?) Ziggo abbo op.

Vader blijft en wil wel internet uiteraard. Neemt dus abbo KPN.

Zie het probleem niet echt.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pickboy
  • Laatst online: 12-10 19:55
altijd lastig een scheiding, zeker als het zo hoog op moet lopen. Sterkte alvast.

Lees ik het goed dat de dame in kwestie het abbo bij ziggo onder haar naam heeft staan. Zij ivm de scheiding het huis verlaten heeft en alle apparatuur heeft meegenomen?

En dus de man in het huis feitelijk zonder werkend internet achterlaat?

Correct me if am wrong. Want dit is natuurlijk gewoon een kwestie van elkaar pesten lijkt mij. Doorgaans kun je met die apparatuur op een ander adres niets en bij nieuwe aansluiting krijg je ook weer nieuwe apparatuur.

Maar met dat in gedachte zou het toch geen probleem moeten zijn als de man in kwestie via een andere provider alsnog een abbo afsluit?

• ubje
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Members only:

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• pickboy
  • Laatst online: 12-10 19:55
Je maakt hier een aantal aannames op onderbuikgevoel. Ik snap het, maar dat maakt het ook lastig.

Ik zou je adviseren het zo zakelijk mogelijk te bekijken en gevoel/verleden zoveel mogelijk buiten beschouwing te laten.

Als 1 van de 2 partijen geld uit wilt geven dan kun je ze daar helaas niet in tegenhouden.

Sterker nog, een internet abbo zal echt het minste zijn als geld opmaken het doel is. Er zijn vele optie om veel meer uit te geven. Dus wat dat betreft zou ik adviseren dit te laten vallen. Steek je energie liever in iets anders. Iets positievers.

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
Heftige kwestie om er zo tussen te zitten. Mij lijkt inderdaad ook in het kader van de AVG dat je niet kan afdwingen bij een provider dat ze geen internet af kunnen sluiten op het adres.

Wel zal hij het abo op zijn eigen naam moeten zetten. Wellicht is er een weg om een dergelijke aanvraag alvast te scheiden van de officiele scheiding welke nog moet volgen. Wellicht kan er een moment opname gemaakt worden vanaf de aanvraag voor de scheiding op financieel vlak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Moeder is uit huis en neemt lopend contract mee(verhuizing) met meegeleverde modem etc.
Vader is in huis gebleven, waar normaal dan het contract is afgelopen, en afgesloten is/dient te worden.
Vader - of wie ook- mag op het huidige adres toch een nieuwe overeenkomst sluiten , met welke aanbieder hij wil ?
Ik zie dan geen dubbele kosten, want oorspronkelijke is verhuisd.
Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 29-09-2021 13:30 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
Indien aanbieders gebruik maken van de zelfde glasvezel, kan er maar 1 contract actief zijn. Indien er ook mogelijkheden zijn voor kabel (Ziggo) of DSL, zou er in principe gewoon een extra contract afgesloten kunnen worden op de andere infra. Zelfs bij de zelfde aanbieder. Gelukkig is er wel zeven werkdagen bedenktijd die pas in gaat na oplevering van de overbodige dienst. Annuleren kan dan dus altijd nog (door de contracteigenaar dan wel).

Lekker!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Members only:

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Even kort: zodra het verzoek tot echtscheiding is ontvangen door de rechtbank, stopt de gemeenschap van goederen. Moeders is vanaf dat moment, ondanks het huwelijk, niet meer aansprakelijk voor de schulden die vaders maakt, en vice versa.

Geen tijd nu de bewijzen hiervan te zoeken, dit is wat ik als bewindvoerster geleerd heb. Als er meer info nodig is, dan morgen ofzo.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 19:32

Qwerty-273

Meukposter

Vzviw is een echtscheiding pas echt definitief als deze in het huwelijksgoederenregister is geregistreerd. Op dat moment worden de juridische (en dus ook de financiële) banden tussen beiden verbroken.

Maar tussen het eerste verzoek en de daadwerkelijke registratie kom je al snel uit op de begrippen aansprakelijkheid, draagplicht en aan te spreken vermogen. Ook is het dan nog van belang of de schulden opgebouwd zijn tijdens het huwelijk of worden aangemerkt als privéschulden. En dat hangt ook nog allemaal af van de voorwaarden van het daadwerkelijke huwelijk.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ubje
Het is allemaal een stuk ingewikkelder dan ik dacht. Maar zoals iemand hierboven aangaf, misschien beter de aandacht richten op de rest van de afwikkeling in plaats van zoiets kleins.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ardana schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:55:
Even kort: zodra het verzoek tot echtscheiding is ontvangen door de rechtbank, stopt de gemeenschap van goederen. Moeders is vanaf dat moment, ondanks het huwelijk, niet meer aansprakelijk voor de schulden die vaders maakt, en vice versa.

Geen tijd nu de bewijzen hiervan te zoeken, dit is wat ik als bewindvoerster geleerd heb. Als er meer info nodig is, dan morgen ofzo.
Dat is zo sinds 2012 en staat in art. 1:99, lid 1 onder b (of d) BW:
De gemeenschap wordt van rechtswege ontbonden (..) in geval van beëindiging van het huwelijk door echtscheiding of ontbinding van het geregistreerd partnerschap door de rechter: op het tijdstip van indiening van het verzoek tot echtscheiding onderscheidenlijk indiening van het verzoek tot ontbinding van het geregistreerd partnerschap; (..) in geval van opheffing van de gemeenschap door een beschikking: op het tijdstip van indiening van het verzoek tot opheffing van de gemeenschap;
Dus focus op het indienen van dit verzoek.

Beschermheer van het consumentenrecht

Pagina: 1